Μπορεί η μικρή γοργόνα της Κοπεγχάγης να προσελκύσει πολλούς επισκέπτες γύρω της, ωστόσο εμάς στη δανέζικη πρωτεύουσα μας τράβηξε το ανανεωμένο Toyota Aygo.
Προτού όμως επιβιβαστούμε στο φρεσκαρισμένο μικρό ιαπωνικό μοντέλο και αρχίσουμε να κυκλοφορούμε ανάμεσα στα χιλιάδες ποδήλατα που κατακλύζουν τους δρόμους της Κοπεγχάγης, ας κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν του.
Λανσαρίστηκε από την Toyota πρώτη φορά το 2005 και στόχο είχε να προσελκύσει νέους ηλικιακά πελάτες. Αν κρίνουμε από τις συνολικά 760.000 πωλήσεις του μάλλον δεν τα πήγε άσχημα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2017 σημείωσε 85.000 πωλήσεις, κατακτώντας το 6,6% από το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας του.
Οι ιθύνοντες της Toyota στην ομιλία τους μας τόνισαν ότι το Aygo δε διαθέτει μόνο πιο μοντέρνα εξωτερική εικόνα, αλλά έχει αναβαθμιστεί ο κινητήρας του και η οδηγική του συμπεριφορά. Πάμε λοιπόν να δούμε πόσο και που έχει αλλάξει το Aygo.
Αρχικά παρατηρούμε ότι διατηρήθηκε, αλλά διαφοροποιήθηκε, η χαρακτηριστική μάσκα σχήματος “X” αποκτώντας τρισδιάστατη μορφή, ενώ πλέον είναι στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο αμάξωμα. Οι εμπρός προβολείς ενσωματώνουν πλέον τα Led φώτα ημέρας στη βάση τους, όπου υπάρχει ένα ένθετο σε μαύρη, ασημί ή μαύρη γυαλιστερή απόχρωση. Τεχνολογίας Led είναι πλέον και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Σημειώστε ακόμα ότι στην παλέτα του ανανεωμένου Aygo υπάρχουν οχτώ αποχρώσεις, καθώς προστέθηκαν οι δυο νέες μεταλλικές αποχρώσεις “Magenta Splash” (αποκλειστικά στην έκδοση Χ-Cite) και “Rich Blue”.
Χρωματικές πινελιές μπορούν να μπουν επίσης στη βάση του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, χαμηλά στις θύρες και στους πλευρικούς καθρέπτες. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες των 15 ιντσών, ενώ εξακολουθεί να προσφέρεται με μεγάλη ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή.
Στο εσωτερικό του, τοποθετήθηκαν νέες ταπετσαρίες καθισμάτων, διακοσμητικά ένθετα “Quartz Grey” και “Piano Black”. Παράλληλα άλλαξαν τα γραφικά στον πίνακα οργάνων και απέκτησαν νέο φωτισμό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εντός του Aygo περιγράφονται από την Toyota ποιοτικότερα αν και παραμένουν σκληρά, όπως προβλέπεται άλλωστε στην κατηγορία αυτή.
Η συνδεσιμότητα των smartphones γίνεται εύκολα χάρη στο Apple CarPlay και Android Auto. Στην έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα προβάλλεται η εικόνα από τη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, ενώ προαιρετικό είναι το σύστημα πλοήγησης.
Toyota σημαίνει ασφάλεια, η οποία δεν απουσιάζει ούτε από το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της. Το γνωστό πακέτο ασφαλείας “Toyota Safety Sense” περιλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, σε ταχύτητες από 10 έως 80 χλμ./ώρα, στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στην ηχητική και οπτική ειδοποίηση για επερχόμενη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα. Επίσης με ηχητική και οπτική ειδοποίηση ενημερώνεται ο οδηγός ότι το όχημα τείνει να βγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας.
Ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου παραμένει στην υπηρεσία του Aygo, αποδίδει όμως πλέον 72 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 93 Nm (4.400 σ.α.λ.) ροπής, ενώ πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2.
Η επίσημη μέση κατανάλωση από τα 4,1 λίτρα/100 χλμ. βρίσκεται τώρα στα 3,9 λίτρα/100 χλμ. και κατά 5 γρ./χλμ. μειώθηκαν οι εκπομπές C02 (90 γρ./χλμ.). Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.
Στις εκδόσεις ECO το ανανεωμένο Aygo έχει πιο αραιή κλιμάκωση της 4ης και της 5ης σχέσης, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, σύστημα Stop & Start και αεροδυναμικές βελτιώσεις. Τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα στην ECO έκδοση να μειώνονται περαιτέρω η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές C02 στα 3,8 λίτρα/100 χλμ. και 86 γρ./χλμ. C02.
Όταν τώρα συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Χ-Shift (στάνταρ το μηχανικό των 5 σχέσεων), το οποίο φέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, καταναλώνει 4,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 95 γρ./χλμ. C02. Σημειώστε ότι ο κινητήρας του ανανεωμένου Aygo ενεργοποιείται πλέον με το πάτημα απλά ενός κουμπιού.
Ο χαρακτηριστικός ήχος του τρικύλινδρου μοτέρ πάντως παραμένει, χωρίς να είναι ενοχλητικός, ενώ αυτό ίσως και να αρέσει στο νεαρότερο κοινό του Aygo. Εντός της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο που κινηθήκαμε καταγράψαμε τα λογικά 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Χωρίς να υπερβαίνουμε τα όρια ταχύτητας, δηλαδή μέχρι 120 χλμ./ώρα, ο αεροδυναμικός θόρυβος σίγουρα δεν εξαλείφτηκε αλλά μοιάζει μειωμένος. Αυτό διότι έχουν τοποθετηθεί νέα ηχομονωτικά υλικά στο ταμπλό, στις εμπρός κολόνες, στις πόρτες και στο πίσω τμήμα.
Σχετικά με την ανάρτηση έδειχνε πιο ώριμη και πιο ενδοτική όταν περνούσαμε πάνω από ανισόπεδα κομμάτια της ασφάλτου, κολακεύοντας περισσότερο την άνεση. Το τιμόνι επίσης έχει βελτιωθεί, καθώς χαρακτηρίζεται πιο επικοινωνιακό.
Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Aygo είναι πιο νεανικό, πιο όμορφο, πιο δυνατό, πιο αποδοτικό, προσφέρει έξτρα επιλογές εξατομίκευσης, επομένως έχει όλα τα φόντα για να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία.
Στη χώρα μας διατίθεται στις εκδόσεις X-City, X-Play Touch, X-Play Touch Connect, X-Play Sport Connect, X-Cite (Metal Connect) στις τιμές των 10.980, 11.790, 11.990, 12.550 και 13.160 ευρώ αντίστοιχα.