Είστε εδώ

Test Drive

Toyota C-HR: Γνωρίζουμε το νέο ιαπωνικό crossover στη Μαδρίτη

του Γιώργου Ψαρρά

Αντικρίζοντας για πρώτη φορά από κοντά το νέο Toyota C-HR στην ισπανική πόλη, μας έκανε αρχικά εντύπωση το πόσο κοντά παρέμεινε η πρωτότυπη έκδοση του στο μοντέλο παραγωγής.

Bέβαια αυτό ήταν κάτι που το γνωρίζαμε από πριν, ωστόσο μπορούμε πλέον να επιβεβαιώσουμε ότι το C-HR έχει ξεφύγει αρκετά από τα στενά σχεδιαστικά περιθώρια που μας έχει συνηθίσει η Toyota, έχοντας φουτουριστική, δυναμική, και ενδιαφέρουσα διαφορετική εμφάνιση.

Πάμε όμως να διαπιστώσουμε αν η ιαπωνική εταιρία θα φέρει «εξάρες» στην κατηγορία των crossover με τη «ζαριά» του νέου C-HR.   

Τα τονισμένα του φτερά εμπρός-πίσω, κάνουν το αμάξωμα να μοιάζει πιο μυώδες, ενώ επικοινωνούν μεταξύ τους με ένα κυματιστό πλευρικό «νεύρο». Παράλληλα η έντονη κλίση τη οροφής αφήνει ξεκάθαρα coυpe υπονοούμενα. Τα βλέμματα στη συνέχεια μαγνητίζονται από τα εμπρός LED φώτα ημέρας, τα πίσω φωτιστικά σώματα που προεξέχουν σε σχήμα “C”, τα μικρά πίσω παράθυρα, την αεροτομή οροφής και τις έντονες ακμές στα περισσότερα σημεία. Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου C-ΗR ανέρχονται σε μήκος, πλάτος και ύψος στα 4.360 χλστ., 1.795 χλστ. και 1.565 χλστ.  (1.555 χλστ. η υβριδική έκδοση) αντίστοιχα.

Όπως η εξωτερική σχεδίαση του C-HR δεν έχει αντλήσει έμπνευση από κανένα υφιστάμενο μοντέλο της Toyota, έτσι και το εσωτερικό του δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί. Ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με αναβαθμισμένο HMI (Human Machine Interface), η ασύμμετρη κεντρική κονσόλα, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, τα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά ένθετα και η λεπτή μπλε λωρίδα που ξεκινάει από τα πάνελ των θυρών και διασχίζει το ταμπλό. Τα πλαστικά στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών δεν είναι ιδιαίτερα σκληρά, με την ποιότητα σε γενικές γραμμές να λαμβάνει καλή βαθμολογία. Στην κεντρική κονσόλα συναντήσαμε ελάχιστα κουμπιά, τους αεροπορικού τύπου διακόπτες του κλιματισμού και το κάπως αναχρονιστικό, σε σύγκριση με τη γενικότερη εικόνα, ψηφιακό ρόλοι. Στο CH-R θα μπορούν ακόμα να τοποθετηθούν θερμαινόμενα καθίσματα, έξυπνο σύστημα εισόδου, φιμέ κρύσταλλα, δερμάτινες ταπετσαρίες, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και η μεταλλική Bi-tone βαφή. Σε συνεργασία με την JBL η Τoyota  θα μπορεί ακόμα να εξοπλίσει το νέο C-HR με ένα ηχοσύστημα ισχύος 576 Watt, αποτελούμενο από εννέα ηχεία. Στα 230 περίπου χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου C-HR εκτιμήσαμε τα άνετα εμπρός καθίσματα. Όταν βρεθήκαμε στην πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ικανοποιητικός χώρος για τα πόδια των επιβατών, ο «αέρας» όμως για τα κεφάλια τους «κόβεται» κάπως λόγω της κλίσης που έχει η οροφή (μεταξόνιο 2.640 χλστ.), ενώ ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 377 λίτρα. Να αναφέρουμε ακόμα ότι οι φαρδιές πίσω κολόνες στερούν από το οπτικό πεδίο του οδηγού, με τη λύση να έρχεται από την κάμερα οπισθοπορείας που είχαμε στη διάθεση μας. Οι ιθύνοντες της Toyota μας τόνισαν αρκετές φορές ότι το νέο C-HR θα διατίθεται με στάνταρ το πακέτο ασφαλείας “Toyota Safety Sense”, το οποίο περιλαμβάνει Pre-Crash με αναγνώριση πεζών, Adaptive Cruise Control σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με επαναφορά και αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Μετά το ντεμπούτο του κάτω από το καπό του Auris, ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.2Τ βενζινοκινητήρας προσφέρει πλέον τις υπηρεσίες του και στο νέο C-HR. Η ισχύς του ανέρχεται στους 116 ίππους (5.200-5.600 σ.α.λ.) και η ροπή των 185 Nm απελευθερώνεται από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ.

Χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που επιτρέπουν στον κινητήρα να αλλάζει από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία, με κάθετους αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού, μία πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και προηγμένη διαχείριση θερμότητας, ενώ με το αναβαθμισμένο σύστημα VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide) εισάγεται το νέας γενιάς σύστημα μεταβλητού χρονισμού, επιτυγχάνοντας καθυστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγή.

Ο πίνακας των επιδόσεων του 1.2Τ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Multidrive S στην τετρακίνητη έκδοση (με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και κατανομή ροπής σε ποσοστά από 100/0 έως 50/50) που είχαμε στη διάθεση μας, αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Εκπέμπει 143 γρ./χλμ. C02 και σύμφωνα με την επίσημη μέτρηση η μέση κατανάλωση είναι 6,3 λίτρα/100 χλμ. Παράλληλα ο 1.2Τ συνεργάζεται και με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο (τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτ., εκπομπές C02 125 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. στην έκδοση ECO). Το αυτόματο κιβώτιο Multidrive S είναι διαθέσιμο στις προσθιοκίνητες και στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Να ενημερώσουμε ακόμα και για την ύπαρξη ενός δίλιτρου κινητήρα με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, ισχύ 148 ίππων, ροπή 189 Nm και Multidrive S κιβώτιο, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στις αγορές της Ουκρανίας και του Καυκάσου.

Το όνομα της Toyota είναι συνυφασμένο με την υβριδική τεχνολογία, επομένως δε θα μπορούσε να μην υπάρχει αντίστοιχη έκδοση στη γκάμα του νέου C-HR. Το υβριδικό σύστημα του C-HR απαρτίζεται από ένα βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων, ο οποίος διακρίνεται για τη θερμοδυναμική του απόδοση σε ποσοστό 40% και λειτουργεί με κύκλο ΄Ατκινσον, από μικρότερους και ελαφρύτερους ηλεκτροκινητήρες και ακόμα πιο συμπαγείς μπαταρίες νικελίου-μετάλου υδριδίου. Συνδυαστικά η ισχύς και η ροπή ανέρχονται σε 122 ίππους (5.200 σ.α.λ.) και 142 Nm (3.600 σ.α.λ.) αντίστοιχα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 170 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11 δευτ. Ιδιαίτερα χαμηλή είναι η επίσημη μέση κατανάλωση, καθώς περιορίζεται στα 3,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 στα 82 γρ./χλμ. (με τροχούς 16 ιντσών). Η υβριδική έκδοση του νέου C-HR είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη, ενώ συνεργάζεται με πλανητικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Θεωρούμε πάντως ότι το συνολικό στήσιμο του αυτοκίνητου μπορεί να υποστηρίξει άνετα και ισχυρότερους κινητήρες που θα το αναδείξουν περισσότερο.

Κοινό σημείο με το Prius δεν είναι μόνο το υβριδικό σύστημα αλλά και η νέα πλατφόρμα TNGA, με το νέο C-HR να είναι το δεύτερο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που την αποκτά. Το τι προφέρει η εν λόγω πλατφόρμα στο νέο C-ΗR, το διαπιστώσαμε οδηγώντας στους αυτοκινητοδρόμους και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Το C-HR ταξιδεύει με σταθερότητα ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο του εμπνέει εμπιστοσύνη στις στροφές αφού δεν αφήνει το αμάξωμα να γείρει. Εντός της Μαδρίτης και σε γραφικούς πλακόστρωτους δρόμους η ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα Μακφέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω δε χαρακτηρίζεται μαλακή, αυτό όμως δε σημαίνει ότι προκαλεί αναταράξεις στους επιβάτες. Το τιμόνι τώρα, αρχικά δίνει την εντύπωση ότι δε θα πείσει με το βάρος του, καθώς είναι ελαφρύ, ωστόσο τελικά σε κερδίζει με την αίσθηση και την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια σου, ενώ ο κύκλος στροφής είναι 10,4 μέτρα. Ανάλογα τώρα με την έκδοση έχουμε να σημειώσουμε ότι η υβριδική διακρίνεται για την οικονομία καύσιμου που προσφέρει, καθώς ακόμα και υπό πίεση δε ξεφύγαμε από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ., στις απότομες όμως επιταχύνσεις παράγεται ένα βουητό, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Prius, που φτάνει στα αφτιά των επιβατών. Για τον 1.2Τ έχουμε να πούμε ότι έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία, κινεί ικανοποιητικά το νέο C-HR χωρίς βέβαια να ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του, ενώ ο λεβιές του μηχανικού του κιβωτίου έχει καλή αίσθηση και το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει σίγουρα άνεση αλλά θα θέλαμε από αυτό λίγο ταχύτερη απόκριση.

Σας έχουμε ήδη ενημερώσει για τις τιμές του νέου C-HR στη χώρα μας, με την αρχική να κοστολογείται στα 20.350 ευρώ για τον 1.2Τ βενζινοκινητήρα στη βασική έκδοση CITΥ με μηχανικό κιβώτιο και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η επόμενη έκδοση CENTER με ζάντες αλουμινίου και οθόνη αφής βρίσκεται στα 21.900 ευρώ, ενώ το υβριδικό C-HR ξεκινάει από τα 24.700 ευρώ. Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί ο πλήρης τιμοκατάλογος, ενώ η διάθεση του νέου C-HR θα αρχίσει αρχές Δεκεμβρίου.

Το νέο C-HR σίγουρα έχει κερδίσει το στοίχημα των εντυπώσεων, καθώς η σχεδίαση του δεν περνάει απαρατήρητη, ενώ έχει πολλά να «πει» σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και τεχνολογίας. Μένει να δούμε ποια θα είναι η πορεία του σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή και άρα ανταγωνιστική κατηγορία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.