Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Leon 1.6 TDI : Καθόλα αξιοπρεπές

του Motori Reporter

Aναμφίβολα, η περίπτωση του SEAT Leon αποτελεί μία από τις ευτυχέστερες συγκυρίες σε ό,τι αφορά την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το μικρομεσαίο μοντέλο εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις που μας έχει δώσει η SEAT, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει έξυπνα μερικά πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά.

Με πρώτο και καλύτερο την νεανική εμφάνιση, αλλά και μερικά ακόμα, όπως την πρακτική του σχεδίαση, τους επαρκέστατους χώρους και την πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Η πιο σημαντική είδηση όμως για την γκάμα του Leon, είναι η προσθήκη της πετρελαιοκίνητης έκδοσης TDI των 1,6 λίτρων, που αποδίδει πλέον 110 ίππους. Σε σχέση με τον προκάτοχό του, διαφέρει τόσο στην απόδοση όσο και στη λειτουργία του, με κύριο χαρακτηριστικό την επίπεδη τιμή της ροπής, η οποία αγγίζει τα 25,5 χλγμ. μόλις στις 1.500 σ.α.λ.

Ξεχάστε τα κύρια χαρακτηριστικά λειτουργίας που ξέρατε ενός πετρελαιοκινητήρα.

Αυτά έχουν εξαλειφθεί και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Μόνο ο ήχος όταν είσαι έξω από το αυτοκίνητο θυμίζουν στον οδηγό τη διαφορά του μοντέλου που διακρίνεται στις φωτογραφίες από τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις της γκάμας.

Επίσης, η πλεονάζουσα ροπή και ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται δίνουν στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο καλές τιμές επιδόσεων, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τις ρεπρίζ.

To νέο Leon 1.6 TDI, χωρίς αμφιβολία είναι και οικονομικό. Σε ασυνήθιστο με τα δεδομένα που όλοι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα βαθμό. Με άλλα λόγια, η μέση κατανάλωση δύσκολα ξεπέρασε τα 5,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 99 γρμ./χλμ.

Η προσθήκη λοιπόν της συγκεκριμένης έκδοσης στη γκάμα του Leon όχι μόνο δεν αλλάζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά σε κάθε περίπτωση ενισχύει την εμπορική του δυναμική.

Από εκεί και πέρα, το ισπανικό χάτσμπακ παραμένει ως είχε. Σε ό,τι αφορά την εικόνα του εσωτερικού τα πράγματα δείχνουν άκρως ικανοποιητικά σε τομείς όπως η ποιότητα κατασκευής και η συναρμολόγηση.

Η εργονομία επίσης δεν προβληματίζει, ο διάκοσμος ευχάριστος στην όψη και ποιοτικός στην αφή, ενώ τέλος ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ότι μπορεί να ζητήσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Θετικό επίσης στοιχείο είναι η ικανοποιητική επάρκεια χώρων για επιβάτες, ενώ στα μειονεκτήματα του αυτοκινήτου θα σημειώναμε την ηχομόνωση, όταν ανέβουν οι στροφές του κινητήρα.

Συνολικά πάντως και σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση και τη γενικότερη προσοχή στην λεπτομέρεια, το Leon καταφέρνει να στέκεται ως ίσος προς ίσον απέναντι στα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά μοντέλα της κατηγορίας του.

Βασικό του όπλο είναι φυσικά η τιμή αγοράς, η οποία για την βασική έκδοση Elegance ξεκινά από τα 17.270 ευρώ, με απόσυρση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.