Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Kamiq 1.0 : Eυχάριστο οδηγικά crossover

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το Kamiq είναι από τα αυτοκίνητα που σε βάζει σε θετικές σκέψεις. Πέρα από το design που αυτό είναι προσωπική υπόθεση ενός εκάστου, το Kamiq μόνο αδιάφορο δεν το λες, ειδικά με τη νέα σχεδίαση που έχει αναπτυχθεί από τη Skoda στο μπροστινό μέρος.

Eκτός από τα δύο επίπεδα των φώτων, την 6γωνη μάσκα, σχεδιαστικά παιχνίδια κάνουν τα πίσω φώτα, η ακμή που διατρέχει όλο το πλαϊνό του αυτοκινήτου, το «κόψιμο» του πλαϊνού-πίσω- παραθύρου με τις ράγες οροφής να τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του.

Το εσωτερικό το «δανείζεται» από το Scala που το υπογράφει ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης.

Είναι ποιοτικό, εργονομικό, ενώ το άσπρο Kamiq των φωτογραφιών έφερε ψηφιακό καντράν με την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό να είναι 9,2 ιντσών (η μεγαλύτερη).

H έκδοση φέρει κάτω από το μπροστινό καπό τον γνωστό βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με τους 115 ίππους με τα 200 Nm ροπής.

Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο που διατηρεί πάντα «ζωηρό» το 3κύλινδρο σύνολο.

Το Kamiq δεν αφήνει ενστάσεις σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του.

Εντυπωσιάζει από το πόσο καλά «πατάει» στο δρόμο, την ασφάλεια που εμπνέει σε οδηγό και επιβάτες με το σύστημα διεύθυνσης το οποίο πληροφορεί σωστά για το πού «βρίσκονται» και τι κάνουν  οι μπροστινοί τροχοί.

Επιπλέον τα 188 χλστ. απόσταση από το έδαφος σας δίνουν την δυνατότητα και να αφήσετε πίσω την άσφαλτο και να ακολουθήσετε τον ήπιο χωματόδρομο που απλώνεται μπροστά σας και οδηγεί σε ένα από τα πανέμορφα χωριά της χώρα μας.

400 λίτρα αποσκευών έχετε στη διάθεσή σας με στάνταρ τη ρεζέρβα.

Η μέση κατανάλωση που «γράψαμε ήταν 8,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ για τους φίλους των επιδόσεων να προσθέσουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 194 χλμ./ώρα, για την απόσταση 0-100 ο χρόνος είναι 9,9 δευτ. ενώ για την εκπομπές βάσει του πρωτόκολλου WLTP βρίσκονται στα 134 γρ./χλμ.

Τι είναι αυτό όμως που θα συμπληρώναμε για τη Skoda οδηγώντας το Kamiq. Ότι κάθε φορά που οδηγούμε ένα καινούργιο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Τσεχία, εκπλήσσει ο τρόπος βελτίωσης.

Ίσως να μας πείτε υπερβολικούς, αλλά το Scala με το Kamiq που έχουν δεν έχουν γύρω στους 6 μήνες διαφορά και κατ’ επέκτασιν θεωρούνται «αδερφά» μοντέλα, αισθάνεσαι με το Kamiq ότι οδηγείς ένα άλλο αυτοκίνητο. Δεν είναι η απόσταση από το έδαφος που κάνει τη διαφορά, καθώς στο Scala το αμάξωμα είναι πιο κοντά στο έδαφος, (άρα πιο κοντά στην άσφαλτο, πιο σταθερό) αλλά όλη η συμπεριφορά του, που μεταφράζεται στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις. Και επειδή απευθύνεται και σε διαφορετικούς αγοραστές πιστεύουμε ότι οι αγοραστές του Kamiq είναι πιο ενθουσιώδεις, από του Scala, σύμφωνα με τα δικά μας μάτια.

Εκπλήσσει ευχάριστα λοιπόν η Skoda, αλλά αυτό που δείχνει είναι το πόσο πολύ «ασχολείται» η VW με την εταιρία, καθώς παρουσιάζει συνεχώς νέα μοντέλα με το logo της Skoda τα οποία ανεβάζουν διαρκώς τον πήχη , όλο και πιο ψηλά. 

Οι τιμές στην έκδοση με τους 116 ίππους ξεκινούν από τα 18.600 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.