Είστε εδώ

Αγώνες

Ράλι Ευβοϊκού: Ωραίες Ειδικές Διαδρομές, μηδενική προβολή

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Έναν ωραία σχεδιασμένο αγώνα θα πρέπει να τον απολαμβάνουν και οι θεατές. ‘Όταν όμως η προβολή, ακόμα και από τα σημεία που περνάει ο αγώνας όπως η Δροσιά της Χαλκίδας -το σχολείο του χωριού φιλοξενούσε το service park –δεν υπήρχε ούτε μία αφίσα να ενημερώνει τον διερχόμενο κόσμο, τότε από το παζλ του ράλι Ευβοϊκού έλειπαν σημαντικά κομμάτια.

Το ράλι Ευβοϊκού που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ασφάλτου, στο αντίστοιχο των ιστορικών, και στο κύπελλο ράλι ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος, περιελάμβανε 8 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές, Ριτσώνα, Λουκίσια, Πλατανάκι.

Ένας αγώνας που ένα βραδύ μερικά χρόνια πριν, σε χαλαρή συζήτηση μαζί με τον Λεωνίδα Κύρκο τον είχαμε προτείνει στον Μανώλη Χαλιβελάκη ως πρώτο σκέλος του ράλι Αμαρύνθου το οποίο και αυτό είχε πολύ μικρό αριθμό θεατών.

Ας δούμε λοιπόν πώς εξελίχθηκε το ράλι Ευβοϊκού που παρακολουθήσαμε με τον Σουηδό δρομέα, το Volvo XC60 D5 AWD. Πρόκειται για  την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση με 2λιτρο μοτέρ που αποδίδει 234 ίππους και 480 Nm ροπής, με πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και με αυτορυθμιζόμενες αναρτήσεις. Συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Eίναι εντυπωσιακός ο τρόπος που κινείται στην άσφαλτο το σουηδικό αυτοκίνητο, με το οποίο φτάνεις στον προορισμό σου ξεκούραστα και με κύρος.

Οι τιμές από τα 56.030 ευρώ

Επιστροφή όμως στο ράλι Ευβοϊκού και να πώς εξελίχθηκε ο αγώνας στην κορυφή.

Στην πρώτη Ειδική Διαδρομή η γνωστή «Ριτσώνα 1» επικράτησαν οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000). Η απάντηση από τους Αναπολιοτάκης-Τσιούκας (Mitsubishi Evo X) και τους Πλάγο - Ρέντη (Honda Civic Type-R) ήταν άμεση, με τους πρώτους να κερδίζουν, έστω και οριακά, το «Πλατανάκι 1» και το «Λουκίσια 1».

Η εικόνα δεν άλλαξε σημαντικά στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000) σημείωσαν και πάλι την καλύτερη επίδοση στο δεύτερο πέρασμα της Ριτσώνας, εκεί που οι Πλάγος - Ρέντης (Honda Civic Type-R) έχασαν από ένα μικρό λάθος πολύτιμο έδαφος.

Ο τρόπος οδήγησης των Αναπολιοτάκη-Τσιούκα (Mitsubishi Evo X) αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς στο τέλος του δεύτερου σκέλους το πλήρωμα από την Κρήτη είχε αποκτήσει μια διαφορά 11 δευτερολέπτων από τους βασικούς ανταγωνιστές του, την οποία και διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα κατακτώντας όχι μόνο τη νίκη αλλά και τον τίτλο του πανελληνίου πρωταθλήματος ράλι  ασφάλτου.

Οι Πλάγος-Ρέντης (Honda Civic Type-R) ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, και νικητές της F2. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου οι Καμπύλης-Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000).

Τους Πλάγο-Ρέντη που τερμάτισαν στην κορυφή της C3, πλαισίωσαν οι Κτιστάκης Δ.-Κτιστάκης Ε. (Peugeot 306 S 16) και οι Πλακούτσης-Παναγιωτακόπουλος (Peugeot 206 RC), οι οποίοι κατέλαβαν, αντιστοίχως, τη δεύτερη και την τρίτη θέση της κατηγορίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η εξέλιξη του αγώνα και στις μικρότερες κατηγορίες. Στην C4 τον πρώτο λόγο είχαν οι Κοπανάκης-Φαρμάκης (Opel Corsa C S1600), οι οποίοι πολύ σύντομα απέκτησαν διαφορά ασφαλείας από τους Περάκη-Κουρουγκιαούρη (Peugeot 206 XS).

Μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα πάλεψαν για την πρώτη θέση της C5 οι Αυγερόπουλος-Γιαβάσης (Peugeot 106 S 16) και Πατσουράκης-Σαρρής Citroen C2 GT). Νικητές με διαφορά μόλις 7,7 δευτερόλεπτα αναδείχθηκαν οι πρώτοι, με το βάθρο να συμπληρώνεται από τους Ζάγαρη-Βεργοζήση (Citroen Saxo VTS).

Πιο εύκολο ήταν το έργο των Κορνελάκη-Φακλάνα στη C6, χτίζοντας ειδική με ειδική ένα σημαντικό προβάδισμα από τους Μπούτσικο-Βότση (Toyota Yaris) και τους Τύρος-Σαπουνάκης (Peugeot 106 S 16).

Στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων οι  Μανδρούκας-Τσάδαρης (Porsche 911 Carrera 3.0), πήραν μια πολύ εύκολη νίκη, τερματίζοντας μάλιστα παρά την ποινή των 50 δευτερολέπτων, σχεδόν 3 λεπτά μπροστά από τους Καλύβα-Μπαμπαλή (Renault 5 Alpine). Στην τρίτη θέση της κατηγορίας ολοκλήρωσαν τις προσπάθειές τους οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με Ford Sierra RS Cosworth.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.