Είστε εδώ

Test Drive

Opel Astra 1.4 150 PS Auto: Πώς είναι με το αυτόματο κιβώτιο;

του Σωτήριου Χάλλα

Έχουμε βρεθεί πίσω από τη θέση οδηγού στο Opel Astra ουκ ολίγες φορές. Αυτή τη φορά είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. με τους 150 ίππους που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ξεκινώντας από τα οικονομοτεχνικά στοιχεία πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει τις εκπομπές ρύπων μόλις κατά 5 γρ./χλμ. (125 το χειροκίνητο – 130 το αυτόματο). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας να είναι ελάχιστη (150 ευρώ στο χειροκίνητο – 156 ευρώ στο αυτόματο).

Αντίστοιχα μικρές είναι οι διαφορές και στις επιδόσεις, αφού για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με το αυτόματο απαιτούνται 9.1 δευτερόλεπτα, μόλις 0.2 περισσότερα από το χειροκίνητο, ενώ η τελική ταχύτητα μειώνεται από τα 215 χλμ./ώρα, στα 210 χλμ./ώρα.

Αριθμοί που δεν επηρεάζουν με κανέναν τρόπο την καθημερινότητά μας. 

Εξαίρεση αποτελεί η απουσία του αριστερού πεντάλ, που ειδικά εντός των τειχών έχει τρομερούς οπαδούς, που δεν «γυρίζουν» με κανένα τρόπο στον παραδοσιακό επιλογέα με τον συμπλέκτη.   

Το ίδιο ισχύει και στα ταξίδια. Το κιβώτιο αναλαμβάνει τα «χρέη» των αλλαγών.  

Μάλιστα, το συγκεκριμένο είναι από τα καλύτερα κιβώτια που έχουμε οδηγήσει αφού οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται αρκετά γρήγορα, τόσο στα ανεβάσματα, όσο και στα κατεβάσματα, με τη «βοήθεια» της σωστής ρύθμισης του λογισμικού. Συνήθως προσπαθεί να πετυχαίνει τη βέλτιστη οικονομία, όμως αν καταλάβει ότι θες να κινηθείς σε πιο σβέλτους ρυθμούς, θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί.

Και από πλευράς κατανάλωσης τι γίνεται; Με 8.0 λίτρα/100 χλμ. κινηθήκαμε τις περισσότερες φορές και μόνο όταν μπήκαμε σε ορεινή διαδρομή, με ανήσυχη διάθεση (είπαμε το κιβώτιο), είδαμε οι αριθμοί στην οθόνη του πίνακα οργάνων να «φλερτάρουν» με τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό που μας έμεινε από τη συμβίωσή μας με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου στο Astra ήταν η πάντα διαθέσιμη ισχύς, χάρη στην οποία το γερμανικό μοντέλο δε σε «κρεμάει» ποτέ. Όσο για την τιμή υπολογίστε 19.200 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.