Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Karoq: To Yeti της επόμενης μέρας

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το Karoq είναι η καινούργια πρόταση της Skoda στα μεσαία SUV. Με την παρουσίαση του Karoq το ιδιαίτερο σχεδιαστικά Υeti παίρνει αναγκαστικά τον δρόμο που οδηγεί στο μουσείο της Skoda.

Η αισθητική του Karoq είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν του Yeti και ακολουθεί τη γραμμή Kodiaq.

Εάν τώρα σας θυμίζει κάποιο άλλο μοντέλο, αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το Seat Ateca, αφού τα δύο είναι ίδια αυτοκίνητα σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη.

Aπό σχεδιαστικής απόψεως το Karoq, όπως προείπαμε, ακολουθεί τη γραμμή του μεγαλύτερου Κodiaq, με ελαφρές διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος.

Στην ουσία οι διαστάσεις είναι αυτές που διαφοροποιούν τα δύο αυτοκίνητα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Κaroq σε χλστ. είναι 4,382 Χ 1,841 Χ 1,603 σε μήκος Χ πλάτος Χ ύψος και οι αντίστοιχες του Κodiaq 4,967 Χ 1,882 Χ 1,655.

Ο χώρος αποσκευών του Karoq προσφέρει 521 λίτρα με πλήρη ανάπτυξη των πίσω καθισμάτων, ενώ με αναδιπλωμένα αυξάνεται στα 1.630. Εάν δε είναι εξοπλισμένο με το σύστημα VarioFlex η χωρητικότητα μεταβάλλεται από τα 479 λίτρα στα 588.

Να σημειώσουμε εδώ ότι το Κaroq είναι το πρώτο Skoda που εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Σε ό,τι αφορά τις ζάντες, αυτές είναι 16, 17, 18 και 19 ιντσών, αναλόγως της έκδοσης.

Οι κινητήρες είναι δύο βενζίνης TSI στα 1.000 κ.εκ. με 116 ίππους και στα 1.500 κ.εκ. με 150 ίππους και απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων.

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις TDI είναι στα 1.600 με 116 ίππους και στα 2.000 κ.εκ. με 150 και 190 ίππους.

Τα κιβώτια είναι 6τάχυτα μηχανικά ή αυτόματα DSG 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη.

Η έκδοση 1.5 TSI προσφέρεται με κίνηση σε όλους τους τροχούς με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, το ίδιο και η 1.6 ΤDI, ενώ η πιο ισχυρή πετρελαιοκίνητη μόνο με DSG.

To σύστημα της τετρακίνησης κινεί το αυτοκίνητο σε κανονικές συνθήκες με το 96% της ροπής στον μπροστινό άξονα, σε περίπτωση που η ποιότητα του δρόμου αλλάξει και γίνει πιο γλιστερό η ροπή μπορεί να μεταφερθεί σε ποσοστό 90% στους πίσω τροχούς και σε δύσκολες περιπτώσεις το 85% σε ένα τροχό. 

Στην πρώτη αυτή γνωριμία με το Karoq στους ελληνικούς δρόμους οδηγήσαμε την έκδοση 1.6 TDI με 116 ίππους και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας, μετά από σύντομη οδήγηση, είναι οι εξής: 

Το αυτοκίνητο πατάει καλά στον δρόμο με τις αναρτήσεις να προσφέρουν ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Το τιμόνι θα το θέλαμε λίγο πιο σφιχτό, αλλά γενικά στην πληροφόρηση δεν αφήνει χώρο για ενστάσεις.

Το κιβώτιο είναι λίγο απότομο στις εκκινήσεις από στάση, αλλά στις μεσαίες και υψηλές στροφές αποδεικνύεται ένας καλός φίλος.

Εντυπωσιάζει το εσωτερικό. Προσεγμένα υλικά και μαλακή επένδυση στο ταμπλό.

Άνετα τα καθίσματα και καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.

Άνεση, μεγάλος χώρος αποσκευών.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.900 ευρώ για το 1.000άρι με τους 116 ίππους και από 21.900 ευρώ για το 1.6 TDI, όσο ακριβώς και για το βενζινοκίνητο 1.5 με τους 150 ίππους.

Οι τιμές στη 2λιτρη έκδοση TDI αρχίζουν από τα 32.500 ευρώ.

Και λίγα λόγια για την παρουσίαση, που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο των Βορείων Προαστίων.

Πρώτα μίλησε ο Ανδρέας Χαλμπές, γενικός διευθυντής της Skoda στη χώρα μας. Ακριβής στις τοποθετήσεις του, είναι φανερό ότι γνωρίζει το αντικείμενο - είναι και από τους ιδιαίτερα συμπαθείς στον χώρο.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Νίκος Mαρτίνος, υπεύθυνος Επικοινωνίας όλου του Ομίλου της Kosmocar, ο οποίος και έκανε  την παρουσίαση του νέου μοντέλου της Skoda.

Ήταν πολύ καλά διαβασμένος γύρω από το Karoq και η  παρουσίασή του ήταν λεπτομερής και αναλυτική. Άξιο μνείας ότι απάντησε εύκολα και σε ερωτήσεις δύσκολες, που αφορούσαν τη συνδεσιμότητα.

Για το τέλος αφήσαμε την εταιρεία που είχε αναλάβει το οδηγικό κομμάτι.

Όταν μια εταιρεία αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της επιλογής διαδρομών, θα πρέπει να έχει κατά νου τρία σημαντικά στοιχεία.

Πρώτον: Να σεβαστεί την εταιρεία που πληρώνει για τη χαρτογράφηση της διαδρομής.

Δεύτερον: Να σεβαστεί τα αυτοκίνητα, που είναι ξένη περιουσία, επιλέγοντας διαδρομές που ταιριάζουν στο ύφος και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Τρίτον: Να σεβαστεί τους προσκεκλημένους της εταιρείας, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τη διαδρομή.

Η εταιρεία λοιπόν που είχε σχεδιάσει τις διαδρομές δεν σεβάστηκε τίποτα από τα παραπάνω, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εντάσεις και εκνευρισμός.

Το να θεωρείσαι «ειδικός» δεν αρκεί. Θα πρέπει να το αποδεικνύεις με πράξεις αλλά και με σεβασμό.

Ευτυχώς που τα Κaroq αντεπεξήλθαν σε κάτι διαδρομές που ούτε οι Τίντεμαν και Κοπέσκι με το Fabia R5  δεν θα «περνούσαν»...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.