Είστε εδώ

Αγώνες

Ο Αλόνσο στο Indy 500: Το χρονικό του φιάσκου της McLaren

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Οι αιτίες που ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 δεν κατάφερε να προκριθεί είναι πολλοί. Οι βασικότεροι είναι η χαμηλή απόδοση του μονοθεσίου, οι διάφορες ατυχίες που προέκυψαν τις ημέρες των δοκιμών, αλλά και ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας.

Η McLaren ήξερε πριν πάει στην αμερικανική πίστα ότι φέτος θα είναι μία δύσκολη χρονιά και αυτό επιβεβαιώθηκε ήδη από νωρίς. Στην έλλειψη απόδοσης του μονοθεσίου ήρθαν να προστεθούν και κάποιες ατυχίες που δεν επέτρεψαν στην ομάδα να συμπληρώσει όσα χιλιόμετρα δοκιμών θα ήθελε, όπως η βλάβη στα ηλεκτρικά στις 15 Μαΐου και η έξοδος του Αλόνσο στις 16 Μαΐου.

Οι Βρετανοί προσπάθησαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος στη συνέχεια όμως ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους δεν ήταν αρκετός. Μάλιστα, σε μια απέλπιδα προσπάθεια για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί ζήτησαν τη βοήθεια της Andretti Motorsport. Συγκεκριμένα ζήτησαν κάποια μέρη της ανάρτησης και βοήθεια σχετικά με το στήσιμο του μονοθεσίου.

Ό,τι και αν έκαναν, όμως, φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετό αφού δε θα δώσουν το “παρών” στον μεγάλο αγώνα. Ωστόσο, ο τρόπος που έχασαν είναι στα όρια του τραγικού. Οι κανονικές κατατακτήριες για τον αγώνα γίνονται το Σάββατο. Σε αυτή τη διαδικασία διαμορφώνονται οι 30 από τις 33 θέσεις που είναι διαθέσιμες. Για τις τρεις τελευταίες γίνεται μια επιπλέον περίοδος στην οποία συμμετέχουν όσοι αποκλείστηκαν στην πρώτη.

Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ανάμεσα σε αυτούς τους οδηγούς οπότε έπρεπε να κυνηγήσει μία από τις τρεις τελευταίες θέσεις. Στο χρόνο που είχε κατάφερε να κάνει τέσσερις γύρους με τη μέση ωριαία ταχύτητα να είναι 227.353 μίλια/ώρα (στο Indy 500 η κατάταξη δε γίνεται με βάση το χρόνο αλλά τη μέση ταχύτητα η οποία μετριέται σε μίλια/ώρα). Η επίδοση αυτή φαινόταν αρκετή για να του εξασφαλίσει την είσοδο στον αγώνα, όμως ο τελευταίος οδηγός που βγήκε στην πίστα για τη δική του προσπάθεια είχε άλλη άποψη.

Πρόκειται για τον Κάιλ Κάιζερ ο οποίος τρέχει με μία μικρή ομάδα χαμηλού budget που ονομάζεται Juncos Racing. Ο Κάιζερ με την επίδοσή του κατάφερε να πετάξει εκτός αγώνα τον Αλόνσο και να γίνει ο ίδιος ένας από τους 33 οδηγούς που θα τρέξουν στον 103ο αγώνα Indy 500. Ωστόσο, ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ο τρόπος με τον οποίο απέκλεισε τον Ισπανό αφού η επίδοσή του ήταν 227.372 μίλια/ώρα.

Δηλαδή, πρόκειται για 0.019 μίλια/ώρα ή (για να γίνει πιο εύκολα κατανοητό) 0.03 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren και πρώην αγωνιζόμενο στο Indy 500, Ζιλ ντε Φεράν, αυτός ο αποκλεισμός είναι η χειρότερη στιγμή της συνολικής του καριέρας, αφού έγινε με τρόπο ο οποίος είναι ιδιαίτερα επίπονος.

Αφού είδαμε τα γεγονότα ας ρίξουμε και μια ματιά στο παρασκήνιο. Ο Αλόνσο μπορεί να αποκλείστηκε όμως, θεωρητικά, μπορεί να τρέξει στον αγώνα αν το θελήσει η ομάδα του. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις ομάδων οι οποίες όταν αποκλείστηκαν, αγόρασαν το δικαίωμα συμμετοχής κάποιας άλλης ομάδας και έτρεξαν στη θέση της. Ωστόσο, ο Ζακ Μπράουν, επικεφαλής της McLaren, δήλωσε ευθέως ότι η ομάδα του δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τη στιγμή που δεν κατάφεραν να προκριθούν μέσω της ευθείας οδού, δε θέλουν να τρέξουν προχωρώντας σε αγορά δικαιώματος.

Πλέον, τα όνειρα του Αλόνσο για την κατάκτηση του triple crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού (νίκη στο Μονακό στο πλαίσιο της Formula 1, στις 24 ώρες του Λε Μαν και στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης) θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα. Προς το παρόν ο Ισπανός έχει συμπληρώσει μόνο δύο από τις τρεις νίκες, στο Μονακό το2006 και το 2007 με τη Renault και στο Λε Μαν το 2018 με την Toyota.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.