Είστε εδώ

Test Drive

Nέο SEAT Leon Cupra : Με ψυχή 290 ίππων-το οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη

του Motori Reporter

Κοιτάς το logo με την καρό σημαία και τον αριθμό 290 στο καπό των αποσκευών του νέου SEAT Leon Cupra και σκέπτεσαι ότι είναι υπέρ του δέοντος διακριτικό, σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του.

Μπορεί το σπορ λογότυπο να στολίζει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και να συνδυάζεται με δύο εξατμίσεις, τον πίσω διαχύτη και τις πανέμορφες ζάντες των 19”, αλλά δεν υπάρχει κάτι άλλο εξωτερικά, που να υπογραμμίζει, τον τίτλο του ισχυρότερου μοντέλου της ισπανικής φίρμας.

Υπό την ομπρελά της Volkswagen βρίσκεται η SEAT, οπότε κάτι σε design με πιο μεσογειακό ταπεραμέντο παρά την ύπαρξη του Ιταλού Λούκα Ντε Μέο στο τιμόνι της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, θα ήταν κάτι σαν ουτοπία, αφού οι Γερμανοί αρέσκονται στις απλές και καθαρές φόρμες. Έτσι οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από το συγκεκριμένο μοντέλο, εστίασαν περισσότερο στον τεχνικό τομέα και λιγότερο στην εμφάνιση.

Ότι και να είναι πάντως, το νέο Leon Cupra 290 αποτελεί ένα εκρηκτικό κοκτέιλ επιδόσεων και οδηγικής απόλαυσης.

Θέτοντας τον κινητήρα σε λειτουργία, ο μπάσος θόρυβος φανερώνει το τι βρίσκεται κάτω από το καπό.

Ο δίλιτρος TSI πέρασε από πρόγραμμα αναβολικών και με τις κατάλληλες επεμβάσεις, κατέληξε να αποδίδει 10 επιπλέον ίππους από την προηγούμενη έκδοση. Έτσι από τους 280, φτάσαμε αισίως τους 290.

Η συγκεκριμένη αύξηση της ιπποδύναμης προκύπτει από την νέα χαρτογράφηση του κινητήρα και κυρίως από την τοποθέτηση του νέου συστήματος εξαγωγής.

Βέβαια ένας κινητήρας με τέτοια ισχύ θα πρέπει να συνδυάζεται με το ανάλογο κιβώτιο. Πράγματι τόσο το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο όσο και το γνωστό πλέον αυτόματο διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετικό. Διαθέτει πυκνή κλιμάκωση για τις πέντε πρώτες σχέσεις με πιο μακριά την 6η λόγω κυρίως της χαμηλής κατανάλωσης που σύμφωνα με την SEAT κυμαίνεται ανάμεσα στα 6,5 λίτρα/100 χλμ, με το κιβώτιο DSG και τα 6,7 λίτρα/100 χλμ. για την έκδοση με το χειροκίνητο. Χάρη στο κοντό διαφορικό η περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα έρχεται με 6η στο κιβώτιο, την ίδια στιγμή που η επιτάχυνση από στάση 0-100 χλμ./ώρα σταματάει τα χρονόμετρα στα 5,7”.

Η άφθονη ροπή των 35,7 χλγμ. που πλέον είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας (από τις 1.700 έως τις 5.800 σ.α.λ.) και η ελαστικότητα του κινητήρα δίνει το δικαίωμα στον οδηγό να εκμεταλλεύεται την δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή, με τον ήχο που βγαίνει από το μηχανικό σύνολο να παίζει και αυτό ένα σημαντικό ρόλο.

Ένας δυνατός κινητήρας, προφανώς και δεν αρκεί για να δώσει τις ανάλογες συγκινήσεις στον οδηγό του. Χρειάζεται και στιβαρό πλαίσιο.

Οδηγώντας το Cupra 290 στους απαιτητικούς δρόμους πέριξ της Βαρκελώνης, διαπιστώσαμε ότι ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου είναι «όλα τα λεφτά». Η ισομερής κατανομή του βάρους στους δύο άξονες, η παντελής απουσία στρεβλώσεων και η αποτελεσματική ρύθμιση της ανάρτησης συνθέτουν ένα πολύ καλό σύνολο.

Παράλληλα, η νέα γενιά του δυναμικού ελέγχου (DCC) που αναπτύχθηκε ειδικά για αυτή την έκδοση και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που χρησιμοποιεί πολλαπλούς δίσκους, βάζουν και αυτά ένα λιθαράκι στην οδηγική απόλαυση.

Να μην ξεχνάμε επίσης ότι στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και το προοδευτικής αίσθησης τιμόνι, ενώ το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ESP) έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να επιτρέπει τη σχεδόν αγωνιστική οδήγηση με πλήρη ασφάλεια. Ένα ακόμη σημείο όπου το ισπανικό hot hatch δείχνει τον εξαιρετικό χαρακτήρα του, είναι το γεγονός ότι, ακόμα και στις ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης, οι τάσεις πλεύσης απουσιάζουν παντελώς, οι κλίσεις είναι εξαιρετικά περιορισμένες, με το ESP να βρίσκεται σε πλήρη απραξία.

Εν κατακλείδι, το Seat Leon Cupra 290 είναι εκείνο που εκφράζει με σχεδόν ολοκληρωμένο τρόπο την εμπειρία που έχουν αποκομίσει οι τεχνικοί της Seat εδώ και δύο δεκαετίες.

Η νέα, κορυφαία έκδοση του Leon, είναι διαθέσιμη ήδη στην ελληνική αγορά, με τιμή που ξεκινά από τα 27.950 ευρώ με απόσυρσης, όσον αφορά την 3θυρη έκδοση SC με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.