Είστε εδώ

Test Drive

SΕΑΤ Leon 1.2 TSI : Με ενδυναμωμένη ισχύ

του Γιώργου Ψαρρά

Μια ομπρέλα προστασίας από την καταιγίδα των πετρελαιοκινητήρων φαίνεται πως έχουν στήσει αρκετά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με κινητήρες βενζίνης στα 1.200 κ. εκ.. 

Η παρέα περιλαμβάνει τα Nissan Pulsar 1.2  DIG-T, Toyota Auris 1.2T, Peugeot 308 1.2 Puretech, Citroen C4 Cactus, ενώ ο παλιότερος είναι το SΕΑΤ Leon. Με τη διαφορά όμως ότι το ισπανικό μοντέλο επανέρχεται στη μάχη του ανταγωνισμού με αναβαθμισμένο τον κινητήρα 1.2 TSI, καθώς η ισχύς του αυξήθηκε από τους 105 στους 110 ίππους. 

Η κατασκευή του υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα παραμένει η ίδια, διαθέτοντας αλουμινένιο μπλοκ, δυο εκκεντροφόρους επικαφαλής, σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής. Οι πέντε επιπλέον ίπποι ωστόσο έχουν μεγαλύτερο εύρος απόδοσης, καθώς καλπάζουν από τις 4.600-5.600 σ.α.λ., ενώ οι απερχόμενοι 105 ίπποι κινούνταν στο φάσμα των 4.500-5.000 σ.α.λ. Αμετάβλητη παρέμεινε η ροπή των 175 Nm, συνεχίζοντας να εκδηλώνεται από τις 1.400-4.000 σ.α.λ. Πράγματι αυτό που εισπράττει ο οδηγός είναι η αίσθηση ενός κινητήρα υψηλότερου κυβισμού, που μπορεί να παραμείνει ψυχωμένος στις υψηλότερες στροφές, ενώ ταυτόχρονα βελτιωμένες εμφανίζονται και  οι επιδόσεις. 

Πιο συγκεκριμένα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται πλέον 9,9 δευτ. έναντι 10,2 δευτ., ενώ  η μέγιστη ταχύτητα αυξήθηκε από τα 191 στα 194 χλμ./ώρα. Στα ίδια επίπεδα των 114 γρ./χλμ. διατηρήθηκαν οι εκπομπές C02, όπως και η επίσημη μέση κατανάλωση των 4,9 λίτρων/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 7,2 λιτρα/100 χλμ., με το ρολό τους να παίζουν το σύστημα Start/Stop και οι σύντομες διαδρομές του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων). 

Μην αναζητήσετε εμφανισιακές διαφορές στο «σώμα» του Leon, καθώς ακόμα και αυτός που θα εντοπίσει το λογότυπο TSI στο πίσω μέρος δε μπορεί να γνωρίζει για την ισχυροποίηση που έχει δεχτεί ο βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων. Οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές παραμένουν βασικό χαρακτηριστικό του Leon, ενώ αυτό που το κάνει κατά κύριο λόγο να ξεχωρίζει από το Ibiza είναι οι μεγαλύτερες διαστάσεις του και τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα. 

Κατ’ επέκταση και στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία επέμβαση, ενώ ο οικογενειακός χαρακτήρας του Leon προκύπτει από την άνεση χώρων για τους πίσω επιβάτες και το ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων.  

H τρέχουσα τιμή των 14.640 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) για το πεντάθυρο SΕΑΤ Leon 1.2 ΤSI των 110 ίππων στην έκδοση Elegance, είναι σίγουρα μια αρκετά συμφέρουσα πρόταση για όσους δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως και επομένως δεν είναι αναγκασμένοι να περάσουν στον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των 90 ίππων που κοστίζει 16.170 ευρώ

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.