Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Leon 1.0 ECO TSI Ecomotive : Με χιλιάρη τρικύλιδρο βενζινοκινητήρα

του Γιώργου Ψαρρά

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μπαίνει και πάλι το SΕΑΤ Leon, καθώς μετά τον αναβαθμισμένο 1.2 TSI (πλέον με 110 ίππους), στη γκάμα των βενζινοκινητήρων τοποθετείται ο υπερτροφοδοτούμενος «χιλιάρης» των 115 ίππων.

Από τα πρώτα συμπεράσματα που εξάγονται είναι ότι το downsizing έχει εισβάλει για τα καλά στη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ το δίλλημα ανάμεσα σε βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα γίνεται για ορισμένους πιο θολό και για κάποιους άλλους πιο ξεκάθαρο.

Γιατί όμως η SEAT δεν αρκέστηκε στο «πάτωμα» που έθεσε ο ενισχυμένος 1.2 ΤSI στη γκάμα του Leon και επεκτάθηκε χαμηλότερα στα 1.000 κ.εκ.; Δεν είναι μόνο ο ανταγωνισμός που έδωσε κίνητρο, αλλά και τα θετικά σχόλια που «άκουσε» από τα υπόλοιπα μέλη του Ομίλου Volkswagen που εμπιστεύτηκαν το συγκεκριμένο κινητήρα του ενός λίτρου, όπως το Audi A1, τα Volkswagen Polo και Golf.

Το επόμενο λογικό ερώτημα που ανακύπτει είναι για το αποτέλεσμα ανάμεσα στην εσωτερική μονομαχία του 1.0 ECO TSI και του 1.2 TSI. Σε επίπεδο ισχύος κερδίζει ο μικρότερος «παίκτης», καθώς αποδίδει πέντε ίππους παραπάνω, ενώ διαθέτει και πλουσιότερη ροπή 200 Nm, η οποία όμως εκδηλώνεται λίγο αργότερα στις 2.000 σ.α.λ, σε σύγκριση με τα 175 Nm του 1.2 ΤSI που εμφανίζονται από τις 1.400 σ.α.λ. Αυτό δε σημαίνει ότι γίνεται αντιληπτή κάποια σημαντική διαφορά στις χαμηλότερες στροφές, καθώς το τράβηγμα του είναι ικανοποιητικό, όπως και η απόκριση στο γκάζι. Παράλληλα διακρίνεται για το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την ελαστικότητα του. Το γεγονός ότι ο 1.0 Εco TSI είναι τρικύλινδρος δε δίνει πλεονέκτημα στο τετρακύλινδρο 1.2 TSI, καθώς η χροιά του δύσκολα τον προδίδει, ενώ δεν τίθεται ζήτημα κραδασμών. Κοινός παρονομαστής το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την αρκετά καλή αίσθηση και τα θετικά κουμπώματα.

Τα νούμερα των επιδόσεων δίνουν προβάδισμα στον 1.0 ECO TSI, καθώς επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτ. και φτάνει σε τελική τα 202 χλμ./ώρα, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για τον 1.2 ΤSI είναι 9,9 δευτ. και 194 χλμ./ώρα. Μικρή είναι η διαφορά τους στη μέση κατανάλωση με 6,9 λίτρα/100 χλμ. για τον ECO TSI, ενώ με τον 1.2 TSI είχαμε σημειώσει 7,2 λίτρα/100 χλμ. Αμφότεροι διέθεταν σύστημα Start/Stop. Λίγο μεγαλύτερη είναι η διαφορά στις εκπομπές C02 με τον 1.2 TSI να αποβάλει 114 γρ./χλμ., ενώ ο 1.0 ECO TSI 99 γρ./χλμ., χωρίς όμως να εισπράττει κανένας απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε την αεροδυναμική σημασία της λέξης Ecomotive που αναγράφεται στο πίσω μέρος του Leon,η οποία φέρνει κλειστή γρίλια στη μάσκα και δυο προεκτάσεις αριστερά-δεξιά κάτω από την αεροτομή οροφής. Στη μάχη της ζυγαριάς πιο αδύνατο αναδεικνύεται το Leon με τον 1.0 ECO TSI με το δείκτη να σταματά στα 1.202 κιλά και με τον 1.2 ΤSI στα 1.213 κιλά. Πράγματι πίσω από το τιμόνι εισπράττεις μια ανάλαφρη αίσθηση χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Leon έχει χάσει από τη σταθερότητα και το κράτημα του.

Το SEAT Leon με τον 1.0 ECO TSI διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Style, η οποία περιλαμβάνει πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, έγχρωμη οθόνη αφής πέντε ιντσών στην κεντρική κονσόλα, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, θύρες USB και Aux-in, cruise control, 6 ηχεία, Hill Hold Control και XDS. Η τιμή τoυ διαμορφώνεται στα 16.540 ευρώ με όφελος απόσυρσης και προσφοράς, ενώ είναι μόλις 600 ευρώ ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση του 1.2 TSI (15.940 ευρώ).

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.