Είστε εδώ

Test Drive

Opel Corsa 1.5 GS-Line: Mε το τρόπαιο του AutoBest

του Γιώργου Ψαρρά

H street art των γκράφιτι στους τοίχους της πρωτεύουσας ήταν το ιδανικό φόντο για να φωτογραφήσουμε το νέο Opel Corsa, καθώς ήταν και παραμένει ένα γνήσιο παιδί της πόλης.

Η νέα γενιά, του ιδιαίτερα δημοφιλούς μικρού γερμανικού μοντέλου στην ελληνική αγορά, έφτασε στη χώρα μας έχοντας στις αποσκευές της το βαρύτιμο τρόπαιο “Best Buy Car of Europe” για το 2020, σύμφωνα με το αποτέλεσμα της κάλπης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest.

Πάμε να δούμε λοιπόν αν θα λάβει και από εμάς υψηλή βαθμολογία, το πετρελαιοκίνητο στην προκειμένη περίπτωση, νέο Corsa.

H εξωτερική του εικόνα είναι σαφώς πιο δυναμική, καθώς οι καμπύλες του απερχόμενου μοντέλου έχουν αντικατασταθεί από εντονότερες ακμές, κυρίως στους προφυλακτήρες, ενώ το νεανικό του χαρακτήρα ενισχύει η διχρωμία ανάμεσα στο μαύρο αμάξωμα και τη λευκή απόχρωση της οροφής και των καλυμμάτων στους πλευρικούς καθρέπτες. Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του το Corsa είναι διαθέσιμο με διχρωμία αμαξώματος. Σπορ νότες προσδίδουν οι 17αρες μαύρες ζάντες και η διακριτική αεροτομή οροφής.

Σημειώστε ότι το Corsa θα προσφέρεται αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα, καθώς η πρακτικότητα παίζει πλέον σημαντικότερο ρόλο και στη συγκεκριμένη κατηγορία. Οι αναλογίες του νέου Corsa διατηρούν την αστική του προσωπικότητα με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.060 χλστ., 1.765 χλστ. και 1.435 χλστ. αντίστοιχα.

Στα ενδότερα τώρα του νέου Corsa κερδισμένη σίγουρα έχει βγει η ποιότητα, η εργονομία και η μοντέρνα σχεδίαση. Η κεντρική οθόνη αφής (7 ιντσών εδώ) βρίσκεται πλέον ψηλότερα τοποθετημένη και είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού, ενώ χαμηλότερα τα χειριστήρια του κλιματισμού έχουν αντικατασταθεί από μικρότερα κυκλικού σχήματος. Η βάση της κεντρικής κονσόλας πέρα από αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα μπορεί να χρησιμεύσει και για την ασύρματη φόρτιση του smartphone.

Τα σκουρόχρωμα πλαστικά «σπάει» η κόκκινη διακοσμητική λωρίδα κατά μήκος του ταμπλό, αλλά και το γκρι ένθετο που επεκτείνεται στα πάνελ των θυρών. Το πλαστικό που ντύνει το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι μαλακό, αλλά όχι αρκετά αφρώδες, πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι δεύτερης διαλογής.

Σπορτίφ πινελιές προσδίδουν τα αλουμινένια πεντάλ, οι κόκκινες ραφές και κάθετες λωρίδες στα εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας, χωρίς να παρουσιάζουν πλεόνασμα για τα πόδια (μεταξόνιο 2.538 χλστ.) και για τον «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή.

Παράλληλα οι στενές πίσω πόρτες δεν ευνοούν τόσο την επιβίβαση και την αποβίβαση. Δυο ενήλικες πάντως θα βολευτούν, ενώ ο μεσαίος θα συναντήσει δυσκολία με το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο, ενώ θα εντοπίσει τις δυο ξεχωριστές πίσω θύρες USB. To πορτμπαγκάζ προσφέρει 309 λίτρα, έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα, επαρκές βάθος και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Όπως προαναφέραμε στην εισαγωγή στη διάθεση μας είχαμε το νέο Corsa με πετρελαιοκινητήρα κάτω από το εμπρός καπό του. Ο λόγος για το μοναδικό πετρελαιοκινητήρα στη γκάμα του, ο οποίος είναι αλουμινένιος, τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος, χωρητικότητας 1.5 λίτρων, ενώ αποδίδει 102 ίππους (3.500 σ.α.λ.) και 250 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).

Σε γενικές γραμμές έχει πολιτισμένη λειτουργία, καθώς αντιλαμβάνεσαι μόνο ένα ελαφρύ κροτάλισμα όταν τον πιέζεις, ενώ ταυτόχρονα είναι ελαστικός, τραβάει από χαμηλά και παραμένει δραστήριος στο μεγαλύτερο εύρος του. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, το οποίο έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση, ενώ ο λεβιές του κουμπώνει θετικά τις περισσότερες φορές στις αλλαγές των σχέσεων.

Κινηθήκαμε περισσότερο μέσα στην πόλη, καθώς εκεί περνά το Corsa το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, και καταγράψαμε με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop κατανάλωση καυσίμου από 5,7 έως 6,1 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 85 γρ./χλμ.-προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP).

Πατώντας το διακόπτη με την ένδειξη Sport που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αντιλαμβάνεσαι ότι το γκάζι αποκότα μια ελαφρώς αμεσότερη απόκριση, ενώ οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,2 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.

Το Corsa έκτης γενιάς είναι το πρώτο που αναπτύχθηκε με το DNA του Ομίλου PSA στον οποίο ανήκει η Opel. Το βασικότερο γονίδιο του Ομίλου PSA εντοπίζεται στην πλατφόρμα CMP, η οποία προφανώς θα έπαιξε το ρόλο της στη σημαντική μείωση του βάρους, καθώς το νέο Corsa είναι πλέον 108 κιλά ελαφρύτερο, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα.

Εντός των αστικών συνόρων το νέο Corsa ελίσσεται μέσα στα στενά, παρκάρει σχεδόν παντού, ενώ το ελαφρύ του τιμόνι κάνει τις μανούβρες παιχνίδι, αν και η κάπως «λαστιχένια» του αίσθηση διατηρείται, ωστόσο η ακρίβεια του είναι ικανοποιητική. Η ανάρτηση τώρα χωρίς να έχει μαλακώσει, αλλά και ούτε να έχει σκληρύνει ιδιαίτερα (στην έκδοση GS-Line λίγο πιο σφιχτή) είναι όσο ενδοτική πρέπει στις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων και όσο συγκρατημένη χρειάζεται στις στροφές, όπου εκτός των άλλων αφήνει σε οδηγό και επιβάτες ότι η άνεση και η απόσβεση της ανάρτησης φέρουν γαλλικό DNA.

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά με σωστή διαδρομή του μεσαίου πεντάλ. Εκεί όμως που το νέο Corsa αποδεικνύει την εξέλιξη του είναι στον αυτοκινητόδρομο όπου παραμένει σταθερό ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, με χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους και υποδειγματική ποιότητα κύλισης, με αποτέλεσμα να σε προκαλεί ακόμα και για μακρινά ταξίδια.

Συμπερασματικά, το νέο Corsa ενισχύθηκε στοχευμένα στους τομείς που έπρεπε, ώστε να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία των προκατόχων, κάτι βέβαια που μένει να αποδειχτεί και στην πράξη, αν και το βραβείο του AutoBest δεν πέφτει ποτέ σε λάθος «χέρια». H αρχική τιμή του νέου πετρελαιοκίνητου Corsa διαμορφώνεται στην έκδοση Edition στα 15.980 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.