Στο Σπλιτ της Κροατίας, κατά τη διάρκεια τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Opel Corsa, το παρών έδωσε και μια μεγάλη μορφή του γερμανικού αλλά και διεθνούς motorsport, o Joachim Winkelhock.
Αδερφός του Μάνφρεντ Βίνκελχοκ του οποίου κόπηκε το νήμα της ζωής του το 1985 στο Οντάριο του Καναδά, στον αγώνα των 1000 χλμ. όταν η Porsche 962C, που μοιραζόταν με τον Μαρκ Σούρερ, καρφώθηκε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα.
O 60χρονος πλέον Ίωακιμ πρώην πρωταθλητής Formula 3, νικητής στις 24 ώρες του Λε Μαν το 1999 οδηγώντας τη BMW V12 LMR «παρέα» με τους Γιανίκ Νταλμάς και Πιερ Λουίτζι Μαρτίνι, νικητής σε αγώνες στο πρωτάθλημα τουρισμού στη Γερμανία και σε Αγγλία, στις 24 ώρες του Νίρμπουργκρινγκ, και στο Σπα, οδηγός της Formula 1 ΑGS το 1989. Το 2003 κρέμασε τη φόρμα και το κράνος του συμμετέχοντας τα τρία τελευταία χρόνια στο γερμανικό πρωτάθλημα (DTM) με Opel Astra και από την επόμενη χρονιά έγινε πρεσβευτής της Opel.
Ο Βίνκελχοκ είναι μια από τις πιο χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες που όταν δεν έτρεχε, ήταν με ένα τσιγάρο στο στόμα. Αυτός ήταν και ο λόγος που τον φώναζαν “Smoking Jo”.
Όμως σταμάτησε με τους αγώνες και έκοψε το τσιγάρο όπως μας είπε στο Σπλιτ…
Τόνισε ότι στο Λε Μαν δεν κοιμάται κανείς κατά τη διάρκεια του αγώνα (οδηγοί, μηχανικοί), ότι πλέον σε Νίρμπουργκρινγκ και Χόκενχάιμ δεν μπορείς να δοκιμάσεις αγωνιστικό αυτοκίνητο εάν δεν είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές έντασης ήχου (dB),που αν δεν τις καλύπτεις δεν σου επιτρέπουν την είσοδο.
Ότι ο Χάμιλτον είναι πολύ καλός αλλά κυρίως έξυπνος οδηγός, ότι το DTM δεν έχει την αίγλη και την προβολή του παρελθόντος.
Φυσικά δεν παραλείψαμε να συζητήσουμε και για τους αγώνες με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά η φράση «εμείς είμαστε από τη φουρνιά των παλιών οδηγών που δεν γνωρίζουμε από ηλεκτρικά» μας έδωσε το μήνυμα…