![Το νέο Ceed έχει γίνει πιο χαμηλό και πιο πλατύ](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/9/27/photon26576f69945.jpg?itok=RP4OHfy_)
Η Kia παρουσίασε στην πρωτεύουσα του κρασιού, τη Νεμέα, τη νέα γενιά του Ceed, του εκπροσώπου της στη μικρομεσαία κατηγορία. Με την τρίτη γενιά του Ceed οι Κορεάτες επιχειρούν να δημιουργήσουν μια πιο σπορτίφ εικόνα καθώς το έχουν φέρει πιο κοντά στο έδαφος κατά 23 χλστ. και έχουν αυξήσει το πλάτος του κατά 20 χλστ. με το μήκος και το μεταξόνιο να έχουν μείνει αμετάβλητα παρά τη χρήση εντελώς νέας πλατφόρμας.
Έτσι οι διαστάσεις είναι πλέον 4.310 χλστ. για το μήκος, 1.780 χλστ. για το πλάτος, 1.470 χλστ. για το ύψος με το μεταξόνιο να είναι στα 2.650 χλστ. Επιπλέον, στη διαμόρφωση της σπορ εικόνας συμβάλλει η μεταφορά όλου του αμαξώματος προς τα πίσω καθώς ο εμπρός πρόβολος είναι μικρότερος κατά 20 χλστ. ενώ ο πίσω είναι μεγαλύτερος κατά 20 χλστ.
Πέρα από τις διαστάσεις η δυναμική εικόνα τονίζεται και από την εμφάνιση του νέου Ceed τόσο στο εμπρός μέρος με τον προφυλακτήρα να έχει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα καθώς και φωτιστικά σώματα με Full LED λαμπτήρες όσο και στο πίσω με τα λεπτά φώτα που στις δύο από τις τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις είναι επίσης LED.
Στο εσωτερικό το Ceed έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό καθώς το ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό ενώ η ίδια, ποιοτική, επένδυση έχει χρησιμοποιηθεί και στις πόρτες. Η οθόνη του infotainment (5 ιντσών στη βασική και 7 ιντσών στις άλλες εκδόσεις) βρίσκεται ψηλά στο ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό εσωτερικό ώστε να μπορεί να τη δει εύκολα χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Ακόμα, τα πλήκτρα για το χειρισμό του είναι λίγα και εργονομικά τοποθετημένα.
Ο πίνακας οργάνων διατηρεί την κλασσική διάταξη των ξεχωριστών διαμερισμάτων η οποία παραπέμπει σε πιο οδηγοκεντρικές δημιουργίες όμως μέσα στο 2019 θα γίνει διαθέσιμη και η επιλογή αντικατάστασής του με ψηφιακή οθόνη.
Οι χώροι παραμένουν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα με το χώρο για τα γόνατα των πίσω να είναι αρκετός ώστε να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα ακόμα και άτομα άνω του μέσου ύψους ενώ το πορτ-παγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με 395 λίτρα. Επιπλέον έχει μειωθεί και το ύψος του πορτ-παγκάζ από το έδαφος κάνοντας τη φόρτωση μεγάλων και βαριών αντικειμένων πιο εύκολη.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά η αύξηση του πλάτους και η μείωση του ύψους είχαν ευεργετική επίδραση στη συμπεριφορά του Ceed το οποίο πλέον έχει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και υπό πίεση ενώ και η άνεση έχει βελτιωθεί. Βασικό ατού του κορεάτικου μικρομεσαίου είναι ότι σε όλες τις εκδόσεις για την πίσω ανάρτηση έχει επιλεγεί η λύση των πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που βελτιώνει θεαματικά τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου.
Στο πεδίο των κινητήρων το νέο Ceed θα διατίθεται με τρία σύνολα βενζίνης και δύο πετρελαίου. Στη βενζίνη οι επιλογές είναι τρεις, 1.4 λίτρα με 100 ίππους, 1.0 λίτρο με 120 ίππους και 1.4 λίτρα με 140 ίππους ενώ στο πετρέλαιο ο κυβισμός είναι στα 1.6 λίτρα με την απόδοση στους 115 και 136 ίππους. Όλα τα σύνολα συνδυάζονται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει πολύ καλές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα ενώ εκείνο των 140 ίππων και τα δύο πετρελαίου μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο διπλού συμπλέκτη με εφτά σχέσεις.
Εμείς οδηγήσαμε δύο εκδόσεις (1.0 και 1.4 λίτρων). Η μία είχε τον κινητήρα των 140 ίππων και η άλλη των 120. Φυσικά καταλάβαμε διαφορά στις επιδόσεις αλλά και στο κράτημα καθώς η πιο ισχυρή είχε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/45 τα οποία λόγω μεγαλύτερου πλάτους και καλύτερου πατήματος μας γέμιζαν με περισσή σιγουριά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μας ικανοποίησε η έκδοση με το 1.000άρι μοτέρ, που γενικά η λειτουργία του είναι άκρως αποδεκτή. Αυτό είναι το μοτέρ εξάλλου που θα σηκώσει το βάρος των πωλήσεων στη χώρα μας, καθώς δεν αφήνει ενστάσεις.
Βελτίωση υπάρχει και στον τομέα της ασφάλειας καθώς ήδη από τη βασική έκδοση συναντάμε στοιχεία όπως αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές συνθήκες, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων και ένδειξη ορίων ταχύτητας.
Η τιμή της βασικής έκδοσης με τον κινητήρα των 100 ίππων ξεκινάει από 15.190 ευρώ στην οποία περιλαμβάνεται και 7ετής εργοστασιακή εγγύηση.