Είστε εδώ

Test Drive

Toyota Supra-Πίσω από το τιμόνι : Πρώτες εντυπώσεις πριν την ολοκλήρωση της

Στα σπάργανα βρίσκεται η επερχόμενη Toyota Supra, καθώς υποβάλλεται ακόμα στις τελικές δοκιμές της, ωστόσο είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να την οδηγήσουμε.

Υπενθυμίζουμε ότι η παρότι η αποκάλυψη της θα πραγματοποιηθεί σε μερικές εβδομάδες η ιαπωνική εταιρεία δε θα παρέχει για τη νέα Supra εξονυχιστικές λεπτομέρειες, ενώ δυνατότητα οδήγησης της θα δοθεί μόνο από τις αρχές του νέου έτους.

Επομένως πιστεύουμε ότι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαβάσετε με προσοχή στις παρακάτω γραμμές τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε πρώτοι πίσω από το τιμόνι μιας προ-παραγωγής Supra.

Tο ραντεβού δόθηκε στην πίστα Jarama της Ισπανίας, όπου η τελευταία φορά που φιλοξένησε Γκραν Πρι της Formula 1 ήταν το 1982. Η Toyota έκρινε ότι ήταν το ιδανικό περιβάλλον για τη νέα Supra.

Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι η Supra έχει προκαλέσει αμέτρητα καρδιοχτύπια στους λάτρεις της γνήσιας οδηγικής απόλαυσης μέσα από τις συνολικά πέντε γενιές της, ενώ η πολυαναμενομένη και πολυπόθητη επιστροφή της έρχεται αρκετά χρόνια μετά από τη διακοπή της παραγωγής το 2002.

Την ίδια λαχτάρα για οδήγηση προσδοκά να ξυπνήσει στο κοινό της η Toyota μέσα από τη νέα Supra που διατηρεί ίδιο μόνο το θρυλικό όνομά της. Παρότι οι ιθύνοντες της Toyota απέκρουαν πολλές φορές τις σχετικές μας ερωτήσεις με τη φράση «δε μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι τη δεδομένη στιγμή» σας διαβεβαιώνουμε ότι η οδήγηση της νέας Supra ξύπνησε μέσα μας τόσο πολλά συναισθήματα που ακόμα  και τώρα έχουμε την αίσθηση ότι τα ζούμε.

Η αναβίωση της Supra ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια όταν η Toyota και η BMW  αποφάσισαν να συνεργαστούν για τη δημιουργία ενός σπορ μοντέλου για την καθεμιά. Εν τω μεταξύ ιδρύθηκε το αγωνιστικό τμήμα Gazoo Racing  της Toyota που απορροφά και εξελίσσει την εμπειρία της από το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αδελφό μοντέλο της νέας Supra λοιπόν έγινε η νέα Ζ4. Κοινοί παρονομαστές τους ο εξακύλινδρος κινητήρας των 3.0 λίτρων, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και η αρχιτεκτονική τους σε μεγάλο ποσοστό, καθώς θα κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής στην Αυστρία.

Το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων της ZF, ενώ χρησιμοποιείται επίσης από την Audi, τη Jaguar και άλλους κατασκευαστές, ωστόσο έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες του συγκεκριμένου κινητήρα. Ομολογούμε ότι αισθανθήκαμε μια υστέρηση στο κατέβασμα, όταν πατούσαμε απότομα φρένο στη στροφή, ενώ η λειτουργία του έδειχνε πιο «απαλή» και πιο αργή σε σύγκριση για παράδειγμα με της Μ3.

Ομοιότητες με τη Ζ4 εντοπίσαμε και στα ενδότερα, παρότι η Supra που οδηγήσαμε είχε καλυμμένη κάθε σπιθαμή με ειδικό υλικό το εσωτερικό της, το οποίο θα αποκαλυφτεί στην επίσημη παρουσίαση της, ενώ απαγορευόταν να φωτογραφίσουμε.

Αν και δεν έχουμε πάρει ακόμα τα «ινία» της νέας Z4 στα χέρια, έχουμε οδηγική εμπειρία από τη Μ2, την οποία μαζί με την Cayman GTS η Toyota τις καταδεικνύει ως βασικούς αντιπάλους της νέας Supra. Μπορούμε να πούμε ότι η νέα Supra δεν είναι προσκολλημένη στην άσφαλτο όσο η Cayman GTS, αλλά πιο παιχνιδιάρικη όπως η M2.

Ταυτόχρονα όμως δεν είναι το ίδιο άγρια και επιθετική όπως η M2, αντιθέτως εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε χειρισμό της, με την «απάντηση» που δίνει να μην είναι ποτέ σε πολύ έντονο τόνο. Ζητάει  πιο ήπιες εντολές και προσαρμογές στην κατεύθυνση της, με το χειρισμό της να είναι αρκετά ακριβής. 

Πλατυτέρα χαμόγελα η νέα Supra φέρνει όταν τη ζεις μέσα στις στροφές, καθώς είναι ισορροπημένη και σταθερή, ενώ διατηρεί τα χαρακτηριστικά αυτά ακόμα και σε διαδοχικές στροφές ή όταν φρενάρεις στην καμπύλη της στροφής. Η πληροφόρηση που εισπράττεις από το τιμόνι της είναι καθησυχαστική, καθώς αισθάνεσαι ότι πάντα οι τροχοί εισέρχονται με τη σωστή ταχύτητα, καθώς αυτό δε συμβαίνει βίαια, αλλά ούτε υποτονικά, ενώ βρίσκεται σχεδόν μαγικά η απαιτούμενη πρόσφυση.

Στο sport πρόγραμμα οδήγησης ο ήχος του κινητήρα γίνεται εντονότερος εντός της Supra, αλλά στο εξωτερικό περιβάλλον δεν ακούγεται το ίδιο δυνατά και έτσι απογοητευτήκαμε που η Toyota επέλεξε τον τεχνητό ήχο, αν και αυτό δεν επιβεβαιώνεται από την ίδια.

Δε χρειάζεται να γνωρίζεις ότι το κέντρο βάρους της νέας Supra είναι χαμηλότερο από τoυ GT86, καθώς είναι κάτι που το αντιλαμβάνεσαι, όπως και την ιδανική κατανομή του βάρους 50:50 ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα. Διαθέτει ηλεκτρονική ανάρτηση, ενώ όταν ενεργοποιείς το sport πρόγραμμα οδήγησης η Supra χαμηλώνει κατά 7 χλστ. Ο πίσω κινητήριος άξονας φέρει ενεργό διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος. Το σασί της χωρίς «ενέσεις» από ανθρακόνημα, ενώ είναι πιο άκαμπτο ακόμα και από του ακριβότερου Lexus LFA. 

Mη μας ρωτήσετε το βάρος της Supra, καθώς καλύπτεται και αυτό από ένα πέπλο μυστηρίου. Εκτιμάται σε κάτω από τα 1.500 κιλά. Επίσημη αναφορά δε γίνεται ούτε για τη ροπή, ούτε για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα που υπολογίζεται σε κάτω από 5 δευτ., ούτε καν για την ισχύ που πιστεύουμε ότι θα ξεπερνά τους 300 ίππους, με δεδομένο ότι η Z4 ανακοινώνει 340 ίππους.

Το ντεμπούτο της νέας Supra θα πραγματοποιηθεί στο Σαλόνι του Παρισιού, ενώ το βιβλίο των παραγγελιών της θα ανοίξει τον Οκτώβριο, με τους 900 πρώτους τυχερούς ιδιοκτήτες να την παραλαμβάνουν στα τέλη της άνοιξης.

Τιμές και προδιαγραφές δε θα ανακοινωθούν μέχρι τον επόμενο χρόνο. Για το λόγο αυτό η Toyota δηλώνει πως όσοι έχουν καταβάλει προκαταβολή θα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν γνώμη. Όμως αυτό είναι σχεδόν απίστευτο να συμβεί, καθώς αρκεί να διανύσεις μόλις 50 ή 100 μέτρα με τη νέα Supra για να την ερωτευτείς. Αν και αναμένεται αρκετά ακριβότερή από το GT86 εκτιμάται ότι θα πετύχει σημαντικά περισσότερες πωλήσεις.

Το σίγουρο είναι ότι η νέα Supra θα αποτελέσει ένα VIP εισιτήριο για την αρένα της διασκεδαστικής και δυναμικής οδήγησης…

Κείμενο: Mladen Alvirovic, μέλος AutoBest

Απόδοση: Γιώργος Ψαρράς

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.