![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/6/10/photon25556f67014.jpg?itok=BVTd3AWa)
Σενάριο Χίτσκοκ είχε το φινάλε το ράλι Σαρδηνίας με νικητές τους Νεβίλ-Γκιλσούλ (Hyundai i20 WRC), με διαφορά 8/10 από τους δεύτερους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Ford Fiesta WRC.
Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και πως εξελίχθηκαν στο 4ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας.
Το 4ο σκέλος περιελάμβανε 4 Ειδικές Διαδρομές (2 επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 42,04 χλμ.
Η διαφορά μεταξύ του Οζιέ και Νεβιλ είναι 3,9 δευτ. και μεταξύ αυτών των δύο θα παιζόταν η νίκη καθώς οι άλλοι συνδυασμοί ήταν αρκετά πίσω σε χρόνους και υπο κανονικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν.
Στην 1η Ειδική διαδρομή του 4ου σκέλους (14,6 χλμ.) ο Νεβίλ είναι ταχύτερος του Οζιέ κατά 8/10. Έτσι η διαφορά μειώνεται στα 3,1 δευτ.
Στη 2η Ειδική Διαδρομή του 4ου σκέλους (6,97 χλμ.) ο Νεβίλ είναι πάλι ταχύτερος κατά 1.8 δευτ.
Η διαφορά μειώνεται στα 1,3 δευτ.
Προτελευταία Ειδική Διαδρομή η 3η που είναι επαναλαμβανόμενη με μήκος 14,6 χλμ.
Ο Νεβίλ και πάλι ταχύτερος κατά 5/10 του Οζιέ.
Η διαφορά πλέον μειώνεται στα 8/10 υπέρ του Οζιέ και απομένει η τελευταία Ειδική Διαδρομή, επαναλαμβανόμενη και αυτή 6,97 χλμ. όπου εκτός των άλλων είναι και η power stage που δίνει επιπλέον βαθμούς στους 5 ταχύτερους.
Όμως ο συνοδηγός του Οζιέ, ο Ινγκρασιά ξεχνάει το “carnet de route” στο τραπεζάκι των κριτών στο τέλος της 19η Ειδικής Δισαδρομής, που τους το φέρνει στην τελευταία Ειδική Διαδρομή ο Τάνακ.
Το “carnet de route” είναι απαραίτητο στοιχείο σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και η εξέλιξη του αγώνα «παίρνει» φωτιά κατά πόσο σύννομο είναι αυτό με τους κανονισμούς.
Να κινείται δηλαδή αγωνιστικό αυτοκίνητο χωρίς το “carnet de route” .
Οι μεταφραστές των δύο ομάδων έχουν πέσει με τα μούτρα στην ανάγνωση του κανονισμού, καθώς ο κανονισμός είναι στα γαλλικά και έτσι λαμβάνεται.
Φυσικά κάθε κανονισμός έχει και τα «παραθυράκια» του.
Όμως η ώρα να ξεκινήσει η power stage φτάνει.
Ο Οζιέ είναι ταχύτερος στα δύο πρώτες ενδιάμεσες χρονομετρήσεις που σημαίνει ότι κερδίζει τον αγώνα.
Όμως στην τελευταία χρονομέτρηση είναι αργότερος από τον Νεβίλ που είναι ταχύτερος στην power stage με δεύτερο τον Οζιέ κατά 1,4 δευτ.
Αυτή η διαφορά τον φέρνει τον Βέλγο στην πρώτη θέση, κερδίζοντας τον αγώνα με διαφορά 7/10 από τον Γάλλο.
Ναι με διαφορά 7/10. Σκεφτείτε σε ένα αγώνα 3 ωρών και 30 λεπτών η διαφορά να είναι 7/10.
Για την ιστορία στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Λάπι (Toyota Yaris WRC) με διαφορά 1’56’’.3 που δείχνει ότι οι δύο πρώτοι ήταν σε άλλον αγώνα από τα υπόλοιπα πληρώματα.
Όμως τα αποτελέσματα είναι προσωρινά καθώς υπάρχει ενδεχόμενο να υπάρξει ποινή στον Οζιέ για το θέμα του “carnet de route”
Και τι ποινή θα είναι αυτή...
Εάν δεν υπάρξει κάτι που να αλλάξει την κατάταξη μετά το ράλι Σαρδηνίας ο Νεβίλ φιγουράρει στην πρώτη θέση με 149 βαθμούς. Ακολουθούν Οζιέ με 122, Τάνακ 79, Λάπι 30, Σόρδο 50.
Στην κατηγορία WRC2 oι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ (Skoda Fabia R5) πήραν τη νίκη.
Το πρωτάθλημα λοιπόν παίρνει φωτιά και επόμενος αγώνας είναι το ράλι Φινλανδίας (26-29 Ιουλίου) ο πιο γρήγορος αγώνας του πρωταθλήματος με τον Οζιέ να είναι ένας από τους 6 μην Σκανδιναβούς (Σάινθ, Οριόλ, Μάρτιν, Λεμπ, Μικ) που έχει πάρει τη νίκη.
Φρισκόμαστε λοιπόν στη μέση ενός πρωταθλήματος που για εμάς τους φανατικούς των αγώνων, μας κάνει να ζούμε μοναδικές στιγμές έντασης και αγωνίας για τον νικητή.
Ότι καλύτερο λοιπόν.
Δείτε και μερικά πλάνα με τo φακό της Hyundai Motorsport για το πώς ήταν οι χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές του ράλι Σαρδηνίας
Φωτογραφία: reporter-images
Γιάννης Μπόκας