Είστε εδώ

Test Drive

Renault Kadjar 1.6 dCi 4WD: Η τετρακίνητη επιλογή με 130 ίππους

του Γιώργου Ψαρρά

Η ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Renault Kadjar είναι και η μόνη που συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.

Επομένως οι γραμμές που ακολουθούν θα είναι «λερωμένες» με λάσπη. Για να «καθαρίσουμε» το τοπίο σχετικά με το τετρακίνητο Kadjar θα πρέπει πρώτα να αναφερθούμε στο στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.

Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες ενσωματώνει τις ενδείξεις 2WD, Auto και Lock. H πρώτη κάνει το γαλλικό SUV δικίνητο, η δεύτερη ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να μεταδώσει μέχρι και το 50% της ροπής στο πίσω άξονα και η τρίτη με δυνατότητα κλειδώματος ισόποσης της ροπής εμπρός-πίσω που ενδείκνυται για πιο απαιτητικά εδάφη.

Φυσικά στο τετρακίνητο Kadjar εκτός δρόμου εξακολουθεί να συνεισφέρει η απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος, καθώς η γωνία προσέγγισης και διαφυγής που είναι 18 και 28 μοίρες αντίστοιχα.

Μιλήσαμε όμως στην εισαγωγή μας για την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Kadjar, η οποία αφορά τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.6 dCi, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 320 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.). Υπενθυμίζουμε ότι στη γκάμα του Kadjar υπάρχει και ο 1.5 dCi των 110 ίππων.

Ο 1.6 dCi πετρελαιοκινητήρας τώρα είναι κάπως θορυβώδης στις χαμηλές στροφές, ωστόσο στις ψηλότερες δείχνει να ξεπερνά αυτό του το «θέμα». Σαφώς έχει περισσότερη δύναμη από τον 1.5 dCi και κινεί με τόλμη το τετρακίνητο Kadjar, προσφέροντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Σε σύγκριση πάλι με τον 1.5 dCi είναι πιο απαιτητικός σε καύσιμο με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από τα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ. (με Start/Stop, επίσημη μέτρηση 4,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.).

Αν δεν είσαι απαιτητικός από το γκάζι του τετρακίνητου Kadjar, όπως ήμασταν εμείς, μπορείς να πατήσεις το κουμπί με την ένδειξη Eco, το οποίο βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οδηγού, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείς με τη χαμηλότερη απόκριση του δεξιού πεντάλ, ώστε να κερδίσεις χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι το τετρακίνητο Kadjar συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ο λεβιές του οποίου προσέφερε σχετικά εύκολα και γρήγορα κουμπώματα.

Τόσο από το βενζινοκίνητο Kadjar (1.2 TCe) όσο και από το πετρελαιοκίνητο (1.5 dCi) θυμόμασταν τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που προσέφερε αρκετά ξεκούραστες διαδρομές. Το τετρακίνητο Kadjar διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και όχι ημιάκαμπτο άξονα, επομένως το πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι εγγυημένα ανεπαίσθητο.

Εντός του αποδεκτού ορίου είναι οι κλίσεις στις στροφές, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι μέσα στην πόλη θα βολέψει, καθώς δεν είναι χωρίς λόγο βαρύ και στον αυτοκινητόδρομο σε καλύπτει με την πληροφόρηση του. Παράλληλα τα φρένα σε πείθουν για την αντοχή τους με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.

Να ρίξουμε και μια ματιά στο εσωτερικό του τετρακίνητου Kadjar, όπου πέρα από το περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο της τετρακίνησης δεν υπάρχει κάποια άλλη διαφορά.

Μαλακό πλαστικό καλύπτει όλη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link 2, ενώ στον πίνακα οργάνων εντοπίζουμε την TFT οθόνη με τις ψηφιακές ενδείξεις.

Το πορτμπαγκάζ με κανονική διάταξη των πίσω καθισμάτων προσφέρει 472 λίτρα. Όταν τραβήξεις την ειδική λαβή που βρίσκεται μέσα στο πορτμπαγκάζ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται αυτόματα, ενώ η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.478 λίτρα.

Είναι ξεκάθαρο πως το τετρακίνητο Kadjar απευθύνεται σε όσους δεν κινούνται αποκλειστικά στην άσφαλτο και αναζητούν την πιο έντονη περιπέτεια, ενώ η τιμή του με τον 1.6 dCi πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων διαμορφώνεται στα 27.510 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.