Είστε εδώ

WRC

Ράλι Σαρδηνίας : Νικητής ο Νεβίλ σε αγώνα Γκραν Γκινιόλ

Σενάριο Χίτσκοκ είχε το φινάλε το ράλι Σαρδηνίας με νικητές τους Νεβίλ-Γκιλσούλ (Hyundai i20 WRC), με διαφορά 8/10 από τους δεύτερους Οζιέ-Ινγκρασιά με το Ford Fiesta WRC.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και πως εξελίχθηκαν στο 4ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας. 

Το 4ο σκέλος περιελάμβανε 4 Ειδικές Διαδρομές (2 επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 42,04 χλμ. 

Η διαφορά μεταξύ του Οζιέ και Νεβιλ είναι 3,9 δευτ. και μεταξύ αυτών των δύο θα παιζόταν η νίκη καθώς οι άλλοι συνδυασμοί ήταν αρκετά πίσω σε χρόνους και υπο κανονικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν. 

Στην 1η Ειδική διαδρομή του 4ου σκέλους (14,6 χλμ.) ο Νεβίλ είναι ταχύτερος του Οζιέ κατά 8/10. Έτσι η διαφορά μειώνεται στα 3,1 δευτ. 

Στη 2η Ειδική Διαδρομή του 4ου σκέλους (6,97 χλμ.) ο Νεβίλ είναι πάλι ταχύτερος κατά 1.8 δευτ. 

Η διαφορά μειώνεται στα 1,3 δευτ. 

Προτελευταία Ειδική Διαδρομή η 3η που είναι επαναλαμβανόμενη με μήκος 14,6 χλμ. 

Ο Νεβίλ και πάλι ταχύτερος κατά 5/10 του Οζιέ.

Η διαφορά πλέον μειώνεται στα 8/10 υπέρ του Οζιέ και απομένει η τελευταία Ειδική Διαδρομή, επαναλαμβανόμενη και αυτή 6,97 χλμ. όπου εκτός των άλλων είναι και η power stage που δίνει επιπλέον βαθμούς στους 5 ταχύτερους. 

Όμως ο συνοδηγός του Οζιέ, ο Ινγκρασιά ξεχνάει το “carnet de route” στο τραπεζάκι των κριτών στο τέλος της 19η Ειδικής Δισαδρομής, που τους το φέρνει στην τελευταία Ειδική Διαδρομή ο Τάνακ. 

Το  “carnet de route” είναι απαραίτητο στοιχείο σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και η εξέλιξη του αγώνα «παίρνει» φωτιά κατά πόσο σύννομο είναι αυτό με τους κανονισμούς.

Να κινείται δηλαδή αγωνιστικό αυτοκίνητο χωρίς το “carnet de route” .

Οι μεταφραστές των δύο ομάδων έχουν πέσει με τα μούτρα στην ανάγνωση του κανονισμού, καθώς ο κανονισμός είναι στα γαλλικά και έτσι λαμβάνεται.

Φυσικά κάθε κανονισμός έχει και τα «παραθυράκια» του. 

Όμως η ώρα να ξεκινήσει η power stage φτάνει. 

Ο Οζιέ είναι ταχύτερος στα δύο πρώτες ενδιάμεσες χρονομετρήσεις που σημαίνει ότι κερδίζει τον αγώνα. 

Όμως στην τελευταία χρονομέτρηση είναι αργότερος από τον Νεβίλ που είναι ταχύτερος στην power stage με δεύτερο τον Οζιέ κατά 1,4 δευτ. 

Αυτή η διαφορά τον φέρνει τον Βέλγο στην πρώτη θέση, κερδίζοντας τον αγώνα με διαφορά 7/10 από τον Γάλλο. 

Ναι με διαφορά 7/10. Σκεφτείτε σε ένα αγώνα 3 ωρών και 30 λεπτών η διαφορά να είναι 7/10. 

Για την ιστορία στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Λάπι (Toyota Yaris WRC) με διαφορά 1’56’’.3 που δείχνει ότι οι δύο πρώτοι ήταν σε άλλον αγώνα από τα υπόλοιπα πληρώματα. 

Όμως τα αποτελέσματα είναι προσωρινά καθώς υπάρχει ενδεχόμενο να υπάρξει ποινή στον Οζιέ για το θέμα του “carnet de route”

Και τι ποινή θα είναι αυτή... 

Εάν δεν υπάρξει κάτι που να αλλάξει την κατάταξη μετά το ράλι Σαρδηνίας ο Νεβίλ φιγουράρει στην πρώτη θέση με 149 βαθμούς. Ακολουθούν Οζιέ με 122, Τάνακ 79, Λάπι 30, Σόρδο 50. 

Στην κατηγορία WRC2 oι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ (Skoda Fabia R5) πήραν τη νίκη. 

Το πρωτάθλημα λοιπόν παίρνει φωτιά και επόμενος αγώνας είναι το ράλι Φινλανδίας (26-29 Ιουλίου) ο πιο γρήγορος αγώνας του πρωταθλήματος με τον Οζιέ να είναι ένας από τους 6 μην Σκανδιναβούς (Σάινθ, Οριόλ, Μάρτιν, Λεμπ, Μικ) που έχει πάρει τη νίκη. 

Φρισκόμαστε λοιπόν στη μέση ενός πρωταθλήματος που για εμάς τους φανατικούς των αγώνων, μας κάνει να ζούμε μοναδικές στιγμές έντασης και αγωνίας για τον νικητή. 

Ότι καλύτερο λοιπόν. 

Δείτε και μερικά πλάνα με τo φακό της Hyundai Motorsport για το πώς ήταν οι χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές του ράλι Σαρδηνίας

Φωτογραφία: reporter-images 

Γιάννης  Μπόκας 

 

 

 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.