![Τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Nissan Juke τα διανύσαμε μέχρι τις Πηγές Κρύας στη Λιβαδειά.](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/14/photon31199f83954.jpg?itok=_TQvEH_m)
Στο πλαίσιο της πρώτης γνωριμίας μας, σε ελληνικό έδαφος, με το νέο Nissan Juke, το οδηγήσαμε μέχρι τις Πηγές Κρύας στη Λιβαδειά.
Ελάτε λοιπόν να το γνωρίσουμε καλύτερα το νέο Juke με φόντο τη χιονισμένη βουνοκορφή του Ελικώνα, τον ποταμό Ερκύνα και τους καταρράκτες.
Η ανατρεπτική σχεδίαση ήταν ανέκαθεν το στοιχείο που έκανε το Juke να συζητιέται έντονα, καθώς δίχαζε το κοινό η αντισυμβατική εξωτερική του εικόνα. Η απόφαση όμως της Nissan να διατηρήσει σε μεγάλο ποσοστό τη σχεδιαστική ταυτότητα του Juke στη δεύτερη γενιά του αποδεικνύει ότι η συνταγή τελικά κρίθηκε πετυχημένη.
Πιο αναλυτικά, οι εμπρός προβολείς εξακολουθούν να είναι δυο επιπέδων, με τα επάνω να έχουν σαφώς λεπτότερο σχήμα, ενώ τα Led κάτω παραμένουν στρογγυλά με το εσωτερικό τους μοτίβο να έχει σχήμα κάθετου “Y”. Παράλληλα η χαρακτηριστική χρωμιομένη μάσκα “V-Motion” της Nissan μεγάλωσε αρκετά.
Διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία έχουν τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία δεν σχηματίζουν πλέον ακμή προς το επάνω τμήμα τους, έχουν πιο παραλληλόγραμμο σχήμα, ενώ είναι εμφανές ότι εμπνεύστηκαν από το Qashqai. Παρατηρήστε επίσης την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η οποία δημιουργεί μια coupe αισθητική και τονίζει το δυναμισμό του νέου Juke.
Οι αναλογίες του το κατατάσσουν στην κατηγορία των αστικών crossover, καθώς το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται πλέον στα 4.210 χλστ., 1.800 χλστ., 1.595 χλστ. αντίστοιχα.
Στα ενδότερα τώρα του νέου Juke το «νυστέρι» των σχεδιαστών μπήκε βαθύτερα, καθώς οι αλλαγές είναι αρκετές και σημαντικές. Αρχικά να μιλήσουμε για την ποιοτική αναβάθμιση, καθώς τα σκληρά πλαστικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό έδωσαν τη θέση τους σε μαλακότερα. Επίσης επένδυση δερματίνης τοποθετήθηκε στη φάτσα του ταμπλό και στη βάση της κεντρική κονσόλας.
Η οθόνη αφής πλέον δεν είναι εντοιχισμένη, αλλά βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο, είναι αρκετά λεπτή, έχει εύκολο μενού και είναι 8 ιντσών. Διατηρητέα κρίθηκε η λίγο υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ένας τομέας που υστερούσε κάπως το απερχόμενο Juke, είναι πλέον πιο άνετοι (+5,8 εκατοστά για τα γόνατα και +1,1 εκατοστό «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή) με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.636 χλστ. Πιο γενναιόδωρο κατά 20% είναι και το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου αυξήθηκε στα 422 λίτρα.
Το «μονοπώλιο» κάτω από το εμπρός καπό του νέου Juke έχει ένας βενζινοκινητήρας, καθώς στη γκάμα δεν υπάρχει άλλος, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες λάμπουν με την απουσία τους. Ωστόσο σύμφωνα με τη Nissan αναμένουμε και μια plug-in υβριδική έκδοση.
Προς το παρόν μοναδική επιλογή αποτελεί ένας «χιλιάρης» υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 117 ίππους (5.250 σ.α.λ.) και 180 Nm (1.750-4.000 σ.α.λ.) που φτάνει τα 200 Nm με λειτουργία over boost.
Συνδυάζεται με το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ή προαιρετικά με νέο αυτόματο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, το οποίο φέρει και paddles πίσω από τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και για την άνεση με την οποία μπορεί να κινεί το νέο Juke. Κραδασμοί και οποιοσδήποτε θόρυβος δεν έφτασε στα αφτιά μας. Έχει καλή απόκριση από χαμηλά, αλλά στις μεσαίες και υψηλότερες στροφές είναι πιο «κεφάτος».
Στη διάθεση μας είχαμε το νέο αυτόματο κιβώτιο που προαναφέραμε, το οποίο μας ικανοποίησε με τις έγκαιρες και ομαλές αλλαγές των σχέσεων που εκτελούσε, ενώ θα θέλαμε λίγο ταχύτερο kickdown. Ο πίνακας των επιδόσεων όταν ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,1 δευτ, και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Διανύσαμε περίπου 140 χλμ. μέχρι της Πηγές Κρύας στη Λιβαδειά, κυρίως σε αυτοκινητόδρομο, ενώ με ταχύτητα 120 έως 130 χλμ./ώρα καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 8,1 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,1 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 138 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d-temp-στάνταρ το σύστημα start/stop).
Στην πόλη της Βοιωτίας φτάσαμε με το νέο Juke αρκετά άνετα και ξεκούραστα, καθώς «κατάπινε» με ευκολία τα χιλιόμετρα. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει αρκετά σταθερό και εμπνέει ασφάλεια. Οι μεγάλοι πλευρικοί καθρέπτες όμως μετά τα 120 χλμ./ώρα συμβάλουν στη δημιουργία ενός χαμηλού αεροδυναμικού θορύβου, αλλά είναι κάτι που το ξεπερνάς.
Από το διακόπτη D-Mode μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Standard, Eco και Sport, ενώ αμέσως αντιλαμβάνεσαι τις διαφοροποιήσεις στην απόκριση του γκαζιού και στο βάρος του τιμονιού, το οποίο σε κάθε περίπτωση προσφέρει αρκετά καλή αίσθηση και πληροφόρηση. Η ανάρτηση συμβάλει ώστε οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι αρκετά συγκρατημένες, ενώ γενικότερα επιστατείς ότι το πλαίσιο είναι σφιχτό και γεροδεμένο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο Juke είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B.
Αιχμή του δόρατος στα τεχνολογικά συστήματα του νέου Juke αποτελεί το σύστημα ProPILOT, το οποίο στον αυτοκινητόδρομο επιταχύνει και επιβραδύνει αυτόματα το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί τη σωστή απόσταση και ταχύτητα από το προπορευμένο, διατηρώντας το παράλληλα εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Συνοψίζοντας, το νέο Juke διατηρεί σε ένα ποσοστό την αντισυμβατική του σχεδίαση, η οποία όμως είναι πλέον πιο εκλεπτυσμένη, βελτίωσε τους εσωτερικούς του χώρους, ανέβασε τον πήχη στην ποιότητα και την τεχνολογία. Μπορεί να μην υπάρχει γκάμα κινητήρων, αλλά ο συγκεκριμένος βενζίνης καλύπτει σχεδόν κάθε ανάγκη. Στην εγχώρια αγορά η αρχική τιμή του νέου Juke με μηχανικό κιβώτιο διαμορφώνεται στα 17.900 ευρώ και με αυτόματο στα 20.900 ευρώ.