![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2016/5/17/photon16521f39865.jpg?itok=uWBkqUC2)
Στο ράλι Πορτογαλίας που διεξάγεται μεταξύ 19-22 Μαΐου, ο Σεμπάστιαν Οζιέ της Volkswagen Motorsport, εάν κερδίσει ισοφαρίζει το ρεκόρ νικών του μεγάλου Φινλανδού Μάρκου Άλεν.
Πέντε νίκες έχει ο Άλεν, το ’75 με Fiat 124 Spider, το ’77, ’78, ’81 με Fiat 131 Abarth και το ’81 με Lancia Integrale.
Ο Οζιέ ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου το ’10 με Citroen C4 WRC, το ’11 με Citroen DS3 WRC και το ’13, ’14 με VW Polo WRC.
Πέντε νίκες λοιπόν για τον Μάρκου Άλεν, πέντε ερωτήσεις για τον μεγάλο Φινλανδό με το ιδιαίτερο οδηγικό του στυλ. Αυτός είναι εξάλλου ο λόγος που τον αποκαλούσαν ο “mr. maximum attack”.
Ερώτηση: O Οζιέ χρειάζεται μια νίκη για να ισοφαρίσει το ρεκόρ σας, πως νιώθετε για αυτό;
Άλεν: (με πολλά γέλια) Δεν με ενοχλεί καθόλου. Ο Οζιέ είναι μαχητής, ο οποίος θέλει πάντα να κερδίζει. Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που οδηγεί. Εάν κερδίσει θα έχει πέντε νίκες στην Πορτογαλία όπως και εγώ, οπότε με πέντε νίκες ο καθένας να ξαναμιλήσουμε την επόμενη χρονιά.
Ερώτηση: 15 από τους 49 νικητές του ράλι Πορτογαλίας προέρχονται από Φινλανδία. Μπορείτε να εξηγήσετε γιατί οι οδηγοί από την πατρίδα σας έχουν τόσο μεγάλη επιτυχία σε αυτόν τον αγώνα;
Άλεν: Είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Έχω συμμετάσχει στο ράλι Πορτογαλίας 15 φορές, το έχω κερδίσει 5 μέσα από πολύ δυνατό ανταγωνισμό. Γιατί τώρα οι Φινλανδοί οδηγοί έχουν τόσο μεγάλη επιτυχία εκεί; Τα προηγούμενα χρόνια τα ράλι Πορτογαλίας διεξήγοντο τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο, και συνήθως στο βόρειο τμήμα της χώρας, που επέστρεψε στην ίδια περιοχή, και μετά από μεγάλο διάστημα, το 2015. Αυτές οι Ειδικές Διαδρομές σε συνδυασμό με τις άστατες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν ήταν πολύ γρήγορες και ταίριαζαν στο οδηγικό στυλ των Φινλανδών.
Ερώτηση: Τι σας άρεσε περισσότερο στο ράλι Πορτογαλίας;
Άλεν: Έχω πολλές υπέροχες αναμνήσεις από το Ράλι Πορτογαλίας. Ειδικά στη δεκαετία του 1980, που οδηγούσαμε και μέρα και νύχτα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Group B. Θυμάμαι το πάθος των θεατών. Θα μπορούσαμε να το συγκρίνουμε λίγο με τη νυχτερινή Ειδική Διαδρομή στο Κολ Ντε Τουρινί στο ράλι Μόντε Κάρλο, όπου οι θεατές δημιουργούν μια φανταστική ατμόσφαιρα. Επίσης οι καιρικές συνθήκες στη βόρεια Πορτογαλία, ήταν πάντα πολύ δύσκολες. Οδηγούσες σε πυκνή ομίχλη, με πολλές βροχές και πολύ λάσπη.
Ερώτηση: Τα αυτοκίνητα αλλάζουν από το 2017, τι έχετε να πείτε για αυτό;
Άλεν: Τα σημερινά World Rally Cars είναι ήδη γρήγορα. Αυτές οι αλλαγές θα τα κάνουν ακόμα πιο πιο γρήγορα και πιο δυνατά, κάτι που οι θεατές θα τα αγαπήσουν. Νομίζω ότι οι νέοι κανονισμοί που ισχύουν από το 2017, το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι θα περάσει σε μια νέα εποχή.
Ερώτηση: Τι νομίζετε για τις νέες προκλήσεις που θα αντιμετωπίζουν οι οδηγοί από το 2017;
Άλεν: Τα νέα αυτοκίνητα δε θα είναι πραγματικά μια εντελώς νέα νέα πρόκληση. Οι επαγγελματίες οδηγοί δεν θα έχουν σοβαρά προβλήματα να αντιμετωπίσουν με αυτές τις αλλαγές. Τα αυτοκίνητα θα έχουν 60-70 ίππους περισσότερους και οι κορυφαίοι οδηγοί δεν θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες πίσω από το τιμόνι.