Είστε εδώ

Test Drive

Toyota Yaris : Ανανεωμένη εμφάνιση και νέος κινητήρας 1.5 λίτρων

του Motori Reporter

Βρεθήκαμε στην Ολλανδία, προσκεκλημένοι της Toyota για να πάρουμε μία πρώτη γεύση του ριζικά ανανεωμένου Yaris.

Η επιτυχημένη ιστορία του συνεχίζεται και τώρα, με το ιαπωνικό supermini να κατέχει ένα ποσοστό της τάξης του 6,6% στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Σύμφωνα με δηλώσεις των στελεχών της φίρμας, το ανανεωμένο Yaris διαθέτει πάνω από 900 καινούρια στοιχεία, με τη διαδικασία ανανέωσης να κοστίζει 90 εκατομμύρια ευρώ.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία φέρει και πάλι την υπογραφή του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σχεδίασης της Toyota ED2, οι σημαντικότερες αλλαγές παρατηρούνται εμπρός, όπου κυριαρχεί ο νέος προφυλακτήρας, τα νέα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας και η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα. Η κυριότερη διαφοροποίηση του πίσω τμήματος αφορά τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν νέο σχεδιαστικό μοτίβο, την επανασχεδιασμένη πίσω πόρτα και τον προφυλακτήρα.

Μικρότερης δυναμικής είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Εδώ δεσπόζει η έγχρωμη πολλαπλών πληροφοριών οθόνη TFT 4,2 ιντσών, τοποθετημένη στον πίνακα οργάνων, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με ενσωματωμένα κουμπιά και διακόπτες και οι νέες ταπετσαρίες. Κερασάκι αποτελεί το σύστημα infotainment Toyota Touch 2, με οθόνη αφής 7 ιντσών, πρακτικό μενού και φυσικά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, που το κάνουν ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση.

Η σημαντικότερη αλλαγή όμως του ανανεωμένου Yaris είναι η προσθήκη ενός νέου συνόλου στη γκάμα των κινητήρων. Πρόκειται για το βενζινοκινήτηρα των 1,5 λίτρων, μέλος της οικογένειας ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), με απόδοση 111 ίππων και 13,9 χλγμ ροπής από τις 4.400 σ.α.λ. Το νέο θερμικό σύνολο, το οποίο αντικαθιστά τον τον υφιστάμενο 1.33, εναρμονίζεται με τις επερχόμενες προδιαγραφές ρύπων Euro 6c και RDE (Real Driving Emission), ενσωματώνοντας τεχνολογίες που υπόσχονται καλύτερη απόδοση και μειώμενη κατά 12% κατανάλωση καυσίμου (4,6 λίτρα/100 χλμ). Ορισμένες από αυτές είναι το σύστημα ανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR) και ο νέος μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων VVT-iE (Variable Valve Timing intelligent Electric Motor) ο οποίος επιτρέπει τη μετάβαση από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson και αντίστροφα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Να αναφέρουμε ότι οι εκπομπές ρύπων CO2 φτάνουν τα 103 γρ./χλμ.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις που προσφέρει στο Yaris ο νέος κινητήρας, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ανέρχεται πλέον στα 11,0 δευτερόλεπτα, αντί των 11,8 δευτ. που χρειαζόταν ο κινητήρας των 1,33 λίτρων, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα.

Τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα στη γκάμα παραμένουν, τουλάχιστον για την ελληνική αγορά, ο τρικύλινδρος 1,0 VVT-i των 69 ίππων, ο υβριδικός των 1,5 λίτρων, συνολικής απόδοσης 100 ίππων και ο πετρελαιοκινητήρας 1.4D-4D των 90 ίππων.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μία ποικιλία διαδρομών στα πέριξ του Άμστερνταμ την πλειοψηφία των κινητήρων, δίνοντας σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον νέο 1.500άρη.

Η λειτουργία του είναι αρκετά ομαλή και κάνει ξεκάθαρο ότι στοχεύει στην άνεση και όχι στις επιδόσεις. Η απόδοση κυρίως στις χαμηλές και μεσαίες στροφές περιστροφής είναι αποτελεσματική. Όσο για την ηχητική υπογραφή, αυτή είναι περιορισμένη, εκτός και αν αποφασίσει κανείς να εξαντλήσει τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Κάτι που συμβαίνει και στην υβριδική έκδοση, η οποία όμως έχει ως στόχο την οικολογική μετακίνηση και τη μειωμένη κατανάλωση.

Σε ότι αφορά στην οδική συμπεριφορά η εικόνα παραμένει αναλλοίωτη με κύρια γνωρίσματα την άνεση και την πολύ καλή ποιότητας κύλισης.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας, τόσο παθητικής όσο και ενεργητικής. Εκτός από τους επτά αερόσακους, ακόμα και η βασική έκδοση του Yaris περιλαμβάνει το πακέτο Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, και αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων.

Το ανανεωμένο Yaris καταφθάνει στην ελληνική αγορά στα τέλη Απριλίου. Οι τιμές θα ξεκινούν από τις 12.000 ευρώ για τη βασική έκδοση Cool με τον κινητήρα 1.0 VVT-i, ενώ αντίστοιχα οι τιμές για τις βασικές εκδόσεις με τον κινητήρα 1.5 VVT-iE ξεκινούν από τις 13.100 ευρώ, τον 1.5 HSD από τις 16.690 ευρώ και τον 1.4 D-4D από τις 16.200 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.