Τη ZF οι περισσότεροι τη γνωρίζουμε ως προμηθεύτρια κιβωτίων ταχυτήτων όμως οι δραστηριότητες της εταιρείας αφορούν και άλλους τομείς προμήθειας εξαρτημάτων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ένας από αυτούς είναι και οι αερόσακοι, τομέας στον οποίο οι Γερμανοί παρουσίασαν μία καινοτομία διαφορετική η οποία θα συμβάλλει κατά πολύ στη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο.
Η καινοτομία αυτή είναι οι αερόσακοι που ανοίγουν στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Η εν λόγω ιδέα είναι ένα project το οποίο αναπτύσσουν για πάνω από μία δεκαετία και τώρα θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να το δούμε σε καθημερινά αυτοκίνητα. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι ο εξωτερικός αερόσακος θα απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος της πρόσκρουσης προτού καν αυτή συμβεί. Έτσι, οι δυνάμεις που θα δεχτούν οι επιβάτες αλλά και η παραμόρφωση της καμπίνας θα μειωθούν κατά πολύ.
Πόσο; Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η χρήση του συστήματος μειώνει τις πιθανότητες “εισβολής” του άλλου αυτοκινήτου στην καμπίνα κατά 30% και τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβαινόντων κατά 20% έως 30%, ποσοστά τα οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Μάλιστα, η μελέτη των θέσεων τοποθέτησής τους έχει γίνει λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα αυτόνομα αυτοκίνητα αφού σε εκείνα αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στα σημεία που τοποθετούνται τα καθίσματα.
Για τη λειτουργία του συστήματος χρησιμοποιείται μια σειρά αισθητήρων, ραντάρ, καμερών και LiDAR (ραντάρ τριών διαστάσεων που χρησιμοποιεί λέιζερ). Τα σήματα πηγαίνουν στον εγκέφαλο και όταν θεωρήσει ότι επίκειται σύγκρουση δίνει εντολή να ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, κάτι το οποίο γίνεται μέσα σε 100 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου).
Προκειμένου το σύστημα να είναι πιο οικονομικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα διάφορα όργανα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία και άλλων συστημάτων όπως διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Η ZF θεωρεί ότι θα δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις εξωτερικών αερόσακων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.