![Το πετρελαιοκίνητο και τετρακίνητο Renault Kadjar στη φύση.](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/12/31/photon27552f72947.jpg?itok=EuODbmLZ)
Η ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Renault Kadjar είναι και η μόνη που συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
Επομένως οι γραμμές που ακολουθούν θα είναι «λερωμένες» με λάσπη. Για να «καθαρίσουμε» το τοπίο σχετικά με το τετρακίνητο Kadjar θα πρέπει πρώτα να αναφερθούμε στο στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.
Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες ενσωματώνει τις ενδείξεις 2WD, Auto και Lock. H πρώτη κάνει το γαλλικό SUV δικίνητο, η δεύτερη ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να μεταδώσει μέχρι και το 50% της ροπής στο πίσω άξονα και η τρίτη με δυνατότητα κλειδώματος ισόποσης της ροπής εμπρός-πίσω που ενδείκνυται για πιο απαιτητικά εδάφη.
Φυσικά στο τετρακίνητο Kadjar εκτός δρόμου εξακολουθεί να συνεισφέρει η απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος, καθώς η γωνία προσέγγισης και διαφυγής που είναι 18 και 28 μοίρες αντίστοιχα.
Μιλήσαμε όμως στην εισαγωγή μας για την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Kadjar, η οποία αφορά τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.6 dCi, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 320 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.). Υπενθυμίζουμε ότι στη γκάμα του Kadjar υπάρχει και ο 1.5 dCi των 110 ίππων.
Ο 1.6 dCi πετρελαιοκινητήρας τώρα είναι κάπως θορυβώδης στις χαμηλές στροφές, ωστόσο στις ψηλότερες δείχνει να ξεπερνά αυτό του το «θέμα». Σαφώς έχει περισσότερη δύναμη από τον 1.5 dCi και κινεί με τόλμη το τετρακίνητο Kadjar, προσφέροντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.
Σε σύγκριση πάλι με τον 1.5 dCi είναι πιο απαιτητικός σε καύσιμο με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από τα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ. (με Start/Stop, επίσημη μέτρηση 4,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.).
Αν δεν είσαι απαιτητικός από το γκάζι του τετρακίνητου Kadjar, όπως ήμασταν εμείς, μπορείς να πατήσεις το κουμπί με την ένδειξη Eco, το οποίο βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οδηγού, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείς με τη χαμηλότερη απόκριση του δεξιού πεντάλ, ώστε να κερδίσεις χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι το τετρακίνητο Kadjar συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ο λεβιές του οποίου προσέφερε σχετικά εύκολα και γρήγορα κουμπώματα.
Τόσο από το βενζινοκίνητο Kadjar (1.2 TCe) όσο και από το πετρελαιοκίνητο (1.5 dCi) θυμόμασταν τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που προσέφερε αρκετά ξεκούραστες διαδρομές. Το τετρακίνητο Kadjar διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και όχι ημιάκαμπτο άξονα, επομένως το πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι εγγυημένα ανεπαίσθητο.
Εντός του αποδεκτού ορίου είναι οι κλίσεις στις στροφές, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι μέσα στην πόλη θα βολέψει, καθώς δεν είναι χωρίς λόγο βαρύ και στον αυτοκινητόδρομο σε καλύπτει με την πληροφόρηση του. Παράλληλα τα φρένα σε πείθουν για την αντοχή τους με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Να ρίξουμε και μια ματιά στο εσωτερικό του τετρακίνητου Kadjar, όπου πέρα από το περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο της τετρακίνησης δεν υπάρχει κάποια άλλη διαφορά.
Μαλακό πλαστικό καλύπτει όλη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link 2, ενώ στον πίνακα οργάνων εντοπίζουμε την TFT οθόνη με τις ψηφιακές ενδείξεις.
Το πορτμπαγκάζ με κανονική διάταξη των πίσω καθισμάτων προσφέρει 472 λίτρα. Όταν τραβήξεις την ειδική λαβή που βρίσκεται μέσα στο πορτμπαγκάζ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται αυτόματα, ενώ η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.478 λίτρα.
Είναι ξεκάθαρο πως το τετρακίνητο Kadjar απευθύνεται σε όσους δεν κινούνται αποκλειστικά στην άσφαλτο και αναζητούν την πιο έντονη περιπέτεια, ενώ η τιμή του με τον 1.6 dCi πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων διαμορφώνεται στα 27.510 ευρώ.