Είστε εδώ

Test Drive

Στην Ισπανία με το Lexus UX: Το νέο αστικό, πολυτελές και υβριδικό crossover

του Γιώργου Ψαρρά

Την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Lexus UX είχαμε στο κοσμοπολίτικο παραθαλάσσιο θέρετρο Σίτζες, το οποίο απέχει 40 χλμ. από τη Βαρκελώνη, ένα μέρος που ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του ιαπωνικού crossover.

Αναμφισβήτητα το νέο UX αποτελεί μια σημαντικότατη προσθήκη στη γκάμα της Lexus, καθώς με αυτό εισέρχεται στη δημοφιλή κατηγορία των premium κόμπακτ διαστάσεων crossovers.

Eδώ πρέπει να πούμε ότι το νέο UX έχει μήκος 4.495 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ. και ύψος 1.520 χλστ. Σημειώστε ακόμα ότι το νέο UX  είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αποκτά τη νέα πλατφόρμα GA-C (Global Architecture – Compact), η οποία προσφέρει εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους. Μάλιστα χάρη στη χρήση αλουμινίου στις πλευρικές πόρτες, στα φτερά, στο καπό και συνθετικών υλικών στην πόρτα του χώρου αποσκευών, το νέο UX επιτυγχάνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία του.

Κοιτώντας το νέο UX δε μπορείς να μη σταθείς στη χαρακτηριστική μεγάλη τρισδιάστατη μάσκα της Lexus, η οποία διαθέτει κυψελωτό πλέγμα. Πιο δυναμικό κάνουν το «βλέμμα» του νέου UX τα Led φώτα ημέρας του, καθώς έχουν σχήμα βέλους, ενώ μοιάζουν με «φρύδια» πάνω από τους προβολείς με τις στάνταρ δυο ή προαιρετικά τρεις μονάδες Led.

Η διαδρομή των πίσω φωτιστικών σωμάτων ξεκινάει από την κορυφή των πίσω φτερών και συνεχίζεται κατά μήκος του πορτμπαγκάζ δημιουργώντας ένα «διάδρομο» επικοινωνίας. Ενσωματώνουν συνολικά 120 μονάδες Led, ενώ στο πιο στενό τους σημείο το πλάτος τους δε ξεπερνά τα 3 χλστ.

Αεροδυναμικούς σκοπούς και σπορ αισθητική εξυπηρετεί η αεροτομή οροφής, ο πίσω διαχύτης και η κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία. Μαύρο πλαστικό προστατευτικό καλύπτει περιμετρικά χαμηλά το αμάξωμα, ενώ στους θόλους των τροχών έχει τετραγωνισμένο σχήμα.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στις ζάντες των 17 ιντσών με ασημί μεταλλικό ή σκούρο γκρι φινίρισμα, καθώς ενσωματώνουν κατά μήκος των πέντε ακτινών τους ειδικά «πτερύγια» που συμβάλουν στην αεροδυναμική και ενισχύουν τη ψύξη στους δίσκους των φρένων.

Στην παλέτα για το αμάξωμα υπάρχουν 13 συνολικά αποχρώσεις, εκ των οποίων 3 νέες oνόματι “Blazing Carnelian”, “Terrane Khaki” και “Celestial Blue” που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το νέο UX. 

Από τη γκάμα του νέου UX δεν απουσιάζει η σπορ έκδοση F Sport, η οποία προσφέρει διαφορετικό πλέγμα στη μάσκα, πιο δυναμικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, αποκλειστικά τις αποχρώσεις “White Nova” και “Sapphire Blue” για το αμάξωμα, εμπρός καθίσματα με καλύτερη στήριξη, μεγαλύτερη TFT LCD οθόνη 8 ιντσών, πεντάλ αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες 18 ιντσών και πιο σπορ ανάρτηση.

Σύμφωνα με τη Lexus στο εσωτερικό του νέου UX εφαρμόζεται η παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική “Engawa”, η φιλοσοφία της οποίας καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην εξωτερική και εσωτερική επιφάνεια. Έτσι δίνεται μια αίσθηση συνέχειας όταν μπαίνεις στο νέο UX.

Ο ήχος της πόρτας όταν την κλείνεις πίσω σου δείχνει πόσο έχει μελετηθεί και η παραμικρή λεπτομέρεια στον τομέα της ποιότητας. Καθώς μιλήσαμε για ήχους να πούμε ότι οι εξειδικευμένοι μηχανικοί της Lexus, οι επονομαζόμενοι Takumi, ελέγχουν σε μια ειδική αίθουσα κάθε νέο UX ώστε να εξασφαλίσουν τη μέγιστη ηχομόνωση της καμπίνας.

Από τη θέση του οδηγού αντιληφθήκαμε άμεσα την καλή περιμετρική ορατότητα που προσφέρει το άνετο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα, ενώ αγγίξαμε τα μαλακά πλαστικά και τις δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Μόνο στα χαμηλότερα σημεία το πλαστικό είναι σκληρό, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι Lexus σημαίνει ποιότητα.

Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού, ενώ στο πάνω τμήμα της, τοποθετημένη προς το βάθος, βρίσκεται οθόνη 7 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών με σύστημα πλοήγησης) την οποία μπορείς να χειριστείς από το touchpad (Remote Touch Interface) δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων.

Στο δεξιό πάνω άκρο της οθόνης προβάλλεται ένα αναλογικό ρολόι, το οποίο μαζί με το τριάκτινο τιμόνι προέρχονται από το LS. Μπροστά μας είχαμε το ψηφιακό πίνακα οργάνων με TFT LCD οθόνη 7 ιντσών, ο οποίος φιλοξενεί και αναλογικό ταχύμετρο. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δεν είναι κορυφαίος, αλλά ικανοποιεί (μεταξόνιο των 2.640 χλστ.), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον αέρα ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή.

Οι πλατιές πίσω κολόνες δυσκολεύουν λίγο την ορατότητα, όταν για παράδειγμα βγαίνεις με την όπισθεν από κάθετη θέση στάθμευσης. Ο χώρος αποσκευών έχει σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ είναι ρηχός προσφέροντας 320 λίτρα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 283 λίτρα στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Στη διάθεση μας είχαμε το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h, το οποίο απαρτίζεται από δίλιτρο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 152 ίππων και 194 Nm ροπής, από δυο ηλεκτροκινητήρες, αλλά και από μια πιο συμπαγή μπαταρία μεταλλικού υβριδίου νικελίου (NiMH) κάτω από τα πίσω καθίσματα, η οποία φορτίζει κατά τη διαδικασία της πέδησης και της επιβράδυνσης.

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 184 ίππους και η ροπή στα 205 Nm. Όσο για τις επιδόσεις η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα. Προφανώς το υβριδικό UX 250h δεν ποντάρει τόσο στις επιδόσεις, αλλά στη χαμηλή του μέση κατανάλωση, με την επίσημη ανακοίνωση να αναφέρει 4,1  λίτρα/100 χλμ.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο eCVT το οποίο παράγει ένα χαρακτηριστικό βουητό σε κάθε έντονο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ ταυτόχρονα έχει μια αδράνεια που «φιμώνει» κάπως το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της Lexus, αν και το UX 250h μπορεί να κινηθεί σβέλτα και η απόκριση στο γκάζι είναι καλή.

Οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομους και σε ορεινούς δρόμους με αρκετό «στροφιλίκι» και διαπιστώσαμε ότι το νέο UX 250h ταξιδεύει με σταθερότητα, μόνο μετά τα 120 χλμ./ώρα διαπερνιέται λίγο η αρκετά καλή του ηχομόνωση, αντιληφθήκαμε το στιβαρό του πλαίσιο, την ακαμψία του στις στροφές και την ουδετερότητα του ακόμα και υπό πίεση.

Η μαλακή του ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) δεν κουράζει ούτε κοπανά, αν και στην Ισπανία δε βρίσκεις ποτέ άσφαλτο με λακκούβα ή μπάλωμα.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, με σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα έχουν πιο προοδευτική λειτουργία, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα  τα υβριδικά μοντέλα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αγχώνουν. Το Drive Select περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport S, Custom και Sport S+ , αν και δε διαπιστώσαμε σημαντικές αλλαγές κατά τις εναλλαγές τους.

Στο στάνταρ εξοπλισμό με τα συστήματα ασφαλείας (Lexus Safety System+,) του νέου UX 250h περιλαμβάνεται αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με εντοπισμό πεζών, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control (DRCC) και αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Στην Ελλάδα το νέο UX θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Αποτελεί άλλωστε στρατηγική της Lexus στη χώρα μας να προσφέρει μόνο τις υβριδικές εκδόσεις όλων των μοντέλων της.

Πιο αναλυτικά, το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h στην έκδοση Dynamic κοστίζει 37.600 ευρώ, στην Εxecutive 41.100 ευρώ και στην Luxury 44.800. Το τετρακίνητο τώρα υβριδικό 250h κοστολογείται στην έκδοση Dynamic στα 39.800 ευρώ, στην Executive στα 43.300 ευρώ και στη Luxury στα 47.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.