Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid : Το φορτίζουμε και το οδηγούμε στη Βαρκελώνη

του Γιώργου Ψαρρά

Ποια είναι η διαφορά του υβριδικού Toyota Prius σε σύγκριση με τη νέα Plug-In Hybrid έκδοση;

Πρώτον, μπορεί να φορτίσει μπαίνοντας στην πρίζα, δεύτερον είναι ακόμα πιο αποδοτική και ακόμα πιο hi-tech και τέλος διαφοροποιείται αρκετά σε αισθητικό επίπεδο. Η πρώτη συνάντησή μας με το νέο Prius Plug-in Hybrid πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη και μπορούμε να πούμε ότι η ατμόσφαιρα ήταν αρκετά «ηλεκτρισμένη»…

Το νέο Prius Plug-in Hybrid βασίζεται στην τέταρτη γενιά του πετυχημένου ιαπωνικού υβριδικού μοντέλου. Σε σύγκριση με το προηγούμενο Prius Plug-in Hybrid, το νέο διαθέτει μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς πλέον αντί για 25 χλμ. προσφέρει πάνω από 50 χλμ. Παράλληλα η χωρητικότητα της μπαταρίας του αυξήθηκε από 4.4 kWh σε 8.8 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο χώρο των αποσκευών, ο όγκος που καταλαμβάνει μεγάλωσε κατά 66%, ενώ ζυγίζει 120 κιλά, δηλαδή 50% περισσότερο από πριν. Ο χρόνος φόρτισης της πραγματοποιείται 65% γρηγορότερα, καθώς απαιτούνται 2 ώρες από ταχυφορτιστή, ενώ από ένα συμβατικό οικιακό δίκτυο 3 ώρες και 10 λεπτά.

Έχοντας δυο ηλεκτροκινητήρες το νέο Prius Plug-in Hybrid, μπορεί να χρησιμοποίει τον έναν ως γεννήτρια. ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια αυξήθηκε από τα 85 στα 135 χλμ./ώρα. Με τη βοήθεια τώρα του βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,1 δευτ. και μπορεί να φτάσει τα 162 χλμ./ώρα, ενώ συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 122 ίππους. Δέος προκαλεί η επίσημη μέση κατανάλωση του, καθώς είναι ιδιαίτερα χαμηλή στο 1,0 λίτρο/100 χλμ., ενώ αρκετά περιορισμένες είναι και οι εκπομπές CO2 αφού δεν υπερβαίνουν τα 22 γρ./χλμ.

Η νέα πλατφόρμα της Toyota, ονόματι TNGA (Toyota New Global Architecture) χρησιμοποιείται από το C-HR και το υβριδικό Prius, ενώ τις δυνατότητές της εκμεταλλεύεται και το Prius Plug-in Hybrid. Τα οφέλη της εντοπίζονται στο χαμηλότερο κέντρο βάρους, στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, με την ακαμψία να αυξάνεται 60%.

Δική του σχεδιαστική ταυτότητα απέκτησε το Prius Plug-in Hybrid. Το μεγαλύτερο όγκο των αλλαγών έχει υποστεί το μπροστινό τμήμα, το οποίο σίγουρα έχει πιο συμβατική εμφάνιση σε σύγκριση με το υβριδικό Prius. Οι στενόμακροι προβολείς αποτελούνται από τέσσερα LED τμήματα, ενώ κάθετα τοποθετημένα είναι τα φώτα ημέρας. Παρατηρούμε ακόμα ότι είναι διαφορετική και η μάσκα, η γρίλια της οποίας ανοιγοκλείνει αυτόματα ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Νέας σχεδίασης είναι και οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών.

Στο πίσω τμήμα τώρα, τα LED φωτιστικά σώματα έχουν αλλάξει μορφή, καθώς έχουν σχήμα "C" και επικοινωνούν μεταξύ τους στο πάνω τμήμα, δίνοντας την εντύπωση αεροτομής. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από carbon, το οποίο συναντάται κυρίως σε supercars και όχι σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Το εν λόγω υλικό επιλέχτηκε, ώστε η πόρτα του χώρου αποσκευών να είναι ελαφρύτερη και να παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στην μπαταρία.

Οι διαστάσεις του νέου Prius Plug-in Hybrid σε σχέση με τον προκάτοχό του έχουν αυξηθεί 165 χλστ. σε μήκος, 15 χλστ. σε πλάτος, ενώ μειωμένο κατά 20 χλστ. είναι το ύψος. Συγκεκριμένα οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.645 χλστ., 1.760 χλστ. και 1.470 χλστ. αντίστοιχα. Η αεροδυναμική του προκύπτει από τον αρκετά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.25. Στην παλέτα των χρωμάτων για το αμάξωμα βρίσκονται συνολικά επτά αποχρώσεις, ενώ νέα είναι η μπλε μεταλλική βαφή “Spirited Aqua”.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ίδια με αυτή του υβριδικού Prius, με τη διαφορά ότι η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι μεγαλύτερη. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται και ο πίνακας οργάνων αποτελούμενος από δυο οθόνες 4,2 ιντσών. Τα πλαστικά αν και όχι ιδιαίτερα μαλακά, στις περισσότερες επιφάνειες που καλύπτουν, δείχνουν αρκετά ποιοτικά. Θα θέλαμε λίγο πιο εύκολα

προσβάσιμο σημείο για τους διακόπτες των θερμαινόμενων καθισμάτων, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί αρκετά χαμηλά και βαθιά.

Άνετοι είναι οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.700 χλστ.). Η πίσω σειρά καθισμάτων όμως μπορεί να φιλοξενήσει μόνο δυο άτομα, λόγω της κεντρικής κονσόλα που χωρίζει τα καθίσματα. Το ρηχό πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει 160 χλστ. ώστε να χωράει η μεγαλύτερη μπαταρία, ενώ για τις αποσκευές προσφέρονται 360 λίτρα. Σύμφωνα με την Toyota η καμπίνα του νέου Prius Plug-in Hybrid είναι ακόμα πιο ήσυχη, χάρη στη χρήση ηχομονωτικών υλικών.

Τεχνολογικό σημείο αιχμής αποτελεί η οροφή, η οποία διαθέτει ηλιακά πάνελ, τα οποία όταν το Prius Plug-in Hybrid είναι σταθμευμένο, συλλέγουν ηλεκτρική ενέργεια και τη διοχετεύουν στη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Ανάλογα τώρα με την ηλιοφάνεια που επικρατεί στη χώρα όπου κατοικεί το νέο Prius Plug-in Hybrid, η αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια αυξάνεται περίπου κατά 5 χλμ. ισοδυναμώντας με 1.000 χλμ. σε ετήσια βάση.

Στην εξοπλιστική λίστα των συστημάτων τεχνολογίας σημειώστε επίσης τους αυτόματα προσαρμοζόμενους προβολείς ΑΗS (Adaptive Headlamp System), το Adaptive Cruise Control, το πακέτο ασφαλείας "Toyota Safety Sense", το έγχρωμο Head-Up Display, τον έλεγχο «τυφλού» σημείου από τους πλευρικούς καθρέπτες και την ασύρματη φόρτιση για smartphones.

Οδηγώντας το νέο Prius Plug-in Hybrid στους ισπανικούς δρόμους με την αψεγάδιαστη άσφαλτο, η ανάρτηση του αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, μπόρεσε να δείξει τις ικανότητες της στον τομέα της άνεσης. Στις στροφές τα κρατήματα ήταν σε αρκετό καλό επίπεδο, ενώ ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το αμάξωμα παραμένει σταθερό, χωρίς να εμφανίζονται τα ενοχλητικά συμπτώματα πλεύσης.

Μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αντιληπτοί μόνο όταν το ταχύμετρο ξεπεράσει τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας. Το τιμόνι τώρα μας φάνηκε καλύτερο σε αίσθηση σε σχέση με του υβριδικού Prius, ενώ τα φρένα όπως συνηθίζεται σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας έχουν προοδευτική λειτουργία. Γρήγορα όμως το δεξί πόδι μαθαίνει πως να φέρεται στο μεσαίο πεντάλ. Δε θα νιώσεις ότι σου περισσεύει δύναμη, αλλά ούτε και ότι σου λείπει, καθώς πίσω από το τιμόνι δε γίνονται αντιληπτά τα 1.530 κιλά του Prius Plug-in Hybrid. Εξάλλου μοντέλα όπως το Toyota Prius Plug-in Hybrid είναι για να απολαμβάνεις την οδήγηση, εσύ ως οδηγός μαζί με την εκλεκτή παρέα σου και όχι να «κυνηγάς» τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με το Toyota Υaris WRC.

Μειωμένο είναι επίσης το χαρακτηριστικό βουητό που ακούγεται στην επιτάχυνση σε αυτοκίνητα αυτού του είδους. Μόνο όταν πατάγαμε βίαια το γκάζι το βουητό γινόταν έντονο. Στον τομέα της μέσης κατανάλωσης βγάζουμε το καπέλο στο Prius Plug-in Hybrid, καθώς σε πραγματικές συνθήκες είδαμε μέχρι και 1,8 λίτρα/100 χλμ. Ένα νούμερο δηλαδή αρκετά κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση, κάτι που συμβαίνει σπάνια. Ακόμα και όταν το παρακάναμε με το γκάζι στους αυτοκινητοδρόμους με τις μεγάλες ευθείες, δε σπάσαμε το φράγμα των 4,2 λίτρων/100 χλμ.

Η απόκριση στο γκάζι μπορεί να γίνει αμεσότερη όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Power, ενώ υπάρχουν ακόμα δυο επιλογές, το Eco και το Normal. Για χρήση μόνο της ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενική κατανάλωση και μηδενικές εκπομπές ρύπων, αρκεί να πατήσεις το κουμπί με την ένδειξη ΕV City, το οποίο βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Στη χώρα μας οι τροχοί του νέου Prius Plug-in Hybrid θα πατήσουν τον ερχόμενο Ιούνιο, ενώ η αρχική τιμή του υπολογίζεται στα 37.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.