Είστε εδώ

WRC

Γιάρι Μάτι Λάτβαλα - Ζαν Ρανιοτί : Δύο οδηγοί - δύο εποχές

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Δύο super stars του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Δύο ξεχωριστές προσωπικότητες. Ο ένας, o Γάλλος Ζαν Ρανιοτί, ο άλλος, ο Φινλανδός Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. 

Ο Ζαν Ρανιοτί, o ακροβάτης της Renault όπως τον αποκαλούν, 71 ετών σήμερα (γεννήθηκε στις 29 Αυγούστου 1945) παρά το γεγονός ότι έχει κερδίσει μόνο τρεις αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι  (1981 Μόντε Κάρλο, 1982 και 1985 Κορσική) συμμετέχοντας σε 41 μόνο αγώνες, θεωρείτε ένας από τους κορυφαίος οδηγός που πέρασε από το WRC, που όμως παρά τις προτάσεις από διάφορες εταιρίες οι οποίες συμμετείχαν στο θίασο του WRC, έμεινε πιστός στη Renault. 

O Ρανιοτί βρίσκεται πίσω από την όλη εξέλιξη διάφορων μοντέλων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έγραψαν ιστορία στους αγώνες. 

Εμείς θα τον θυμόμαστε στο ράλι Ακρόπολις με τη γαλάζια Alpine A 310 που παρ’ ολίγο να κερδίσει τον αγώνα τo 1976 όντας πρώτος όταν έμεινε στην Πελοπόννησο από ανάρτηση, αλλά και με το κίτρινο-μαύρο Renault 5 Alpine  (1979-1982),.

Επίσης στο ράλι Χαλκιδικής με το μπλε-κόκκινο Renault 5 Maxi το 1985. 

Toν έχουμε θαμάσει και σε άλλους αγώνες,  με τα 11 Turbo, 5 GT Turbo, Clio 16 S, Clio Williams, Clio Maxi, Megane Maxi. 

Έχει οδηγήσει επίσης Alpine A110, Renault 12 Gordini, ενώ συμμετείχε σε μερικούς αγώνες με kadett και Ascona, μοντέλα της Opel με τα οποία ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα. 

Ο Ρανιοτί ήταν ο ταχύτερος οδηγός με αυτοκίνητα που είχαν την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Κανένας δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του. Έβαζε φωτιά στους δρόμους…   

Ο άλλος της φωτογραφίας, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα είναι ότι πιο γρήγορο έχει στις τάξεις της η Φινλανδική σχολή ράλι τις μέρες. 

Μαζί με τον Σεμπάστιαν Οζιέ, θεωρούνται οι δύο πιο γρήγοροι οδηγοί που παρουσιάζει ο θίασος του WRC τα τελευταία χρόνια. 

Ο Λάτβαλα ξεκίνησε τη φετινή αγωνιστική χρονιά με τον καλύτερο τρόπο τερματίζοντας στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο ράλι Mόντε Κάρλο στη δεύτερη θέση, ενώ κέρδισε στη Σουηδία, δεύτερος γύρος του πρωταθλήματος, οδηγώντας για την καινούργια ομάδα στο WRC, τη Toyota Gazoo Racing, το Yaris WRC.  

O Λάτβαλα 31 ετών (3 Απριλίου 1985) έχει 171 συμμετοχές στο WRC και η Toyota είναι η τρίτη ομάδα στην καριέρα του για την οποία οδηγεί μετά τη Ford και τη Volkswagen. 

Ο Γιάρι Μάτι έχει κερδίσει 17 αγώνες, τις περισσότερες στη Σουηδία 4 φορές, με τη Φινλανδία να ακολουθεί με τρείς νίκες.

Έχει ακόμα «δρόμο» η παρουσία του Λάτβαλα στα μεγάλα σαλόνια του WRC, καθώς εκτός από το νεαρό της ηλικίας του, στους δύο πρώτους αγώνες έδειξε απίστευτη ωριμότητα, κάτι που μετράει για την παρουσία του στο σανίδι του WRC. 

Να οδηγεί τόσο γρήγορα και αλάνθαστα όπως σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία δεν τον έχουμε ξαναδεί…

Έχει κερδίσει και το ράλι Ακρόπολις με Volkswagen Polo WRC το 2013, τελευταία χρονιά που ο μεγάλος αγώνας βρισκόταν στο WRC, πριν το πάρει ο κατήφορος και βρει λιμάνι στο υποβαθμισμένο ERC.  

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.