![Η αυτόματη έκδοση από τη χειροκίνητη δεν φέρει σχδιστικές διαφορές](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/9/5/photon29830f79946.jpg?itok=_f_5lZeL)
Έχουμε βρεθεί πίσω από τη θέση οδηγού στο Opel Astra ουκ ολίγες φορές. Αυτή τη φορά είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. με τους 150 ίππους που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ξεκινώντας από τα οικονομοτεχνικά στοιχεία πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει τις εκπομπές ρύπων μόλις κατά 5 γρ./χλμ. (125 το χειροκίνητο – 130 το αυτόματο). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας να είναι ελάχιστη (150 ευρώ στο χειροκίνητο – 156 ευρώ στο αυτόματο).
Αντίστοιχα μικρές είναι οι διαφορές και στις επιδόσεις, αφού για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με το αυτόματο απαιτούνται 9.1 δευτερόλεπτα, μόλις 0.2 περισσότερα από το χειροκίνητο, ενώ η τελική ταχύτητα μειώνεται από τα 215 χλμ./ώρα, στα 210 χλμ./ώρα.
Αριθμοί που δεν επηρεάζουν με κανέναν τρόπο την καθημερινότητά μας.
Εξαίρεση αποτελεί η απουσία του αριστερού πεντάλ, που ειδικά εντός των τειχών έχει τρομερούς οπαδούς, που δεν «γυρίζουν» με κανένα τρόπο στον παραδοσιακό επιλογέα με τον συμπλέκτη.
Το ίδιο ισχύει και στα ταξίδια. Το κιβώτιο αναλαμβάνει τα «χρέη» των αλλαγών.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο είναι από τα καλύτερα κιβώτια που έχουμε οδηγήσει αφού οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται αρκετά γρήγορα, τόσο στα ανεβάσματα, όσο και στα κατεβάσματα, με τη «βοήθεια» της σωστής ρύθμισης του λογισμικού. Συνήθως προσπαθεί να πετυχαίνει τη βέλτιστη οικονομία, όμως αν καταλάβει ότι θες να κινηθείς σε πιο σβέλτους ρυθμούς, θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί.
Και από πλευράς κατανάλωσης τι γίνεται; Με 8.0 λίτρα/100 χλμ. κινηθήκαμε τις περισσότερες φορές και μόνο όταν μπήκαμε σε ορεινή διαδρομή, με ανήσυχη διάθεση (είπαμε το κιβώτιο), είδαμε οι αριθμοί στην οθόνη του πίνακα οργάνων να «φλερτάρουν» με τα 10 λίτρα/100 χλμ.
Αυτό που μας έμεινε από τη συμβίωσή μας με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου στο Astra ήταν η πάντα διαθέσιμη ισχύς, χάρη στην οποία το γερμανικό μοντέλο δε σε «κρεμάει» ποτέ. Όσο για την τιμή υπολογίστε 19.200 ευρώ.