Είστε εδώ

Test Drive

SsangYong Tivoli 1.6 ECO LPG : Όφελος σε κατανάλωση, μετακίνηση και αυτονομία

του Motori Reporter

Το SsangYong Tivoli, το κορεάτικο crossover γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο, μετά την πρωτοβουλία της ελληνικής αντιπροσωπείας να διατίθεται και σε υγραεριοκίνητη έκδοση ECO.

Στην έκδοση των φωτογραφιών συνδυάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων, απόδοσης 128 ίππων και 16,3 χλγμ ροπής.

Στο σύνολό του, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει καλά χαρακτηριστικά, τόσο με την επιλογή βενζίνης όσο και με εκείνη του υγραερίου. Με την εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο, δε γίνεται αισθητή καμία ουσιαστική διαφορά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ενώ σε γενικές γραμμές ο κινητήρας εμφανίζεται ελαστικός και με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.

Το τελευταίας τεχνολογίας σύστημα έγχυσης υγραερίου υγρής φάσης της ιταλικής BRC, εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα. Ορισμένα από αυτά είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, ο ακριβής έλεγχος της ροής καυσίμου που συνεπάγεται καλύτερη ποιότητα καύσης, η απαγωγή θερμότητας στην εισαγωγή λόγω χαμηλής θερμοκρασίας, αλλά και οι μειωμένες φθορές.

Σε αυτό το σύστημα υγραεριοκίνησης, το μοναδικό σήμα που παίρνει ο εγκέφαλος υγραερίου από τον εγκέφαλο βενζίνης είναι αυτό του χρόνου ψεκασμού των μπεκ βενζίνης, βάση του οποίου μπορεί να κάνει τους υπολογισμούς που χρειάζεται για να ρυθμίσει το βέλτιστο χρόνο ψεκασμού υγραερίου. Το παραπάνω γεγονός συνεπάγεται ότι δεν υπάρχει απώλεια ισχύος, καμία διαφορά στη λειτουργία, αλλά και άμεση απόκριση του κινητήρα.

Μεγάλο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου αποτελεί πάντως η αυξημένη αυτονομία, αφού ο συνδυασμός των δύο ρεζερβουάρ προσφέρει πάνω από 1.000 χλμ. αυτονομία, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου.

Να σημειώσουμε ότι κατά την διάρκεια που είχαμε στη διάθεσή μας το Tivoli 1.6 ECO LPG, η κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. και τα 10,2 κιλά/100 χλμ. σε ότι αφορά το LPG. Αυτό σημαίνει, με την τιμή κιλού του υγραερίου υγρής φάσης να φτάνει τα 0,84 ευρώ, το κόστος ανά 100 χλμ. είναι 8,4 ευρώ. Το επιπλέον κόστος των 1.200 ευρώ (οι τιμές του Tivoli ECO ξεκινούν από τις 17.540 ευρώ) θα αποσβεστεί σε λιγότερο από δύο χρόνια εάν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο το αυτοκίνητο διανύει 15.000 χλμ. τον χρόνο. Παράλληλα το συγκεκριμένο σύστημα καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών.

Έτσι, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, όπως το προσεγμένο και ευρύχωρο εσωτερικό, την προσανατολισμένη άνεση το παζλ συμπληρώνεται από την αυτονομία και την οικονομική μετακίνηση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.