![Οι αλλαγές παρά το γεγονός ότι είναι μικρές, δίνουν μια φρεσκάδα ανανέωσης](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/31/photon31383f84329.jpg?itok=NqbWW8hQ)
Το Opel Astra που βλέπετε στις φωτογραφίες το παραλάβαμε με μόλις 7 χλμ. στο οδόμετρο, ολοκαίνουργιο δηλαδή και ξεχυθήκαμε στους δρόμους.
Το μοντέλο το οποίο ποζάρει ανάμεσα στα χιόνια που λιώνουν είναι η ανανεωμένη έκδοση του γερμανικού μικρομεσαίου, το οποίο πρόσφατα αφίχθηκε στη χώρα μας.
Αισθητικά οι αλλαγές είναι πολύ μικρές, ειδικά σε ό,τι αφορά την εξωτερική εικόνα. Στο εμπρός μέρος εντοπίζονται κυρίως στη μάσκα. Πλέον φέρει μόνο μία γραμμή η οποία χωρίζει την εισαγωγή αέρα, ενώ οι υποδοχές των προβολέων ομίχλης άλλαξαν σχήμα και δέχτηκαν την προσθήκη χρωμίου. Ακόμα, ανασχεδιασμένη είναι η δεύτερη εισαγωγή αέρα που υπάρχει στο κάτω μέρος.
Μικρές είναι οι αλλαγές και στο πίσω μέρος, με τις προσπάθειες των σχεδιαστών να επικεντρώνονται και εδώ στις γραμμές του προφυλακτήρα.
Στο εσωτερικό οι επεμβάσεις είναι κάπως περισσότερες. Αρχικά το τιμόνι δείχνει πιο σύγχρονο, ενώ οι διάφοροι διακόπτες είναι καλύτερα τοποθετημένοι. Βελτίωση υπάρχει και στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα οποία έχουν γίνει πιο εύκολα στη χρήση. Ωστόσο, οι μεγάλες αλλαγές αφορούν την οθόνη του infotainment η οποία είναι 8 ιντσών. Φέρει εντελώς νέο μενού με καινούρια γραφικά και ευκολότερη πλοήγηση, ενώ προσθήκη οθόνης έχουμε και στον πίνακα οργάνων. Όμως, αυτή η οθόνη δεν έρχεται για να διώξει τους κλασικούς δείκτες, αλλά έχουμε έναν πολύ επιτυχημένο συνδυασμό, που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον.
Με την ανανέωση του Astra η Opel θέλησε να το κάνει το πιο αποδοτικό της μοντέλο, με την βελτίωση σύμφωνα με τους Γερμανούς να φτάνει ακόμα και το 19%. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και η αεροδυναμική, η οποία πλέον δημιουργεί μικρότερες αντιστάσεις. Χαρακτηριστικά, ο συντελεστής οπισθέλκουσας (δηλαδή ο αριθμός που δείχνει πόσο μεγάλη αντίσταση στον αέρα εμφανίζει ένα αντικείμενο) του ανανεωμένου Astra έχει περιοριστεί στο Cd 0.26.
Παραμένοντας στην καμπίνα πρέπει να πούμε ότι τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους μαλακά και η ποιότητα ακόμα πιο προσεγμένη.
Φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στα καθίσματα τα οποία φέρουν τα αρχικά AGR, το οποίο σημαίνει ότι είναι εργονομικά μελετημένα για να μην κουράζουν. Επιπλέον, στην προκειμένη περίπτωση ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα, ψυχόμενα, ενώ εκείνο του οδηγού είχε επιπλέον τη δυνατότητα να προσφέρει μασάζ, αλλά και να αποθηκεύσει σε μνήμη τη διαφορετική επιλογή του κάθε οδηγού.
Φεύγοντας από τον αισθητικό τομέα να περάσουμε στον κινητήρα, του οποίου ο ήχος έφτανε μεν στα αφτιά μας αλλά χωρίς να ενοχλεί,
Είναι τρικύλινδρος πετρελαίου στα 1.5 λίτρα και αποδίδει για την περίσταση 122 ίππους και 300 Nm ροπής, με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 112 γρ./χλμ. (τα τέλη κυκλοφορίας είναι 110 ευρώ ανά έτος). Με αυτή την ισχύ για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 10.6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα
Όσο για το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται, είναι αυτόματο με εννέα σχέσεις. Το μεγάλο πλήθος των σχέσεων επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί συνεχώς στο πιο αποδοτικό κομμάτι του φάσματος, με τις αλλαγές να μην γίνονται αντιληπτές.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, η ανάρτηση απορροφά επιτυχημένα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς να υπάρχουν ενοχλητικά φαινόμενα πλεύσης.
Με την ανανέωση δεν έχει αλλάξει κάτι στους χώρους, οι οποίοι είναι επαρκείς για δύο επιβάτες στο πίσω κάθισμα, το οποίο να αναφέρουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να είναι θερμαινόμενο. Το πορτ-παγκάζ έχει χωρητικότητα 370 λίτρων, έχοντας όμως ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού, επιλογή που στα μάτια μας του χαρίζει πολλούς πόντους.
Συνολικά το Astra παραμένει ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει με επιτυχία πληθώρα διαφορετικών αναγκών, τόσο για την κεθημερινή χρήση, όσο και για τις εκδρομές του σαββατοκύριακου.
Οι τιμές του ανανεωμένου Astra ξεκινούν από τις 17.330 ευρώ, ενώ με τον diesel κινητήρα των 122 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διαμορφώνονται από τις 26.060 ευρώ.