Πολύ σκληρός αποδεικνύεται ο πρώτος χωμάτινος αγώνας επί ευρωπαϊκού εδάφους, με τους Τάνακ-Γιαρβόεγια (φωτογραφία) με το Ford Fiesta WRC να προηγούνται στο τέλος του δεύτερου σκέλους με διαφορά +4,6 από τους Σόρδο-Μαρτί με το Hyundai i20 WRC και +5 από τους Οζιέ-Ινγκρασιά με Ford Fiesta WRC και αυτοί.
Που σημαίνει ότι όλα είναι ακόμα ανοικτά για το πρώτο σκαλί του βάθρου καθώς δεν πρέπει να υποβαθμίσουμε και τους Μπριν-Μάρτιν που βρίσκονται στην τέταρτη θέση +12,9 από την κορυφή.
Και οι Λάτβαλα-Άντιλα με το Toyota Yaris WRC που προηγούντο στα μισά σχεδόν του αγώνα τι απέγιναν; Τουμπάρισαν στην επαναλαμβανόμενη μεγαλύτερη Ειδική Διαδρομή του σκέλους, την 7η μήκους 27,46 χλμ. καθυστερώντας μάλιστα τους Νεβ’ιλ-Γκλισούλ με το Hujndai i20 WRC καθώς οδηγούσαν στην σκόνη του Λάτβαλκα που συνέχιζε με το μοτέρ σε “safety mode”
Στην ίδια διαδρομή οι Πάντον-Μάρσαλ αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του Hyundai i20 WRC ενώ εγκατέλειψαν και οι Mικ-Nαγκλ με σπασμένο αμορτισέρ.
Πρόβλημα με τα αμορτισέρ αντιμετώπισαν και οι Μπριν-Μάρτιν με το άλλο Citroen C3 WRC, αλλά κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν το σκέλος.
Εβανς, Νεβίλ(εάν δεν έχανε τα 20 δευτ. από τον Λάτβαλα μπορεί να ήταν και δεύτερος) Χανίνεν, Λάπι, Μίκελσεν (πρώτος στην WRC2) Όστμπεργκ συμπληρώνουν την πρώτη 10άδα.
Ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα καθώς το τρίτο σκέλος, του Σαββάτου, περιλαμβάνει 6 Ειδικές διαδρομές (3 επαναλαμβανόμενες) με τη μεγαλύτερη να είναι 37,55 χλμ.
Αναμένονται λοιπόν σκληρές μάχες στα χώματα της Πορτογαλίας και τίποτα δεν είναι ξεκαθαρισμένο ενώ μας άρεσε πολύ η δήλωση του Μίκελσεν που είπε μεταξύ των άλλων ότι ο στόχος του είναι η νίκη, που δείχνει πόσο αποφασισμένος και σίγουρος είναι. Αν και στους αγώνες ουδείς είναι σίγουρος μέχρι τη ράμπα…