Είστε εδώ

WRC

Περί Οζιέ, Τάνακ, Έβανς με άρωμα Ford : Λένε οι αριθμοί την αλήθεια;

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η τελευταία παράσταση του έργου «παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι 2017»  δόθηκε στις χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές της Αυστραλίας.

Μια παράσταση που δεν είχε βαθμολογικό ενδιαφέρον καθώς ο συνδυασμός Οζιέ-Ινγκρασιά είχαν κατακτήσει τον τίτλο των οδηγών από τον προηγούμενο αγώνα, ενώ η Ford M-Sport με τη βοήθεια και των Τάνακ-Γιερβόεγια το αντίστοιχο των κατασκευαστών.

Για τον Οζιέ ήταν ο 5ος παγκόσμιος –στη σειρά- τίτλος του, ενώ η Ford, έστω και με την ιδιωτική ομάδα M-Sport του Μάλκολμ Γουϊλσον, το πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2007.

Ο Οζιέ που είναι ο καλύτερος οδηγός στο σανίδι του WRC, δεν πέρασε και την καλύτερη χρονιά του στα μεγάλα σαλόνια του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Η ξαφνική αποχώρηση της Volkswagen Motorsport από το τερέν και το όλο «ψάξιμο» του Οζιέ για καινούργιο bucket σε συνδυασμό με τους νέους κανονισμούς που έκαναν τα αυτοκίνητα πολύ πιο γρήγορα από αυτά της περασμένης χρονιάς, η συνταγή δεν «βγήκε» όπως την ήθελε ή όπως τη φανταζόταν ο Γάλλος.

Ο Οζιέ μπορεί να κέρδισε τον τίτλο που αυτός ήταν ο στόχος, αλλά υπήρξαν αγώνες που ήταν «αργότερος» και από τα άλλα δύο Fiesta WRC boys.

Τον Τάνακ και τον Έβανς.

Από τον Τάνακ ήταν σχεδόν πάντα αργότερος ειδικά από τη μέση του πρωταθλήματος και μετά, όταν ο Οζιέ άρχισε να συμμετάσχει έχοντας στο μυαλό του «προσθαφαιρέσεις» που θα τον οδηγούσαν στην κατάκτηση του πρωταθλήματος, καθώς η υπόθεση νίκης δεν ήταν κάτι το εύκολο.

Σε σχέση με τους Τάνακ και Έβανς ο Οζιέ πήρε δύο μόνο νίκες, όσες και ο Τάνακ, ενώ ο Έβανς μια.

Τις περισσότερες Ειδικές Διαδρομές κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος μεταξύ των τριών της Ford, τις κέρδισε ο Τάνακ, 30 τον αριθμό ενώ ανέβηκε στο βάθρο 7 φορές. 

Ο Οζιέ ήταν ταχύτερος σε 22 Ειδικές Διαδρομές με 9 παρουσίες στο βάθρο, ενώ ο Εβανς σημείωσε τον πρώτο χρόνο σε 27 Ειδικές Διαδρομές και ανέβηκε στο βάθρο 3 φορές.

Ο Τάνακ λοιπόν με βάση των αριθμών ήταν ο ταχύτερος, αλλά τα νούμερα τι «αξία» έχουν μπροστά στην ιστορία.

Και η ιστορία έγραψε Οζιέ-Ινγκρασιά παγκόσμιοι πρωταθλητές για 5η συνεχή χρονιά με Ford Fiesta WRC.

Φωτογραφίες: reporter-images 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.