![Η υγραεριοκίνητη έκδοση του Tivoli προσφέρει σημαντική μείωση του κόστους μετακίνησης.](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/4/21/photon20952f52498.jpg?itok=RH2Dc3Ta)
Το SsangYong Tivoli, το κορεάτικο crossover γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο, μετά την πρωτοβουλία της ελληνικής αντιπροσωπείας να διατίθεται και σε υγραεριοκίνητη έκδοση ECO.
Στην έκδοση των φωτογραφιών συνδυάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων, απόδοσης 128 ίππων και 16,3 χλγμ ροπής.
Στο σύνολό του, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει καλά χαρακτηριστικά, τόσο με την επιλογή βενζίνης όσο και με εκείνη του υγραερίου. Με την εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο, δε γίνεται αισθητή καμία ουσιαστική διαφορά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ενώ σε γενικές γραμμές ο κινητήρας εμφανίζεται ελαστικός και με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.
Το τελευταίας τεχνολογίας σύστημα έγχυσης υγραερίου υγρής φάσης της ιταλικής BRC, εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα. Ορισμένα από αυτά είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, ο ακριβής έλεγχος της ροής καυσίμου που συνεπάγεται καλύτερη ποιότητα καύσης, η απαγωγή θερμότητας στην εισαγωγή λόγω χαμηλής θερμοκρασίας, αλλά και οι μειωμένες φθορές.
Σε αυτό το σύστημα υγραεριοκίνησης, το μοναδικό σήμα που παίρνει ο εγκέφαλος υγραερίου από τον εγκέφαλο βενζίνης είναι αυτό του χρόνου ψεκασμού των μπεκ βενζίνης, βάση του οποίου μπορεί να κάνει τους υπολογισμούς που χρειάζεται για να ρυθμίσει το βέλτιστο χρόνο ψεκασμού υγραερίου. Το παραπάνω γεγονός συνεπάγεται ότι δεν υπάρχει απώλεια ισχύος, καμία διαφορά στη λειτουργία, αλλά και άμεση απόκριση του κινητήρα.
Μεγάλο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου αποτελεί πάντως η αυξημένη αυτονομία, αφού ο συνδυασμός των δύο ρεζερβουάρ προσφέρει πάνω από 1.000 χλμ. αυτονομία, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου.
Να σημειώσουμε ότι κατά την διάρκεια που είχαμε στη διάθεσή μας το Tivoli 1.6 ECO LPG, η κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. και τα 10,2 κιλά/100 χλμ. σε ότι αφορά το LPG. Αυτό σημαίνει, με την τιμή κιλού του υγραερίου υγρής φάσης να φτάνει τα 0,84 ευρώ, το κόστος ανά 100 χλμ. είναι 8,4 ευρώ. Το επιπλέον κόστος των 1.200 ευρώ (οι τιμές του Tivoli ECO ξεκινούν από τις 17.540 ευρώ) θα αποσβεστεί σε λιγότερο από δύο χρόνια εάν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο το αυτοκίνητο διανύει 15.000 χλμ. τον χρόνο. Παράλληλα το συγκεκριμένο σύστημα καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών.
Έτσι, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, όπως το προσεγμένο και ευρύχωρο εσωτερικό, την προσανατολισμένη άνεση το παζλ συμπληρώνεται από την αυτονομία και την οικονομική μετακίνηση.