Πριν περάσουμε στο ηλεκτροκίνητο Peugeot e-208, που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία, εκεί σε ένα ξύλινο resort μέσα στα δένδρα και την πυκνή βλάστηση, περίπου 130 χλμ. από τη Λισσαβόνα, η γαλλική εταιρία είχε στήσει το κέντρο της για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου μοντέλου της.
Παρουσίαζε ταυτόχρονα και τις τρεις εκδόσεις του 208, το βενζινοκίνητο, το πετρελαιοκίνητο καθώς και το ηλεκτροκίνητο.
Το μήνυμα που σου έδινε η Peugeot ήταν βασισμένο στην οικολογία και στον τρόπο που η γαλλική εταιρία αντιμετωπίζει το πρωτόκολλο WLTP, που είναι ο νέος τρόπος μέτρησης ρύπων και καυσίμων.
Δεν είναι τυχαίο που μέσα σε αυτό το περιβάλλον είχε και τα ηλεκτροκίνητα scooter αλλά και τα ηλεκτρικά ποδήλατα «παρέα» με το e-208.
Σε ξεναγούσε σε ένα καινούργιο περιβάλλον, αυτό του «ρεύματος»…
Σίγουρα η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι νέο, αν και τα πρώτα ηλεκτροκίνητα εμφανίστηκαν πριν από έναν αιώνα, το 1923 στην έκθεση του Παρισιού.
To ηλεκτρικό 208 εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα 100 KW με τρία οδηγικά μενού Eco, Normal, Sport, προσφέροντας αυτονομία 340 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Όμως στην κατανάλωση ρεύματος, σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σημαντικό ρόλο παίζει η μορφολογία του εδάφους (ανηφόρες/κατηφόρες, οι στροφές, οι ευθείες), το πώς πατάς το γκάζι, η χρήση του αιρ-κοντίσιον, του συστήματος Hi-Fi, ενώ «χαίρεται» για την κίνηση εντός των πόλεων καθώς με τη χρήση των φρένων δημιουργείται ανάκτηση ενέργειας, κάτι που δεν συμβαίνει στα εθνικά δίκτυα (η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα).
Το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο, η οδική του συμπεριφορά ιδιαίτερα ασφαλής με το σύστημα διεύθυνσης και τις αναρτήσεις να κερδίζουν τις εντυπώσεις, ενώ στο εσωτερικό είναι διάχυτος ο τρόπος που η Peugeot θέλει να ανέβει στην premium βαθμίδα.
Το εσωτερικό δεν διαφέρει σχεδιαστικά από τις άλλες εκδόσεις ενώ τόσο στην κεντρική οθόνη των 10 ιντσών, όσο και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμφανίζονται όλες οι ενδείξεις λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος.
Όμως στη χώρα μας η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο και όταν θα υπάρξουν κίνητρα-σοβαρά- για την απόκτησή τους, τότε αναμένεται το ενδιαφέρον να αρχίσει να κορυφώνεται, καθώς με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεσαι σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον που σε μαθαίνει εκτός των άλλων στο να οδηγείς οικονομικά με το μάτι σου καρφωμένο στο «ρεζερβουάρ» της μπαταρίας.
Επιπλέον τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το e-208, δεν διαφέρουν από τις άλλες εκδόσεις, ούτε σε εξοπλισμό, αλλά ούτε και σε ασφάλεια.
Θα έχει πολύ ενδιαφέρον το πώς θα εξελιχθεί η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας και πώς θα την αγκαλιάσουν οι καταναλωτές, που ακόμα παραμένει μια «άγνωστη» υπόθεση, καθώς μπορείς να τη συνειδητοποιήσεις μόνο όταν καθίσεις στο κάθισμα του οδηγού, εκεί που «απλώνεται» ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος…