Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot e-208: Καιρός για ρεύμα…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πριν περάσουμε στο ηλεκτροκίνητο Peugeot e-208, που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία, εκεί σε ένα ξύλινο resort μέσα στα δένδρα και την πυκνή βλάστηση, περίπου 130 χλμ. από τη Λισσαβόνα, η γαλλική εταιρία είχε στήσει το κέντρο της για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου μοντέλου της.

Παρουσίαζε ταυτόχρονα και τις τρεις εκδόσεις του 208, το βενζινοκίνητο, το πετρελαιοκίνητο καθώς και το ηλεκτροκίνητο.

Το μήνυμα που σου έδινε η Peugeot ήταν βασισμένο στην οικολογία και στον τρόπο που η γαλλική εταιρία αντιμετωπίζει το πρωτόκολλο WLTP, που είναι ο νέος τρόπος μέτρησης ρύπων και καυσίμων.

Δεν είναι τυχαίο που μέσα σε αυτό το περιβάλλον είχε και τα ηλεκτροκίνητα scooter αλλά και τα ηλεκτρικά ποδήλατα «παρέα» με το e-208.

Σε ξεναγούσε σε ένα καινούργιο περιβάλλον, αυτό του «ρεύματος»…

Σίγουρα η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι νέο, αν και τα πρώτα ηλεκτροκίνητα εμφανίστηκαν πριν από έναν αιώνα, το 1923 στην έκθεση του Παρισιού.

To ηλεκτρικό 208 εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα 100 KW με τρία οδηγικά μενού Eco, Normal, Sport, προσφέροντας αυτονομία 340 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Όμως στην κατανάλωση ρεύματος, σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σημαντικό ρόλο παίζει η μορφολογία του εδάφους (ανηφόρες/κατηφόρες, οι στροφές, οι ευθείες), το πώς πατάς το γκάζι, η χρήση του αιρ-κοντίσιον, του συστήματος Hi-Fi, ενώ «χαίρεται» για την κίνηση εντός των πόλεων καθώς με τη χρήση των φρένων δημιουργείται ανάκτηση ενέργειας, κάτι που δεν συμβαίνει στα εθνικά δίκτυα (η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα).

Το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο, η οδική του συμπεριφορά ιδιαίτερα ασφαλής με το σύστημα διεύθυνσης και τις αναρτήσεις να κερδίζουν τις εντυπώσεις, ενώ στο εσωτερικό είναι διάχυτος ο τρόπος που η Peugeot θέλει να ανέβει στην premium βαθμίδα.

Το εσωτερικό δεν διαφέρει σχεδιαστικά από τις άλλες εκδόσεις ενώ τόσο στην κεντρική οθόνη των 10 ιντσών, όσο και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμφανίζονται όλες οι ενδείξεις λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος.

Όμως στη χώρα μας η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο και όταν θα υπάρξουν κίνητρα-σοβαρά- για την απόκτησή τους, τότε αναμένεται το ενδιαφέρον να αρχίσει να κορυφώνεται, καθώς με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεσαι σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον που σε μαθαίνει εκτός των άλλων στο να οδηγείς οικονομικά με το μάτι σου καρφωμένο στο «ρεζερβουάρ» της μπαταρίας.

Επιπλέον τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το e-208, δεν διαφέρουν από τις άλλες εκδόσεις, ούτε σε εξοπλισμό, αλλά ούτε και σε ασφάλεια.

Θα έχει πολύ ενδιαφέρον το πώς θα εξελιχθεί η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας και πώς θα την αγκαλιάσουν οι καταναλωτές, που ακόμα παραμένει μια «άγνωστη» υπόθεση, καθώς μπορείς να τη συνειδητοποιήσεις μόνο όταν καθίσεις στο κάθισμα του οδηγού, εκεί που «απλώνεται» ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος…

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.