Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να διαθέτουν αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), λέει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η ολομέλεια στις Βρυξέλλες ψήφισε επί των προτάσεων της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών, η οποία θα τεθεί τώρα ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να δημοσιεύσει τα δικά της ευρήματα τον Μάρτιο του 2018 σχετικά με τις μελλοντικές απαιτήσεις ασφαλείας για οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η έκθεση της επιτροπής μεταφορών ζήτησε ορισμένες αλλαγές μεταξύ των οποίων και η υποχρεωτική τοποθέτηση αυτόματων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης - οι ευρωβουλευτές δήλωσαν ότι τα μικρά φορτηγά θα πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε η ορατότητα των πεζών και των ποδηλατών να είναι πολύ σαφέστερη σε ένα αστικό περιβάλλον και έχουν επίσης ζητήσει να εξοπλιστούν τα αυτοκίνητα με συστήματα που βοηθούν τους οδηγούς να διατηρούν τα όρια ταχύτητας πιο εύκολα.
Η πρόταση για υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων AEB έρχεται μετά από έρευνα που αποκάλυψε ότι το 70 % των καινούργιων αυτοκινήτων δεν είναι εξοπλισμένα με κάποιο AEB.
Τα AEB μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση κατά 38% των ατυχημάτων, αλλά με το ποσοστό των οχημάτων που ενσωματώνει κάποιο τέτοιο σύστημα να βρίσκεται μόλις στο 30% σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, φαίνεται ότι μόνο μέσω της νομοθεσίας θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι οι τεχνολογίες διάσωσης όπως το AEB ή τα συστήματα προσαρμογής ταχύτητας θα καταστούν στάνταρντ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες συμφώνησαν οικειοθελώς να συμπεριλάβουν τα συστήματα AEB στο βασικό εξοπλισμό από το 2022 αλλά εξακολουθούν να είναι προαιρετικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τις πρόσφατες αλλαγές στο νόμο που καθιστούν τα συστήματα ευστάθειας και τα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών απαραίτητα. Το Euro NCAP έχει εκδώσει προειδοποιήσεις μετά από πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης, σύμφωνα με τις οποίες η έλλειψη AEB επηρεάζει τα επίπεδα προστασίας από σύγκρουση.