Είστε εδώ

Test Drive

Seat Arona 1.0 115 PS: Ναι στην πόλη, δε λέει όχι και στο χώμα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Με το Arona έχουμε βρεθεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Το γνωρίζουμε αρκετά καλά, κάτι που μας κάνει να το θέλουμε στα χέρια μας ξανά και ξανά.

Τα στοιχεία που μας κάνουν να επιστρέφουμε στο crossover των Ισπανών είναι ο τρόπος που συμπεριφέρεται στην άσφαλτο, όπου περνάει τον περισσότερο χρόνο του, αλλά και το γεγονός πως όταν χρειαστεί να «πατήσει» χώμα, θα το κάνει χωρίς να παραπονεθεί (μέχρι οι μπροστινοί τροχοί να παραπονεθούν…) καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι 190 χλστ.

Η Seat έχει καταφέρει να κάνει το πιο μικρό από τα ελεύθερου χρόνου οχήματά της να έχει πολλαπλά πρόσωπα και να τα καταφέρνει το ίδιο καλά, όποιον ρόλο και αν κληθεί να παίξει.

Αρχικά, μας ικανοποιεί με τις επιδόσεις του οι οποίες με τον 1.000αρι κινητήρα βενζίνης των 115 ίππων και των 200 Nm ροπής είναι 9.8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει μέχρι τα 182 χλμ./ώρα. Σημαντική βοήθεια για το ελαστικό μοτέρ αποτελεί και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει κλιμάκωση που κολακεύει το μοτέρ αλλά βοηθάει και να κρατήσουμε την κατανάλωση σε ικανοποιητικά  επίπεδα.

Αυτό είναι το δεύτερο στοιχείο που μας ικανοποιεί αφού στον υπολογιστή ταξιδιού η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8.2 λίτρα/100 χλμ. και μόνο σε συνθήκες πίεσης. Βέβαια, εκτός από τα παραπάνω, παράγοντας που συγκρατεί την κατανάλωση είναι και το χαμηλό βάρος των 1.160 κιλών.

Ακόμα, ένας τομέας που δε δημιουργεί ενστάσεις στο Arona είναι ότι απουσιάζουν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Στην καμπίνα θα χωρέσουν με άνεση τέσσερις ενήλικες (για τους πίσω ρόλο παίζει η σωματική διάπλαση οδηγού/συνοδηγού) καθώς και οι αποσκευές τους στο πορτ – παγκάζ των 400 λίτρων.

Η σκληρή υφή των πλαστικών καλύπτει τις περισσότερες επιφάνειες, των οποίων όμως το “δέσιμο” και η συναρμογή τους δείχνουν να έχει γίνει ποιοτική δουλειά. Ανάμεσά τους συναντάμε και την οθόνη του infotainment 8 ιντσών με την πολύ καλή απόκριση στην αφή.

Τέλος, το Arona έχει το πλεονέκτημα ότι συνδυάζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, διατηρώντας παράλληλα τις εξωτερικές διαστάσεις περιορισμένες. Έτσι, το μήκος φτάνει τα 4.138 χλστ, το πλάτος τα 1.780 χλστ. και το συνολικό ύψος τα 1.552 χλστ.

Όσον αφορά την τιμή, με τον κινητήρα των 115 ίππων ξεκινάει από τις 16.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.