![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/11/photon32509f87617.png?itok=vFMlYNNH)
Είναι πλέον απόλυτα ξεκάθαρο ότι η Volkswagen έχει ρίξει το μεγαλύτερο βάρος της στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης.
Απαραίτητο όμως στοιχείο των επερχόμενων ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι οι μπαταρίες. Για το λόγο αυτό λοιπόν η Volkswagen το Σεπτέμβριο του 2019 συμφώνησε με τη σουηδική Northvolt να συνεργαστούν με στόχο την προετοιμασία μιας μεγάλης κλίμακας παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου στη Γερμανία.
Έτσι προέκυψε η κοινοπραξία ονόματι “Northvolt Zwei”, η οποία τώρα περνάει στο επόμενο στάδιο, καθώς ανακοινώθηκε ότι η Volkswagen στο Σάλτσγκιτερ της Γερμανίας θα κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο για την παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου, ενώ θα αξιοποιηθούν οι υπάρχουσες υποδομές του Κέντρου Υπεροχής για μπαταρίες.
Για την ανέγερση των νέων εγκαταστάσεων και τη δημιουργία υποδομών η Volkswagen θα επενδύσει αρχικά περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έπειτα η κοινοπραξία θα ενοικιάσει το εργοστάσιο. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Η παραγωγή κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου στο νέο εργοστάσιο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2024 με αρχική ικανότητα παραγωγής 16 GWh.
Προκειμένου να έχει αυτάρκεια σε μπαταρίες σε όλες τις χώρες του κόσμου ο Όμιλος Volkswagen συνεργάζεται και με άλλες εταιρείες. Για τις ανάγκες στην Ευρώπη προμηθεύεται από τις LG Chem, Samsung, SKI και CATL, ενώ η τελευταία παρέχει μπαταρίες και για τα οχήματα στην Κίνα. H Volkswagen προβλέπει ότι από το 2025 στην Ευρώπη η ετήσια ζήτηση θα είναι άνω των 150 GWh, ενώ αντίστοιχη θα είναι και στην Ασία.