![Τίποτα δεν ξεχωρίζει τη συγκεκριμένη έκδοση από τις υπόλοιπες του ιαπωνικού μικρομεσαίου](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/11/16/photon27162f71690.jpg?itok=Kzxcxf8J)
Η τελευταία προσθήκη στην γκάμα του Honda Civic είναι το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων το οποίο συνδυάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων.
Μάλιστα, αυτό έρχεται σε αντίθεση με ό,τι έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε από τη Honda αφού οι Ιάπωνες δείχνουν να προτιμούν τα τελευταία χρόνια τα αυτόματα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα.
Πριν περάσουμε στο κιβώτιο και το πώς συνεργάζεται με τον κινητήρα να πούμε ότι τα βασικά στοιχεία του εν λόγω Civic παραμένουν αναλλοίωτα με τις άλλες εκδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι μεγάλοι χώροι, το ικανοποιητικό πορτ-παγκάζ, το σύστημα infotainment των 7 ιντσών και το γενικά προσεγμένο εσωτερικό, με τα χαμηλά τοποθετημένα καθίσματα.
Στα του κιβωτίου, λοιπόν, το πρώτο ερέθισμα που σου μεταδίδει έχει να κάνει με την οπτική του θέματος αλλά και με την καθημερινή χρήση αφού δεν υπάρχει κανενός είδους επιλογέας. Αντ’ αυτού υπάρχουν τέσσερα πλήκτρα στη βάση της κεντρικής κονσόλας τα οποία αντιστοιχούν στις επιλογές P (Parking), R (Reverse), N (Neutral) και D/S (Drive/Sport).
Όσον αφορά τη λειτουργία του και τον τρόπο που συνεργάζεται με τον κινητήρα είναι ελαφρώς πιο ράθυμο από ότι θα το θέλαμε. Παρουσιάζει κάποια υστέρηση όταν πατάς το γκάζι βαθιά στο πάτωμα (kickdown), όπως και στα γρήγορα κατεβάσματα ακόμα και όταν δίνουμε χειροκίνητα την εντολή μέσω των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι.
Φυσικά το πετρελαιοκίνητο Civic με το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι κατασκευασμένο για αγώνες ώστε οι αλλαγές να γίνονται σε δέκατα του δευτερολέπτου αλλά για να προσφέρει άνετη, ξεκούραστη, χαλαρή και καλή απόκριση ο κινητήρας σε όλο το φάσμα των στροφών.
Κινείται γενικά με ασφάλεια το αυτοκίνητο και αυτό είναι το ζητούμενο.
Στο κομμάτι των επιδόσεων το Civic diesel με τον 1.6 i-DTEC των 120 ίππων και των 300 Nm ροπής τα πηγαίνει αρκετά καλά καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10.9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.
Μια τελευταία παράμετρος που επηρεάζεται από την παρουσία του αυτόματου κιβωτίου είναι εκείνη της κατανάλωσης η οποία εμφανίζεται κάπως αυξημένη. Συγκεκριμένα, με πολύ βαρύ πόδι την είδαμε να εκτοξεύεται ακόμα και στα 10.2 λτ./100 χλμ. τα οποία στην καθημερινότητα όταν το πόδι έγινε πιο ελαφρύ περιορίστηκαν στα 8.2 λτ./100 χλμ.
Συνοπτικά, ο συνδυασμός του καινούριου αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων με τον πετρελαιοκινητήρα της Honda δημιουργεί ένα σύνολο το οποίο μπορεί να προσφέρει άνεση στην καθημερινότητα αλλά είναι ικανό να δώσει και το κάτι παραπάνω στον ανήσυχο οδηγό όταν θελήσει να βυθίσει περισσότερο το πόδι του στο γκάζι.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 27.700 Ευρώ