Είστε εδώ

Test Drive

Toyota Yaris Hybrid: Σε αντιπαράθεση με τα πετρελαιοκίνητα

του Γιώργου Ψαρρά

Στους φίλους που ζητούν οικονομία μετακίνησης αλλά όχι κάποιο μοντέλο με κινητήρα diesel, η Toyota προτείνει το υβριδικό Yaris. Με οικολογικό προφίλ λοιπόν βολτάρουμε και πάλι στην Αθήνα με το Yaris Hybrid.

Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αναγνωρίσεις το υβριδικό Yaris στο δρόμο, καθώς η ταυτότητα του αναγράφεται με το σχετικό λογότυπο στα εμπρός φτερά και στο πίσω τμήμα, ενώ το σήμα της Toyota έχει μπλε φόνο. Παράλληλα διαθέτει νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ενώ διατηρείται η χαρακτηριστική εμπρός χρωμιωμένη μάσκα σχήματος “X” που προσδίδει δυναμισμό.

Ξεχωρίζουν επίσης τα LED φώτα ημέρας και οι μαύρες πίσω κολόνες. Σημειώστε επίσης το χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή του Yaris, o οποίος βρίσκεται στο cd: 0,286.

Η κυριότερη αλλαγή στο εσωτερικό του Yaris εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων, όπου το στροφόμετρο έχει δώσει τη θέση του σε ένα νέο αναλογικό όργανο, η βελόνα του οποίου μετακινείται στα πεδία CHG (Charging), ECO (Economy) και PWR (Power) δείχνοντας στον οδηγό πότε η μπαταρία φορτίζει, πότε κινείται οικονομικά και ποτέ χρησιμοποιείται η μεγίστη δύναμη αντίστοιχα. Μπλε φόντο έχει επιλεγεί για το ταχύμετρο, αλλά και για το δείκτη καυσίμου.

Πόντους ποιότητας προφέρει το δερμάτινο τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων με λευκές ραφές, αλλά και το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τη «φάτσα» του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών. Τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά, όμως με αρκετά καλή συναρμογή. Αυτό που αισθάνεσαι είναι ότι έχεις άπλα εντός του Yaris, χάρη στη διαρρύθμιση της κεντρικής κονσόλας που δεν προεξέχει καθόλου, ενώ η εργονομία δε «σκοντάφτει» πουθενά. Η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch 2 είναι εύκολη στη χρήση και με απλό μενού, ενώ εκεί προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, καθώς θα βολευτεί κάθε ανάστημα, ενώ το τιμόνι ρυθμίζεται καθ’ ύψος και τηλεσκοπικά.

Το υβριδικό Yaris έχει δυο πηγές ενέργειας. Ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 45 kW, οι οποίοι συνδυαστικά αποφέρουν 100 ίππους. Συνεργάτης του υβριδικού συστήματος είναι και το αυτόματο κιβώτιο e-CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων φωλιάζουν έξυπνα οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου υδριδίου, με αποτέλεσμα ο χώρος των αποσκευών να μη μειώνεται, αλλά να διατηρείται σταθερός στα 286 λίτρα.

Δίπλα από το χειρόφρενο υπάρχει το κουμπί με την ένδειξη EV, το οποίο όταν πατηθεί επιτρέπει την κίνηση αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ η λειτουργία του Yaris είναι εντελώς αθόρυβη, με μηδενική κατανάλωση και χωρίς καθόλου εκπομπές ρύπων. Ωστόσο δε μπορείς να διανύσεις πάνω από 2 χλμ. ενώ πρέπει να είσαι ιδιαίτερα φιλικός με το γκάζι, εναλλακτικά ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ο βασικός στόχος του υβριδικού Yaris δεν είναι άλλος από την οικονομία στο κόστος των μετακινήσεων και μπορούμε να πούμε ότι τον πετυχαίνει σε αρκετά μεγάλο βαθμό, καθώς η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία, δε ξεπέρασε τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση 3,3 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 75 γρ./χλμ.).

Σε καμία περίπτωση πάντως το υβριδικό Yaris δεν θα προσπαθήσει να γοητεύσει τον οδηγό με τις επιδόσεις του, καθώς όπως προαναφέραμε εστιάζει αλλού. Αν το έχεις επιλέξει συνειδητά δε θα σε ενοχλήσει ότι η μέγιστη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 165 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,8 δευτ. Ούτε το χαρακτηριστικό βουητό που ακούγεται σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού και τα φρένα με προοδευτική αίσθηση, καθώς αυτά τα χαρακτηριστικά είναι γνώριμα στα υβριδικά μοντέλα. Όμως σε κερδίζει στην ευκολία οδήγησης και στη χαμηλή κατανάλωση, που είναι από τα ατού του ιαπωνικού αυτοκινήτου.

Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει ικανοποιητική για τα δεδομένα αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ το Yaris Hybrid ταξιδεύει με ασφάλεια, σταθερότητα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στις στροφές. Μόνο ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά κάπως απότομα στις λακκούβες της πόλης, αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο.

Αν δεν ανήκετε στους φανατικούς οπαδούς των πετρελαιοκινητήρων, ζητάτε όμως σχεδόν την ίδια οικονομία, έχετε περιβαλλοντικές ανησυχίες, εκτιμάτε το γεγονός ότι η Toyota είναι πρωτεργάτης της υβριδικής τεχνολογίας, τότε μη το σκέφτεστε και πολύ. Εκμεταλλευτείτε τώρα την προσφορά της Toyota και αποκτήστε το υβριδικό Yaris με 15.815 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.