Είστε εδώ

Test Drive

Kia Sportage 1.6 CRDi: Τετρακίνητο με πετρελαιοκινητήρα 136 ίππων

του Σωτήριου Χάλλα

Η Kia ανανέωσε το Sportage και πρόσθεσε στη γκάμα του έναν πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος ταιριάζει «γάντι» στο χαρακτήρα του κορεάτικου SUV.

Πρόκειται για τον 1.6 CRDi που αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής, ο οποίος ήρθε για να αντικαταστήσει τον 1.7 CRDi. Το ίδιο μοτέρ είναι διαθέσιμο και με ισχύ 115 ίππων και 280 Nm ροπής, όμως η τετρακίνηση συνδυάζεται μόνο με την πιο ισχυρή έκδοση.

Οι επιδόσεις που προσφέρει ο εν λόγω  πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά αξιοπρεπείς, έχοντας ως δεδομένο ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος 4.485 χλστ., πλάτος 1.635 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και βάρος 1.560 κιλών. 

Συγκεκριμένα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την επιτάχυνση, σημαντικό ρόλο παίζει η αυτόματη τετρακίνηση, η οποία αποτρέπει τα φαινόμενα σπιναρίσματος και βοηθάει τα μέγιστα ώστε να βγει όλη η ισχύς στο δρόμο.

Βέβαια, το μοτέρ όσο είναι σε χαμηλές στροφές δείχνει λίγο ράθυμο όμως μετά τις 1800 σ.α.λ. «ζωντανεύει» απότομα. Στα θετικά πρέπει να σημειωθεί το γεγονός ότι το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που έχουν οι πετρελαιοκινητήρες, στην προκειμένη περίπτωση είναι σημαντικά μειωμένο. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. με τη συντριπτική πλειοψηφία των αποστάσεων να γίνεται εντός της πόλης και με κάπως «βαρύ» δεξί πόδι. Να σημειώσουμε ότι οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 167 γρ./χλμ. (τέλη κυκλοφορίας 409 ευρώ).

Η συμπεριφορά του ανανεωμένου Sportage στο δρόμο γεμίζει με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση τον οδηγό, αφού υπακούει αρκετά γρήγορα στις εντολές που δίνονται μέσω του τιμονιού, έχει άκρως ικανοποιητικά φρένα, αντιδράει με τρόπο που δεν τρομάζει (σημαντικό ρόλο παίζουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στο πίσω μέρος) και διαθέτει επαρκή ροπή ώστε να ολοκληρώσεις μία προσπέραση σε αρκετά μικρούς χρόνους.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει επιλογέα που «κάθεται» πολύ καλά στο χέρι, είναι σαφής στις αλλαγές και έχει σφιχτή κλιμάκωση.

Εκτός από την άσφαλτο το Sportage είναι από τα λίγα, πλέον, SUV που νιώθει άνετα και πέρα από αυτήν, αφού μπορεί να αντιμετωπίσει πληθώρα εμποδίων χάρη στην αυτόματη τετρακίνηση που διαθέτει, η οποία έχει και επιλογή για κλείδωμα, για πιο σκληρές καταστάσεις.

Toν off-road χαρακτήρα του τονίζει επίσης το σύστημα ελέγχου κατάβασης, το οποίο αναλαμβάνει να ελέγξει την ταχύτητα κίνησης όταν το Sportage βρίσκεται σε κατηφόρα, με τον οδηγό να βάζει νεκρά και να μη χρειάζεται να πατήσει κανένα πεντάλ.

Μοναδική ένσταση σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητες, είναι η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 172 χλστ., όμως τα εφόδια του Sportage είναι τέτοια, που μόνο τα ελαστικά θα σας περιορίσουν ως προς το πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε.

Η ανανέωση εκτός από το νέο πετρελαιοκινητήρα έφερε ορισμένες μικρές αλλαγές και στην εμφάνιση. Εκτός από τους προφυλακτήρες που έχουν ελαφρώς διαφοροποιημένη εμφάνιση τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω, ο αέρας ανανέωσης «φύσηξε» και επάνω στους προβολείς ομίχλης αλλά και τα πίσω φώτα.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, βελτιώνοντας την ποιότητα, όμως η βασική λογική στη σχεδίαση έχει μείνει ίδια, με την οθόνη αφής των 7 ιντσών να είναι ψηλά τοποθετημένη και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Μεγάλο ατού του Sportage είναι οι χώροι που διαθέτει τόσο στην καμπίνα του, όπου τέσσερις ή και πέντε ενήλικες θα χωρέσουν με ελάχιστους έως μηδενικούς συμβιβασμούς, όσο και στο πορτ-παγκάζ, το οποίο αναλόγως με την έκδοση κυμαίνεται από 439 μέχρι 503 λίτρα. Στην περίπτωση που εξετάζουμε η χωρητικότητα είναι στα 467 λίτρα έχοντας, μάλιστα, ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Συνολικά, το Sportage δείχνει έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες του καθένα που θέλει χώρους και ταυτόχρονα έχει διάθεση, τόσο για σπιρτόζα κίνηση στην άσφαλτο, όσο και για εξερευνήσεις εκτός αυτής, χωρίς να σκέφτεται ότι μόλις δει ένα λάκκο με λάσπη θα πρέπει να σταματήσει.

Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης με τους 136 ίππους και την τετρακίνηση ξεκινάει από τις 28.000 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από επταετή εργοστασιακή εγγύηση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.