Είστε εδώ

Test Drive

New Toyota Rav 4: Always young

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στη Βαρκελώνη της Ισπανίας  η Toyota αποκάλυψε την 5η γενιά του Rav 4 που έρχεται με στόχο να επαναλανσάρει το μοντέλο, που άνοιξε την κατηγορία των SUV το 1994.

H 5η γενιά έρχεται με πολύ επιθετικό στυλ, προβάλλοντας μια καινούργια σχεδιαστική προσέγγιση για την ιαπωνική εταιρία, βασισμένη στις ακμές και στις γωνίες (μάσκα, προφυλακτήρας, φώτα).

Αυτό δημιουργεί ένα μοντέρνο σύνολο που τονίζεται ακόμα περισσότερο με τη διχρωμία (πρώτη φορά σε Rav 4) και στις ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της σχεδίασης είναι το επίπεδο και όσο επιτρέπει ο κινητήρας, το πιο χαμηλά τοποθετημένο καπό για καλύτερη ορατότητα, με τους προβολείς τοποθετημένους στις άνω γωνίες των φτερών (το ίδιο και για τα πίσω φωτιστικά σώματα).

Το νέο Rav 4 είναι «χτισμένο» στην καινούργια πλατφόρμα TNGA-K που πρώτη φορά χρησιμοποιείται από την Toyota σε αυτοκίνητο της κατηγορίας SUV.

Από πλευράς διαστάσεων έρχεται με μήκος 5 χλστ. μικρότερο από το προηγούμενο (4.600), το πλάτος είναι αυξημένο κατά 10 χλστ. (1.855), στο ύψος είναι κατά 10 χλστ. κοντύτερο (1.685), το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 30 χλστ. (2.690) και ο χώρος των αποσκευών κατά 79 λίτρα, δηλαδή 580 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη.   

Στο εσωτερικό τα βλέμματα μαγνητίζει η μεγάλη κεντρική κονσόλα, που εκτός από θύρα USB και βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου, φιλοξενεί και τους διακόπτες και το διαφορετικό μενού οδήγησης καθώς και την τετρακίνηση.

Επίσης στο πάνω μέρος του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη που στα βασικά μοντέλα είναι 7 ιντσών.

Όμως για τους φίλους των gadget η Toyota έχει φροντίσει με κάτι εντελώς νέο.

Τον εσωτερικό digital καθρέπτη, που πρώτη φορά συναντάμε σε αυτοκίνητο. Αυτό το νέο στοιχείο προσφέρει μια γενική σάρωση για ό,τι «κινείται» και υπάρχει πίσω από το αυτοκίνητο.

Τι νέα υπάρχουν όμως στο θέμα των κινητήρων.

Με δύο διαφορετικά σύνολα θα διατίθεται το νέο Rav 4.To ένα με 2λιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με ισχύ 175 ίππων και το άλλο με υβριδικό σύστημα 2.5 λίτρων. Το ατμοσφαιρικό σύνολο διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή αυτόματο CVT, με την κίνηση να μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα ή και στους δύο και για τις δύο εκδόσεις.

Η δεύτερη έκδοση που κατά κάποιον τρόπο είναι και η πιο ενδιαφέρουσα λόγω τεχνολογίας, εφοδιάζεται με εντελώς νέο υβριδικό κινητήρα, 2,5 λίτρων με 222 ίππους στην έκδοση AWD-I και 218 στην FWD. Και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται μόνο με αυτόματο κιβώτιο CVT.

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα και η 4κίνηση ενεργοποιείται ηλεκτρικά μέσω των διακοπτών και αποτελείται από ένα μοτέρ που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Οι τεχνικοί της Toyota έχουν εξελίξει το σύστημα κατά τέτοιον τρόπο, ώστε όταν ο ένας τροχός ολισθαίνει, όλη η ροπή να διοχετεύεται στον άλλον τροχό.

Στην ατμοσφαιρική έκδοση, η 4κίνητη έκδοση ακολουθεί παραδοσιακές συνταγές με άξονα μετάδοσης και πίσω διαφορικό

Την οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη σε ενδιαφέρουσες διαδρομές από όλες τις απόψεις καθώς περιελάβανε και off-road διαδρομές, όπου το μοτέρ έδειξε τις δυνατότητες του.

Πέριξ της Βαρκελώνης οδηγήσαμε τις δύο υβριδικές εκδόσεις.

Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το αυτοκίνητο από οδικής συμπεριφοράς δεν έχει καμία σχέση με την οδική συμπεριφορά που ξέραμε από τις προηγούμενες εκδόσεις των Rav 4. Αυτή η καινούργια πλατφόρμα με τα διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση έχουν στην κυριολεξία μεταμορφώσει το ιαπωνικό μοντέλο.

Η δεύτερη έκπληξη έρχεται από το σύστημα διεύθυνσης με 2,76 στροφές από άκρη σε άκρη. Το καλύτερο τιμόνι που υπάρχει σε Toyota αυτή την περίοδο.

Στα οδικά δίκτυα το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει τις εκνευριστικές ταλαντώσεις του αμαξώματος, είναι συμπαγές, με τον οδηγό και τους επιβάτες να αισθάνονται ότι το αυτοκίνητο ταξιδεύει με ασφάλεια, ενώ για την Ευρώπη το αυτοκίνητο εισάγεται (από την Ιαπωνία) με ενισχυμένα φρένα για πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα.

Στο διά ταύτα λοιπόν, το νέο Rav 4 μπορεί να φέρει την ίδια ονομασία, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Έρχεται πολύ βελτιωμένο σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, την ποιότητα, την τεχνολογία, τους χώρους, γυρίζοντας σελίδα στην ιστορία του.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Η ατμοσφαιρική έκδοση ταξιδεύει με τελική ταχύτητα 190 χλμ.

Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα για την προσθιοκίνητη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο ο χρόνος είναι 9,8 δευτ. Για την αυτόματη 10,7.

Για την 4κίνητη με μηχανικό κιβώτιο 9,9 δευτ. και για την αυτόματη έκδοση 11 δευτ.

Σε ό,τι αφορά τις μικτές καταναλώσεις, αυτές κυμαίνονται από 5,6 λίτρα/100 χλμ. έως 6,4 λίτρα/100 χλμ. με C02 από 127 έως 145 γρ./χλμ.

Για την υβριδική έκδοση η τελική ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα, για τα 0-100 ο χρόνος είναι 8,4 για την Hybrid FWD και 8,1 δευτ, για την Hybrid AWD-I, με 4,4 λίτρα/100 χλμ. έως 4,6 λίτρα/100 χλμ. μικτή κατανάλωση και με C02 από 100 γρ./χλμ. έως 105 γρ./χλμ.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 27.700 ευρώ για την ατμοσφαιρική προσθιοκίνητη έκδοση και γύρω στα 35.000 ευρώ (ενδεικτική) για την Hybrid FWD.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.