Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Peugeot 208 : Μαγνητίζει τα βλέμματα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Παρά το γεγονός ότι η αισθητική είναι κάτι το εντελώς προσωπικό, το ωραίο όπως και να το κάνεις τυγχάνει κοινής αποδοχής. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το νέο Peugeot 208, που από όποια μεριά και αν το δεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην σχολιάσεις «τι έφτιαξαν πάλι οι Γάλλοι».

Όλο το αυτοκίνητο είναι μια σχεδιαστική λεπτομέρεια. Από τη μάσκα και τους προβολείς μέχρι τα πίσω φώτα.

Το νέο 208 είναι «χτισμένο» στη νέα πλατφόρμα της PSA, CMP, που επιτρέπει μείωση του βάρους, αλλά και καλύτερες αεροδυναμικές τιμές. Κάτι που μεταφράζεται σε οικονομία καυσίμων.

Φυσικά και όλα αυτά έχουν τη σημασία τους, αλλά το θέμα είναι η πρώτη εντύπωση και η πρώτη εντύπωση έρχεται από το όλο design του αυτοκινήτου.

Εδώ οι άνθρωποι της Peugeot πέτυχαν τον στόχο τους.

Και περνάμε στο εσωτερικό με τα δύο επίπεδα στο ταμπλό ακολουθώντας τη φιλοσοφία i-cockpit, που και σε αυτήν την περίπτωση δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

Στο κέντρο η οθόνη αφής 7 και 10 ιντσών (υπάρχει και με 5 αλλά δεν θα έρθει στη χώρα μας) με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό πολύ κοντά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με το μικρής διαμέτρου τιμόνι να συμπληρώνει την εικόνα.

Το ταμπλό φέρει μαλακά πλαστικά και γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι οι Γάλλοι δεν έκαναν οικονομία σε υλικά.

Οικονομία και διεκδίκηση δεν συμβιβάζεται, οι καταναλωτές «τιμωρούν», όσο ενδιαφέρον και αν είναι το περιτύλιγμα, που στην περίπτωση του νέου 208 είναι…

Τι γίνεται τώρα από πλευράς κινητήρων.

Το νέο 208 ακολουθεί το «ρεύμα» της εποχής.

Τι «λέει» λοιπόν το ρεύμα της εποχής. Ηλεκτροκίνηση. Και το 208 με το λανσάρισμά του έρχεται ταυτόχρονα με τις άλλες εκδόσεις, στην έκδοση e-208 που εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 KW με τρία οδηγικά μενού Eco, Normal και Sport.

Όμως για το ηλεκτροκίνητο e-208 που οδηγήσαμε στη Λισσαβόνα κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης (όπως και τις άλλες εκδόσεις) θα ασχοληθούμε σε άλλη ενότητα.

Οι κινητήρες που θα είναι διαθέσιμο το νέο 208 είναι βενζίνης τεχνολογίας PureTech στα 1.200 κ.εκ. (3κύλινδρο turbo) με 75, 100 και 130 ίππους, που συνδυάζονται με 5άρι κιβώτιο (μόνο με τους 75 ίππους) ενώ οι άλλες εκδόσεις φέρουν μηχανικό 6τάχυτο ή αυτόματο 8 σχέσεων (αυτό με τους 100 ίππους) και αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο η μεγαλύτερη έκδοση.

Σε ό,τι αφορά το diesel η έκδοση είναι μία, BlueHDI με κινητήρα 1.500 κ.εκ. με 100 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων.

Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε όλες τις εκδόσεις.

Αυτό που κυριολεκτικά σε ενθουσιάζει σε όλες τις εκδόσεις είναι το σύστημα διεύθυνσης, το πώς «πατάει» το αυτοκίνητο στο δρόμο, αλλά και η απόδοση των φρένων.

Από τα πρώτα χλμ. νιώθεις ότι οδηγείς συμπαγές αυτοκίνητο που σε συνδυασμό με το 3πτυχο που αναφέραμε ανεβάζει πολύ ψηλά την οδική συμπεριφορά του νέου 208.

Έκπληξη αποτελεί ακόμα και η βασική έκδοση με τους 75 ίππους καθώς το «γρανάζωμα» του κιβωτίου είναι αυτό που δίνει πνοή στον κινητήρα.

Χρυσή τομή φυσικά το 100αρι, που έχεις την ισχύ για every-day use εντός και εκτός τειχών ενώ το πιο ισχυρό, αυτό με τους 130 ίππους βάζει σε άλλο επίπεδο το παιχνίδι.

Και επειδή αναφερόμαστε σε ρύπους και οικονομία οι τιμές για όλες τις βενζινοκίνητες εκδόσεις σύμφωνα με το πρωτόκολλο του WLTP είναι 5,5 λίτρα/100 χλμ. η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές μεταξύ 122-134 γρ. CO2/χλμ.

Για το diesel 4,2 λίτρα η κατανάλωση και οι εκπομπές μεταξύ 109-111 γρ. CO2/χλμ. 

Με το νέο 208 η Peugeot βάζει και νέους όρους στην όλη σχεδίαση, πέρα από την τεχνολογία και την οδική συμπεριφορά. Θέλει να ανέβει ακόμα πιο πολύ στην premium και για όλα αυτά θα έχετε την ευκαιρία να το δείτε στην έκθεση αυτοκίνητου ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ Anytime 2019, 8-16 Νοεμβρίου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.