Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot 508 GT: Το sedan αλλιώς

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Από πού να αρχίσουμε; Από την αισθητική; Την ιπποδύναμη; Ή το πώς η Peugeot έχει βαλθεί να ανέβει σκαλιά και να κοιτάει τα premium brands της κατηγορίας, Audi, BMW, Mercedes, Volvo;

Aυτός είναι ο προσανατολισμός και η «κεφαλή» της PSA Κάρλος Ταβάρες (λάτρης των αγώνων, αλλά και των ιστορικών κατηγοριών, που όταν δεν ταξιδεύει μαζί με τους φίλους του ασχολείται με το 104 SZ) μας το έχει τονίσει ουκ ολίγες φορές στις διάφορες συναντήσεις μας ως μέλος του AutoBest.

Αυτήν την premium «ιδέα» της Peugeot για να την αισθανθείς περισσότερο θα πρέπει να την ζήσεις.

Να καθίσεις στα παχιά καθίσματα, το βλέμμα σου να ανατρέξει στη φιλοσοφία του ταμπλό i-cockpit με την πολύ καλή ποιότητα και την οθόνη των 10 ιντσών.

Κάπου εκεί θα προσέξεις ότι τα παράθυρα στις πόρτες δεν έχουν πλαίσιο, τονίζοντας κατά κάποιον τρόπο τη διάθεση των Γάλλων να εκφραστούν “coupe” λόγω της σχεδιαστικής προσέγγισης της ουράς.

Και αν η «ουρά» κάνει το σχεδιαστικό παιχνίδι, η «μούρη» είναι αυτή που αποτελεί μια μοντέρνα -εκφραστική -σχεδίαση.

Ήταν το 3008 που έφερε τα πάνω- κάτω στο σχεδιαστικό ύφος της άλλοτε συντηρητικής Peugeot, αλλά με το 508 το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, ενώ για το νέο 208 που παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη στην έκθεση της Γενεύης, η αισθητική χτυπάει ταβάνι. Αλλά αργεί πολύ να έρθει στη χώρα μας, οπότε έχουμε χρόνο για αυτό.

Το κοκκινωπό των φωτογραφιών είναι η «καλή» έκδοση, η κορυφαία με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων turbo με ισχύ 225 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Μόλις πατήσεις το μπουτόν στη βάθος της κονσόλας και «ζωντανέψουν» οι ίπποι, τότε πραγματικά νιώθεις αυτό που αναγράφεται στην πίσω κολώνα, GT, σαν να λέμε Grand Turismo.

Αυτό ακριβώς είναι το 508 GT.

Στο δρόμο τα έχεις όλα. Πολύ καλή αίσθηση τιμονιού, αναρτήσεις που κρατούν το αυτοκίνητο και σε προδιαθέτουν στο να κινηθείς γρήγορα, προδιαγράφοντας τροχιές, με σύμμαχο τους αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 330 χλστ. (290 χλστ. πίσω).

«Ακούει» την κάθε προσταγή αδιαμαρτύρητα, που σημαίνει πόσο καλά είναι χτισμένο στο πλαίσιο. Συμπαγές από κάθε άποψη.

Και όταν σταματήσεις να κινείσαι στους φιδωτός δρόμους, δεν έχεις παρά να ανοίξεις την ένταση του Focal premium Hi-Fi system για να απολαύσεις διαφορετικά το 508 GT. 

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 7,3 δευτ., η μέση κατανάλωση που έγραψε το κομπιούτερ ήταν 8,6 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές C02 131 γρ./χλμ.   

Συμπερασματικά θα καταλήγαμε στο εξής.

Το Peugeot 508 GT το αγοράζεις για αυτό που είναι. Νιώθεις την διαφορετικότητα κάθε φορά που είσαι στο τιμόνι, καθώς σε γεμίζει το γαλλικό σύνολο. Η τιμή των 48.800 ευρώ είναι ένα θέμα το οποίο έχει πολλές ερμηνείες. Είναι θέμα διάθεσης, κεφιού, αναζήτησης, πέρα από το όποιο οικονομικό ζήτημα που ο κάθε ένας το αντιμετωπίζει διαφορετικά. Μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε στην top έκδοση, και θα σας κλείσει πονηρά το μάτι καθώς οι τιμές στο χαμηλό και πλατύ 508 ξεκινούν από τα 29.900 ευρώ στην έκδοση diesel, που τα diesel εξακολουθούν να υπάρχουν και σε περιπτώσεις να «σέρνουν» το χορό.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.