Είστε εδώ

Test Drive

Volvo XC40 T5 & D4: Η επόμενη μέρα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ακριβώς αυτό είναι το νέο XC40 για τη Volvo, η επόμενη μέρα, που έρχεται εκτός του προχώ design αλλά και με ένα σωρό τεχνολογίες που περνάνε την οδήγηση σε άλλη διάσταση.

Αυτό όμως που πραγματικά μας έκανε να αισθανθούμε αλλιώς, είναι ότι οι επενδύσεις είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που η Volvo τα «μαζεύει» από τις θάλασσες.

Το νέο XC40 προβάλλει μια νέα σχεδιαστική γραμμή χωρίς να ξεφεύγει από τις παραδοσιακές καταβολές της σουηδικής μάρκας, ειδικά στο πίσω μέρος με τα τονισμένα φτερά.

Οι διαστάσεις του σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.425 χλστ./1.863 χλστ./1.910 χλστ.  αλλά από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι η απόσταση από το έδαφος που είναι 211 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι για τους φίλους της περιπέτειας το XC 40 τους κλείνει το μάτι.

Το XC 40 βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα της Volvo που αρχικά αναπτύχθηκε για ηλεκτρικά μοντέλα ενώ η όλη δομή του αμαξώματος ακολουθεί τη φιλοσοφία της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία έχει σαν στόχο από το 2020 σε περιπτώσεις συγκρούσεων να μην υπάρχει κανένας σοβαρός τραυματισμός, ή θάνατος σε επιβάτες αυτοκινήτων της Volvo.

Στο εσωτερικό όλη η σχεδίαση είναι μια λεπτομέρεια.

Το ταμπλό (αφρώδες πλαστικό στις περισσότερες επιφάνειες), οι χειρολαβές, και φυσικά ο state of the art επιλογέας (του αυτόματου κιβωτίου) που πλέον δεν είναι με συρματόσχοινα, αλλά  μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, και οι άφθονοι χώροι μικροαντικειμένων συμπληρώνουν το παζλ.

Για αυτό ακριβώς όταν περνάς από την επιλογή “D” στην όπισθεν “R” και πάλι στο “Drive” “D”,  χρειάζεται δύο φορές να μετακινήσεις τον μικρό όμορφο επιλογέα.

Στο ταμπλό κυριαρχεί η κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών με όλες τις λειτουργίες να γίνονται μέσω της οθόνης, έχοντας έτσι καταργήσει τα πολλά μπουτόν και διακόπτες. 

Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων είναι 12.3 ιντσών που αλλάζει γραφικά αναλόγως την οδηγική επιλογή (drive mode από το δεξί μπουτόν κάτω από την οθόνη)

Το τιμόνι φέρει εργονομική σχεδίαση, είναι σωστό σε διάμετρο και φιλοξενεί μια σειρά διακοπτών, μεταξύ αυτών και για την ημιαυτόνομη οδήγηση (το δοκιμάσαμε στο εθνικό δίκτυο, όπου το αυτοκίνητο στρίβει, μειώνει ταχύτητα, και επιταχύνει μόνο του).

Τα καθίσματα εκτός από τη σχεδίαση για να ξεκουράζουν οδηγό και συνοδηγό στις μεγάλες αποστάσεις , φέρει και ένα σύστημα προστασίας της λεκάνης σε περίπτωση σύγκρουσης.

Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 460 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη, με πολλές έξυπνες εφαρμογές και λύσεις για τη μεταφορά αντικειμένων που αυξάνει στα 1.336 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω.

Σε όλες τις εκδόσεις η ρεζέρβα είναι στάνταρ κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για αυτοκίνητο της κατηγορίας SUV. 

Tι εκδόσεις οδηγήσαμε στην πρώτη αυτή επαφή μας με το νέο σουηδικό αυτοκίνητο.

Πρώτη γνωριμία με την βενζινοκίνητη 2λιτρη έκδοση Τ5 με τους 247 ίππους με ροπή 350 Nm από τις 1.800 σ.α.λ. που συνδυάζεται από 8άρι αυτόματο κιβώτιο (με paddles στο τιμόνι) με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Ο κινητήρας αυτός προσφέρει τη δύναμη που απογειώνει το πιο μικρό SUV της σουηδικής μάρκας.

Σε κάθε πάτημα του γκαζιού έχει πολύ καλή απόκριση ο κινητήρας. Το τιμόνι πληροφορεί αρκετά καλά το τι κάνουν οι τροχοί , ενώ είναι εντυπωσιακός ο τρόπος το πώς «καταπίνει» τα χλμ. στα εθνικά δίκτυα.

Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν είναι για να βγάλεις τον αγωνιστικό σου κρυμμένο χαρακτήρα, εντούτοις όσο και να το πιέσεις δεν χάνει την κατευθυντικότητά του.

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 είναι 6.5 δευτ. 

Από πλευράς κατανάλωση υπό κανονικές συνθήκες κυμάνθηκε στο 10.8 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν καλύψαμε μια μεγάλη απόσταση, με το πεντάλ του γκαζιού «βιδωμένο» στο πάτωμα, το drive mode στην επιλογή dynamic με τις αλλαγές από τα paddles, η κατανάλωση άγγιξε τα 13 λίτρα, σε ρυθμούς σαΐτας.    

Αλλαγή σκηνικού με το πετρελαιοκίνητο D4. 2λιτρο και αυτό με 190 ίππους και 400 Nm ροπής από τι 1.750 σ.α.λ., 8άρι και αυτό κιβώτιο και κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το AWD σύστημα της Volvo μεταδίδει το περισσότερο της ροπής στον μπροστινό άξονα, ενώ έως και 50% μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω.

Άλλο Volvo XC40 αυτό το πετρελαιοκίνητο. Η ροπή κάνει το παιχνίδι εντός και εκτός τειχών.

Και σε αυτήν την έκδοση είναι εντυπωσιακή η άνεση με την οποία κινείται στο γκρι της ασφάλτου.

Πολύ υψηλά είναι τα επίπεδα της ηχομόνωσης.

Σε αυτήν την έκδοση οι επιδόσεις είναι οι εξής. Για την τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 σε 7,9 δευτ. ενώ σε μικτή χρήση η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,9 λίτρα.

Εν κατακλείδι, πέρα από την αισθητική που αποτελεί υποκειμενικό στοιχείο ενός εκάστου, το νέο XC 40 το χαρακτηρίζεις ως ένα όμορφο και διαφορετικό σχεδιαστικά SUV.

Σε κερδίζει η απόσβεση της ανάρτησης, η σταθερότητα στο δρόμο, τα πολλά gadget και τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας με πρώτο το city safety που συνεχώς η Volvo εξελίσσει τη λειτουργία του.

Το δυνατό όμως χαρτί για τη χώρα μας θα είναι η βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 με τον καινούργιο 3κύλινδρο κινητήρα των 1.500 κ.εκ. turbo με τους 156 ίππους με τις τιμές να ξεκινούν από τα 30.713 ευρώ.

Όσο για τις εκδόσεις D4 και Τ5 o 2λιτρος κινητήρας έχει ανεβάσει το κόστος στα 49.352 ευρώ και 50.177 ευρώ αντίστοιχα.

Kαι επειδή το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρεται με διχρωμία, μόνο στη βασική έκδοση χρεώνεται προς 500 ευρώ περίπου, σε όλες τις άλλες ή μονόχρωμο το αγοράσετε ή δίχρωμο η τιμή είναι η ίδια. Δεν χρεώνεται δηλαδή η διχρωμία, πάντως μπορεί το λευκό με την μαύρη οροφή να είναι πολύ sic, το μαύρο με άσπρη οροφή είναι πολύ elegant ενώ το απαλό γαλάζιο με άσπρη οροφή είναι αυτό που τράβηξε το ενδιαφέρον σε μια ωραία παρέα από κομψές κυρίες που φλέρταραν με το σουηδικό αυτοκίνητο έξω από το Life Gallery…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.