Είστε εδώ

Test Drive

Toyota Aygo 1.0 VVT-i : Πάντα επίκαιρο μέσα στην πόλη

του Γιώργου Ψαρρά

Ως «διασωστικό» όχημα μέσα στην πόλη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το Toyota Aygo, καθώς για ακόμα και φορά ήταν ο πιστός μας φίλος εντός των τειχών της πόλης.

Οι προδιαγραφές του έχουν καθαρά αστικό χαρακτήρα, κάτι που αποδεικνύεται σε κάθε χιλιόμετρο που διανύεις μαζί του. Θες να παρκάρεις; Κανένα πρόβλημα, καθώς με μήκος, πλάτος, ύψος 3.455 χλστ., 1.615 χλστ. και 1.460 χλστ. αντίστοιχα το βολεύεις ακόμα σε αρκετά στενούς χώρους στάθμευσης. Αν μάλιστα το Aygo εξοπλίζεται και με κάμερα οπισθοπορείας, όπως αυτό που είχαμε στη διάθεση μας, τότε το παρκάρισμα γίνεται ακόμα πιο εύκολη υπόθεση, ειδικά για το ωραίο φύλο που είναι πάντα βιαστικό...

Θες να κάνεις επιτόπου ανάστροφη σε κάποιο αδιέξοδο; Και πάλι κανένα πρόβλημα, χάρη στο κύκλο στροφής που δε ξεπέρνα τα 4,8 μέτρα οι μανούβρες σε κάθε περίπτωση περιορίζονται.

Θες χαμηλή κατανάλωση ακόμα και όταν ταλαιπωρείς το Aygo με το διαρκές σταμάτα-ξεκίνα στις καθημερινές συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης; Με μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. μάλλον πετυχαίνεις αρκετά καλά και το στόχο αυτό (εργοστασιακή μέτρηση 4,1 λίτρα/100 χλμ.).

Αν θες επίσης να ξεχωρίζεις μέσα στο μουντό σκηνικό της πόλης το Aygo είναι για ακόμα μια φορά η απάντηση στην επιθυμία σου. Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει μοντέρνα και νεανική σχεδίαση. Στο εμπρός τμήμα τις εντυπώσεις κλέβει η μάσκα σχήματος “X” που επεκτείνεται μέχρι τα εμπρός φτερά και στο πίσω τμήμα η γυάλινη πόρτα του χώρου αποσκευών και τα φωτιστικά σώματα, επίσης σε κάθετη διάταξη με τις έντονες ακμές.

Βέβαια το Aygo δεν θα ικανοποιήσει τους λάτρεις των επιδόσεων, αφού δεν είναι αυτός ο σκοπός του (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14,2 δευτ./τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα). Ο «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας VVT-i έχει ισχύ 69 ίππων και η ροπή τoυ ανέρχεται στα 95 Nm, ενώ ως τρικύλινδρος παράγει το χαρακτηριστικό θόρυβο, ο οποίος αυξάνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ αισθητοί γίνονται και κάποιοι μικροί κραδασμοί.

Ξεπερνιούνται όμως όλα αυτά…

Παράλληλα ο βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 εκπέμποντας στην ατμόσφαιρα μόλις 95 γρ./χλμ. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, στο οποίο οι τρεις πρώτες σχέσεις είναι πιο σφιχτές σε σύγκριση με τις δυο τελευταίες, ενώ ο λεβιές έχει μέτρια αίσθηση χωρίς όμως να «ενοχλούνται» τα κουμπώματα. Το Aygo ταξιδεύει «φρόνιμα» στον αυτοκινητόδρομο, αντιδρά αναμενόμενα στις στροφές, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ικανοποίει σε αμεσότητα.

Στο εσωτερικό μπορεί τα σκληρά πλαστικά να κυριαρχούν, το παιχνίδι όμως γίνεται από την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Είναι εύκολη στο χειρισμό και συντελεί στην εργονομία. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν ενιαία προσκέφαλα, ενώ στα πάνελ των θυρών «εισβάλουν» γυμνές μεταλλικές επιφάνειες. Για τα πίσω καθίσματα οι χώροι είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τη σωματική διάπλαση των εμπρός επιβατών, με το πορτ-μπαγκαζ να προσφέρει 168 λίτρα.

Μας άρεσε όμως που βρήκαμε κάτω από δάπεδο του κανονική ρεζέρβα, καθώς ακόμα και μέσα στην πόλη υπάρχουν αρκετές «παγίδες».

Να αναφέρουμε επίσης ότι τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο με ανάκληση.

Στα στέκια της πόλης μπορείτε να προσθέσετε και το δικό σας Aygo, το οποίο στην έκδοση X-Cool με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων κοστίζει 10.070 ευρώ με το τρίθυρο αμάξωμα και 10.410 ευρώ με το πρακτικότερο πεντάθυρο αμάξωμα.

Αυτός είναι λοιπόν ο φίλος της πόλης με μοντέρνο σχήμα, ευέλικτος, οικονομικός και τρυπώνει παντού. Χαρακτηριστικά που ταιριάζουν σε ένα city-car.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.