Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Skoda Karoq-από 19.900 ευρώ: Το πρώτο ραντεβού μαζί του στη Σικελία

του Γιώργου Ψαρρά

Πιο βαθειά διεισδύει η Skoda στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, καθώς μετά το Kodiaq, μας συστήνει στο Παλέρμο της Σικελίας το νέο Karoq.

Αλήθεια πως σας φαίνεται η ονομασία του; Πατώντας εδώ μπορείτε να μάθετε την ενδιαφέρουσα ιστορία που βρίσκεται πίσω από τη «βάπτιση» του.

Από την πρώτη ματιά διαπιστώνεις ότι πρόκειται για το μικρότερο αδελφό του Kodiaq, από τον οποίο έχει αντλήσει τα περισσότερα σχεδιαστικά του στοιχεία, ενώ εμφανισιακά διαφοροποιείται από αυτό κυρίως στις διαστάσεις.

Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen το μήκος, το ύψος και το πλάτος του διαμορφώνονται στα 4.382 χλστ., 1.603 χλστ. και 1.841 χλστ. αντίστοιχα. Ξεχωρίζει με τα φωτιστικά σώματα δυο επιπέδων εμπρός, ενώ τα πίσω τεχνολογίας LED φωτίζονται σε σχήμα “C”. To αμάξωμα του μπορεί να βαφτεί με δέκα διαφορετικές μεταλλικές αποχρώσεις ή τέσσερις απλές, ενώ πατάει σε τροχούς 16,17, 18 και 19 ιντσών, ανάλογα την έκδοση.

Ακόμα ένας κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Kodiaq και το νέο Karoq είναι το εσωτερικό τους. Αυτό που μας έκανε αρχικά εντύπωση είναι η αρκετά καλή ποιότητα των υλικών με αφρώδες πλαστικό όχι μόνο πάνω σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία της κεντρικής κονσόλας, όπως και ψηλά στα πάνελ των θυρών.

Το νέο Karoq έχει την τιμή να είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα για την προβολή των ενδείξεων του. Αυτά είναι το κλασσικό, το επεκταμένο, το μοντέρνο και το βασικό. Τα βλέμματα μαγνητίζει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 8 ιντσών και ειδικά η προαιρετική των 9,2 ιντσών.

Παράλληλα στο εσωτερικό του νέου Kodiaq μπορεί να βρει κάνεις το στάνταρ ηλεκτρονικό χειρόφρενο, λειτουργία Auto-Hold που συνοδεύει το αυτόματο κιβώτιο DSG για εύκολες εκκινήσεις σε ανηφόρες, τα προαιρετικά θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα, το επίσης θερμαινόμενο τιμόνι, αποθήκευση προσωπικών αλλαγών στο κλειδί του οχήματος και τον προαιρετικό διζωνικό κλιματισμό με σύστημα καθαρισμού “Air Care” του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα.

Μη ξεχνάτε όμως ότι Skoda σημαίνει ευρυχωρία και το νέο Karoq είναι ιδιαίτερα γενναίο στον τομέα αυτό. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή, αλλά και αρκετό χώρο για να απλώσουν τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 521 ολόκληρα λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα.

Τα εμπρός άνετα καθίσματα ακόμα και μετά από δυο ώρες συνεχούς οδήγησης δεν κούρασαν το σώμα μας, ενώ ο οδηγός έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα. Με το προαιρετικό τώρα σύστημα καθισμάτων VarioFlex τα πίσω καθίσματα γίνονται αρκετά εύπλαστα, καθώς μπορεί να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης τους, να μετακινηθούν εμπρός-πίσω τα έδρανα τους ξεχωριστά κατά 150 χλστ. ακόμα και να αφαιρεθούν, αυξάνοντας το χώρο των αποσκευών στα 1.810 λίτρα. Επίσης η πλάτη στο κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων. Ακόμα η πόρτα του χώρου αποσκευών μπορεί να ανοίγει και να κλείνει ηλεκτρικά με ένα πέρασμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Η Skoda μας έχει συνηθίσει στις πλούσιες γκάμες κινητήρων για τα μοντέλα της και το Karoq φυσικά δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Όλοι του οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι, άμεσου ψεκάσου, πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και διαθέτουν σύστημα Start/Stop.

Με εξαίρεση τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων, όλοι οι υπόλοιποι μπορούν να συνδυαστούν με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων.

Κάτω από το καπό του νέου τσέχικου SUV μπορούν να τοποθετηθούν οι εξής βενζινοκινητήρες. Ο τρικύλινδρος TSI του ενός λίτρου που προσφέρει 115 ίππους και ροπή 200 Nm, αλλά και ο νέος 1.5 TSI με 150 ίππους, 250 Nm ροπής και τεχνολογία ACT (Active Cylinder Technology) απενεργοποίησης δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους (όταν δεν υπάρχει ανάγκη για επιπλέον ισχύ απενεργοποιείται ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος).

Στη λίστα των πετρελαιοκινητήρων συναντάμε τον 1.6 TDI με 115 ίππους και 250 Nm ροπής, τo δίλιτρο TDI με 150 ίππους και 340 Nm ροπής και την ισχυρότερη έκδοση του τελευταίου που αποδίδει 190 ίππους και άφθονη ροπή 400 Nm, ενώ συνοδεύεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Το προαιρετικό Dynamic Chassis Control (DCC) που προσφέρεται στις τετρακίνητες εκδόσεις του νέου Kodiaq περιλαμβάνει τα τρία προγράμματα οδήγησης “Comfort”, “Normal” και “Sport”. Υπάρχει βέβαια και το Driving Mode Select με τα προγράμματα “Normal”, “Eco”, “Sport” και “Individual” που το καθένα επηρεάζει αναλόγως τις αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο DSG, το σύστημα διεύθυνσης και την απόκριση στο γκάζι.

Σημειώστε ακόμα ότι υπάρχει και το προαιρετικό πρόγραμμα “Off-Road” για τις τετρακίνητες εκδόσεις που βελτιώνει την πρόσφυση σε δύσβατα εδάφη και το πρόγραμμα “Snow” για ολισθηρές επιφάνειες.

Η ασφάλεια δεν περνάει σε δεύτερη μοίρα για το νέο Karoq που εφοδιάζεται με Adaptive Cruise Control (ACC), σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα έλεγχου «τυφλού» σημείου και ελέγχου εξόδου από καθετή θέση στάθμευσης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα εντοπισμού κόπωσης οδηγού, κάμερα που αναγνωρίζει και προβάλει τη σήμανση οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ηλεκτρονικού έλεγχου ευσταθείας (ESC), επτά στάνταρ αερόσακους και δυο προαιρετικούς.

Οδηγώντας το νέο Karoq στους επαρχιακούς δρόμους της Σικελίας, όπου το οδόστρωμα ήταν αρκετά κακής ποιότητας, με πολλά «μπαλώματα» και λακκούβες, διαπιστώσαμε το πόσο καλά «ρουφάει» η μαλακή ανάρτηση σχεδόν όποιο εμπόδιο και αν συναντούσαμε.

Όσο περισσότερα χιλιόμετρα κάναμε τόσο περισσότερο μας κέρδιζε η ποιότητα κύλισης του. Η ηχομόνωση της καμπίνας έκανε το ταξίδι μας ακόμα πιο ξεκούραστο, ενώ παρότι έπνεαν ισχυροί άνεμοι στην περιοχή το νέο Karoq δεν «έπλεε» αλλά παρέμενε σταθερό ακόμα και με υψηλότερες ταχύτητες. Αεροδυναμικός θόρυβος γίνονταν αντιληπτός μόνο αν ξεπερνούσες αρκετά το όριο ταχύτητας. Έχοντας αυτή την πρώτη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του νέου Karoq θα βάλουμε επίσης θετικό πρόσημο στο σύστημα διεύθυνσης και στη συμπεριφορά του στις στροφές.

Επιλέξαμε να δούμε πως τα καταφέρνει το νέο Karoq με το βενζινοκινητήρα 1.5 ΤSI και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο, ο οποίος έχει ήσυχη λειτουργία, ενώ έδινε καλό τέμπο και στις υψηλότερες στροφές, κάνοντας τις επίσημες επιδόσεις του (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτ./τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα) να μοιάζουν εφικτές. Χωρίς να ελαφρύνουμε το δεξί μας πόδι είδαμε κατανάλωση έως 6,6 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση 5,4 λίτρα/100 χλμ.).

Το λανσάρισμα του νέου Karoq στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιανουάριο, με τιμή έναρξης τα 19.900 ευρώ με τον 1.0 ΤSI βενζινοκινητήρα στην έκδοση Ambition και 21.900 ευρώ τόσο για τον 1.6 TDI πετρελαιοκινητήρα όσο και για τον 1.5 ΤSI βενζινοκινητήρα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.