Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 4X4: Πετρελαιοκίνητη, τετρακίνητη και γρήγορη

του Γιώργου Ψαρρά

Ηχηρή απάντηση δίνει η Skoda Octavia RS σε όσους διατυμπανίζουν ότι οι πετρελαιοκινητήρες βρίσκονται στη δύση τους αλλά και ότι δεν είναι ικανοί για υψηλές επιδόσεις.

Η πετρελαιοκίνητη και συνάμα τετρακίνητη έκδοση RS του τσέχικου μοντέλου βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Αναμφισβήτητα η Octavia RS έχει «μάτσο» εμφάνιση, ειδικά με τη συγκεκριμένη φανταχτερή πράσινη απόχρωση ονόματι “Rally Green”, η οποία βγάζει μάτι. Το πληθωρικό αμάξωμα της Octavia άλλωστε από μόνο του, με μήκος 4.689 χλστ. δε περνά απαρατήρητο, ενώ στην έκδοση RS γίνεται ακόμα πιο επιβλητικό.

Ξεχωριστά κλικ από το φωτογραφικό φακό απαιτεί το λογότυπο RS στη μάσκα, στην πόρτα του χώρου αποσκευών, τα Led φώτα ημέρας στους εμπρός προβολείς που χωρίζονται σε δύο τμήματα πλέον, οι δυο τετραγωνισμένες και χρωμιωμένες εξατμίσεις, η διακριτική αεροτομή στο πίσω τμήμα, τα full-Led πίσω φωτιστικά σώματα με φωτεινό σχήμα “C”, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και οι μαύρες ζάντες των 19 ιντσών, οι οποίες είναι «ντυμένες» με ελαστικά διαστάσεων 225/35.

Χωρίς υπερβολές ο διάκοσμος στο εσωτερικό της Octavia RS. Τη διαφορά κάνουν οι λευκές ραφές, τα αλουμινένια πεντάλ, το λογότυπο RS στα μαρσπιέ των θυρών, στις πλάτες των εμπρός (με ενισχυμένη πλευρική στήριξη) και πίσω καθισμάτων, στο λεβιέ ταχυτήτων και στη βάση του πολυλειτουργικού τριάκτινου δερμάτινου τιμονιού με την επίπεδη βάση.

Παράλληλα διαθέτει κρυφό πράσινο φωτισμό στα πάνελ των θυρών, μεγάλη έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών με αρκετά καλή απόκριση αφής και κουμπί εκκίνησης του κινητήρα στην κολόνα του τιμονιού.

Η ποιότητα των υλικών παραμένει υψηλή με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και αρκετό από το χαμηλότερο κομμάτι του. Μη ξεχνάτε ότι Octavia σημαίνει ευρυχωρία κάτι που ισχύει και στην έκδοση RS, καθώς οι πίσω επιβάτες μπορούν να τεντώσουν τα πόδια τους αν θέλουν, ενώ στο πορτμπαγκάζ των 568 λίτρων με το φαρδύ άνοιγμα, μπορείς ακόμα και να ξαπλώσεις αν ρίξεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Με το χαρακτήρα της πετρελαιοκίνητης Octavia RS δε θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερα άλλος κινητήρας εκτός από το δίλιτρο TDI με ισχύ 184 ίππων (3.500-4.000 σ.α.λ.) και ροπή 380 Nm (3.500-4.000 σ.α.λ.).

Αν κάποιος αμφιβάλει για το πόσο καλές επιδόσεις μπορεί να προσφέρει ένας πετρελαιοκινητήρας ας δει τους αριθμούς που ακολουθούν. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Ταυτόχρονα όμως διατηρεί και το γνωστό πλεονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων, που δεν είναι άλλο από την οικονομία καυσίμου. Πετυχημένος είναι και ο συνδυασμός με

το αυτόματο κιβώτιο DSG των 6 σχέσεων, το οποίο είναι πάντα στην ώρα του, ενώ προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων.

Όταν από το κουμπί με την ένδειξη RS Mode επιλέξεις το πρόγραμμα Eco και δε ζητάς από την Octavia RS να σου αποδείξει το σπορ της χαρακτήρα, τότε μπορείς να επιτύχεις κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,1 λίτρα/100 χλμ., Euro 6, εκπομπές C02 134 γρ./χλμ. Start/Stop).

Με το πρόγραμμα Sport όμως που επηρεάζει την απόκριση στο γκάζι, το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα διεύθυνσης ο χαρακτήρας της Octavia RS γίνεται πιο ορμητικός, ενώ η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας την Octavia RS γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι δεν έχει αλλοιωθεί ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας της. Αυτό διότι δεν έχει διαρκώς «νεύρο» αν και μπορεί να αγριέψει αρκετά. Ο πετρελαιοκινητήρας «αρπάζει» από χαμηλά και έχει μπόλικο απόθεμα και υψηλότερα, ενώ ο ήχος του δεν εισέρχεται στην καμπίνα.

Παράλληλα η ανάρτηση της με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω μπορεί να είναι σφιχτή, αλλά δε «χτυπάει» έντονα, όπως συμβαίνει με άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Από ένα μακρύ αμάξωμα περιμένεις ίσως κάποια πλαδαρότητα στις υψηλότερες ταχύτητες ή κλίσεις στις στροφές, η Octavia RS όμως δεν εμφανίζει τέτοια συμπτώματα.

Η πρόσφυση εννοείται ότι ωφελείται από την τετρακίνηση ενισχύοντας την ευστάθεια και την ασφάλεια. Το τιμόνι τώρα έχει ακρίβεια αν και θα το θέλαμε με ελάχιστα περισσότερο βάρος.

Με δυο λόγια η πετρελαιοκίνητη Octavia RS τα κάνει όλα και συμφέρει, καθώς συνδυάζει δυναμική οδήγηση, άνεση, σπορ εμφάνιση, οικονομία στις μετακινήσεις (αν το θελήσεις), τεράστιους χώρους και όλα αυτά με 36.980 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.