Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Renault Captur: Πώς τίμησε τη χώρα μας και πόσο άλλαξε;

του Γιώργου Ψαρρά

Μια καλλίγραμμη γαλλική σιλουέτα «χαδεύει» με τρυφερότητα αυτές τις μέρες ο ελληνικός ήλιος, ο οποίος παραμένει λαμπερός και αμετακίνητος από το πόστο του, παρότι βρισκόμαστε στο τέλος του Οκτωβρίου.

Μη μπερδεύεστε, δεν αναφερόμαστε σε κάποια όμορφη Γαλλίδα τουρίστρια που απολαμβάνει το μοναδικό καιρό και τις παραλίες της χώρας μας, αλλά στο νέο Captur, καθώς η Renault τίμησε την πατρίδα μας, επιλέγοντας την για τη διεθνή του παρουσίαση.

Η χαρά μας είναι μεγάλη, όχι επειδή δε χρειάστηκαν δυο ή ακόμα και τέσσερις αεροπορικές πτήσεις για να οδηγήσουμε ένα νέο μοντέλο, αλλά επειδή τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει φιλοξενήσει και άλλες ανάλογες διοργανώσεις με μεγάλη επιτυχία.

Εκτός από οδικό δίκτυο, δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα άλλο από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που επιλέγονται παραδοσιακά για τις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Έχουμε  πλεονέκτημα σε καιρικές συνθήκες σχεδόν όλο το χρόνο, υπάρχουν υποδομές χάρη στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες εντός και εκτός πρωτεύουσας, ενώ τα φυσικά μας τοπία και οι αρχαιολογικοί μας χώροι αποτελούν από μόνα τους πόλους έλξης. Συνολικά 550 δημοσιογράφοι θα φτάσουν στην Ελλάδα για να γνωρίσουν το νέο Captur.

Πλατειάσαμε όμως, ας επιστρέψουμε στον πρωταγωνιστή, το νέο Captur, το οποίο πλέον είναι σαφώς πιο κομψό, στιλάτο και δυναμικό εμφανισιακά. Το μάτι δεν το αντιλαμβάνεται, αλλά το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 110 χλστ. φτάνοντας πλέον τα 4.227 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος του βρίσκονται στα 1.797 χλστ. και 1.576 χλστ. αντίστοιχα. Το γαλλικό crossover παραμένει πάντως συμπαγές σε διαστάσεις, όπως αρμόζει στην κατηγορία του.

Από την προηγούμενη γενιά, το χαρακτηριστικό σχήμα “C” από τα Led φώτα ημέρας πλέον έχει υιοθετηθεί στα εμπρός φωτιστικά σώματα, αλλά και στα πίσω, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault.

Παρατηρήστε ακόμα τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, την πίσω πινακίδα κυκλοφορίας που δεν τοποθετείται πλέον πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά χαμηλότερα, τους πιο σμιλευμένους εμπρός αεραγωγούς, την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής, τις νέες ζάντες 18 ιντσών και τις άφθονες πινελιές χρωμίου χαμηλά στις πόρτες, στη μάσκα και στην πίσω κολόνα με επέκταση προς τη βάση των πλευρικών γυάλινων επιφανειών.

Κάτι που σίγουρα θα αρέσει στο νεαρότερο ηλικιακά κοινό είναι η δυνατότητα διχρωμίας ανάμεσα στο αμάξωμα, στην οροφή και τους πλευρικούς καθρέπτες. Συγκεκριμένα το νέο Captur μπορεί να βαφτεί με έντεκα διαφορετικές αποχρώσεις, ενώ η παλέτα της οροφής έχει τέσσερις αποχρώσεις. Παράλληλα η Renault διαθέτει για το νέο Captur τρία πακέτα εξατομίκευσης.

O περιπετειώδης χαρακτήρας του, αν και ήπιος λόγω απουσίας τετρακίνησης, γίνεται αντιληπτός από τις αλουμινένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, από τις ράγες οροφής, από το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος και από τα 174 χλστ. που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος.

Οριστική ρήξη με το παρελθόν έχουμε στο εσωτερικό του νέου Captur, το οποίο παραπέμπει ευθέως στο νέο Clio. H Renault ονομάζει τη φρέσκια σχεδιαστική της φιλοσοφία στα ενδότερα “smart cockpit”.

Tα βλέμματα μαγνητίζει αρχικά η κεντρική λεπτή και κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής σε σχήμα tablet του συστήματος πολυμέσων EASY LINK, η οποία είναι πλέον 7 ή 9,3 ιντσών. Ακριβώς από κάτω της υπάρχουν κουμπιά τύπου πιάνου και χαμηλότερα τα στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού.

Τεχνολογικό highlight αποτελεί επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7 έως 10,2 ιντσών, ενώ το μενού των προβολών του είναι διαμορφώσιμο. Μας άρεσε επίσης η οδηγοκεντρική σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, καθώς είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού.

Πρακτικότητα αλλά και άνεση χαρίζει η βάση της κεντρικής κονσόλας, η οποία είναι ψηλά τοποθετημένη και μοιάζει να αιωρείται, όταν φιλοξενεί λεβιέ αυτόματου κιβωτίου. Απελευθερώνει αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα από κάτω της (συνολικά 27 λίτρα οι εν λόγω χώροι εντός της καμπίνας), ενώ βολεύει το δεξί να χειρίζεται το λεβιέ και το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Η ποιότητα των υλικών δεν τίθεται προς αμφισβήτηση, καθώς μαλακότερο πλαστικό σκεπάζει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό.  Χρωματικά ένθετα στα πάνελ των θυρών, στα καθίσματα, στο ταμπλό και στη βάση της κεντρικής κονσόλας σου φτιάχνουν τη διάθεση και διαμορφώνουν ένα πιο μοντέρνο εσωτερικό.

Τα εμπρός καθίσματα είναι πιο άνετα χάρη στα πλατύτερα έδρανα τους, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν το μεγαλύτερο κατά 17 χλστ. χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.639 χλστ.). Μόνο ο μεσαίος πίσω επιβάτης ίσως δυσκολευτεί λίγο να βολέψει τα πόδια του εξαιτίας του υπευψωμένου κεντρικού δαπέδου.

Άφθονος είναι και ο αέρας ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή. Πρακτικότητα εξασφαλίζουν τα συρόμενα, ενιαία όμως, πίσω έδρανα των καθισμάτων σε μια διαδρομή έως και 16 εκ, ανάλογα με τις ανάγκες για μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ ή για ευρυχωρία των πίσω επιβατών.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι ο χώρος αποσκευών του νέου Captur έχει μεγαλώσει κατά 81 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 536 λίτρα και τα 1.275 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ενώ διαθέτει δάπεδο που τοποθετείται σε δυο διαφορετικά ύψη. Αρχικά σου δίνει την αίσθηση ότι είναι ρηχός, ωστόσο αυτό δεν ισχύει, ενω θα θέλαμε λίγο χαμηλότερο το κατώφλι φόρτωσης.

Ο νέος τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου, ο οποίος μετά το νέο Clio τοποθετείται πλέον και κάτω από το εμπρός καπό του νέου Captur, αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.

Από το απερχόμενο Captur γνωρίζουμε ήδη τα ταλέντα που έχει ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων TCe, ο οποίος παράγει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ μπορεί να ταιριάξει με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που συνοδεύεται από paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές (ισχύει για κάθε Captur με αυτόματο κιβώτιο).

Για τους πιο απαιτητικούς σε θέμα δύναμης να τους ενημερώσουμε ότι ο βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων TCe διατίθεται επίσης με 155 ίππους και 270 Nm ροπής. Για ταίρι του έχει αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ φέρει και το πρόγραμμα οδήγησης Sport του συστήματος MULTI-SENSE.

Εμείς είχαμε μια σύντομη πρώτη γνωριμία με τον 1.3 TCe των 130 ίππων (5.000 σ.α.λ.), ο οποίος έχει αρκετά πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία, κινεί με αρκετό τσαγανό το νέο Captur, ενώ η εμφάνιση των 240 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. και η αμέση απόκριση στο γκάζι μας ικανοποίησαν πλήρως. Το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο έχει σχετικά πυκνή κλιμάκωση, δεν αφήνει το μοτέρ να τεμπελιάσει και ο λεβιές έχει άψογα κουμπώματα. Στον πίνακα των επιδόσεων βλέπουμε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα.

Όσοι εξακολουθούν να φωνάζουν ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πλέον πεθάνει, ας ρίξουν μια ματιά στη γκάμα του νέου Captur. Εκεί θα συναντήσουν τον αναβαθμισμένο 1.5 λίτρων Blue dCi, οποίος θα προσφέρεται σε δυο μάλιστα εκδόσεις. Με 95 ίππους και 240 Nm ροπής, παρέα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς επίσης και με 115 ίππους και 260 Nm με συντροφιά 6-τάχυτου μηχανικού κιβώτιου ή αυτόματου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Ο «δρόμος» προς μια πιθανή αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση περνάει συχνά πρώτα από το «μονοπάτι» της plug-in υβριδικής έκδοσης. Αυτό το «μονοπάτι» θα ακολουθήσει και το νέο Captur το 2020 μέσα από την έκδοση E-TECH Plug-in, η οποία θα απαρτίζεται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων εφοδιασμένο με φίλτρο σωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, από δυο ηλεκτροκινητήρες, από μια μπαταρία χωρητικότητας 9,8 kWh, από ένα πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων, από σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης και από μία πρίζα φόρτισης συμβατή με οικιακή παροχή, αλλά και με σταθμό φόρτισης.

Σύμφωνα με τη Renault το επερχόμενο Captur E-TECH plug-in θα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για 45 χλμ. και με μέγιστη ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, ενώ θα έχει αθόρυβη λειτουργία και θα εκπέμπει μηδενικούς ρύπους

Ακόμα ένας κοινός παρονομαστής του νέου Clio με το νέο Captur είναι η χρήση της καινούργιας αρθρωτής πλατφόρμας CMF-B. Τα οφέλη της είναι πολλά και εντοπίζονται στη μείωση του βάρους, στην ικανότητα ενσωμάτωσης plug-in υβριδικού συστήματος, στην ενίσχυση της ηχομόνωσης (από 1,5 με 2 dB)  κυρίως χάρη στην απομόνωση  του διαμερίσματος του κινητήρα, στη μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ τα πλευρικά μέρη και το πάτωμα του οχήματος χρησιμοποιούν χάλυβα υψηλής αντοχής.

Στο δρόμο το νέο Captur δείχνει πιο σίγουρο, μας άρεσε η μαλακή ανάρτηση που δεν έδειχνε να τρομάζει από τις αμέτρητες λακούβες των δρόμων μας, κάνοντας το πέρασμα από πάνω τους σχεδόν ανεπαίσθητο. Λογικό είναι η ρύθμιση της ανάρτησης να επιτρέπει κάποιες κλίσεις του αμάξωματος στις στροφές, όμως στην ευθεία είναι σταθερό με υποδειγματική ποιότητα κύλισης και απουσία αεροδυναμικών θορύβων. Το τιμόνι για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας ικανοποιεί σε γενικές γραμμές σε αίσθηση και ακρίβεια.

Αιχμή του δόρατος στα τεχνολογικά συστήματα του νέου Captur αποτελεί το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε αυτοκινητόδρομο και σε δρόμους με μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion).

Λειτουργεί σε ταχύτητες από 0-160 χλμ./ώρα επιτρέποντας την αυτόματη εκκίνηση και το αυτόματο σταμάτημα του Captur μέσα σε χρόνο 3 δευτ. Χρησιμοποιεί το ενεργό cruise control, μπροστινή κάμερα και ένα ραντάρ συνυπολογίζοντας την ταχύτητα και την πορεία των οχημάτων που βρίσκονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

H λίστα με τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνει επίσης περιοριστή ταχύτητας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, έλεγχο «τυφλού» σημείου, αναγνώριση οδική σήμανσης και απόκλισης από τη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας.

Στην ελληνική αγορά το νέο Captur θα φτάσει το Φεβρουάριο, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση για την τιμή του. Συνοψίζοντας, το νέο Captur είναι πλέον πιο chic οπτικά, πιο άνετο σε θέμα χώρων, έχει αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, είναι σαφώς ποιοτικότερο και προσφέρει μια γκάμα κινητήρων που καλύπτει κάθε γούστο.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.