Είστε εδώ

Test Drive

Ford Transit και Transit Custom: Στο Μόναχο με τους 2.0 EcoBlue πετρελαιοκινητήρες

του Γιώργου Ψαρρά

Οι σωστοί επαγγελματίες, όπως τα Ford Transit και Transit Custom, πρέπει να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και να εξελίσσονται σύμφωνα με τις νέες ανάγκες της εργασίας τους.

Για το λόγο αυτό η μπλε οβάλ εταιρία τοποθέτησε στα επαγγελματικά της οχήματα Transit και Transit Custom, το νέο δίλιτρο αποδοτικότερο πετρελαιοκινητήρα EcoBlue, ενώ βελτίωσε την οδική συμπεριφορά τους και τα εξόπλισε με σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας. Το εμπλουτισμένο βιογραφικό των Transit και Transit Custom το «διαβάσαμε» στους δρόμους του Μονάχου, όπου διαπιστώσαμε ότι έχουν όλα τα τυπικά προσόντα για να προσληφθούν από τον επαγγελματία οδηγό.

Στην προϋπηρεσία του Transit ανήκει η εμπορική του πορεία στην Ευρώπη το 2015, καταγράφοντας 280.000 πωλήσεις, κινούμενο ανοδικά κατά 23%, ενώ μέσα στους τέσσερις πρώτους μήνες του 2016 οι συνολικές πωλήσεις των Transit και Transit Custom έφτασαν τις 66.700 μονάδες, με την άνοδο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος να ανέρχεται στο 18%.

Ο νέος δίλιτρος EcoBlue πετρελαιοκινητήρας είναι 13% αποδοτικότερος από τον TDCi των 2.2 λίτρων που αντικαθιστά, ενώ όπως φαίνεται τo downsizing δεν εφαρμόζεται μόνο στα επιβατικά μοντέλα. Ο EcoBlue προσφέρεται σε τρία επίπεδα ισχύος με 105, 130 και 170 ίππους, ενώ η ροπή ανέρχεται στα 360, 385 και 405 Nm αντίστοιχα. Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το Σεπτέμβριο τoυ 2016, θα βρουν προετοιμασμένο το Ford Transit, καθώς εναρμονίζεται πλέον με τις απαιτήσεις του Euro 6. Τα Transit με σύστημα Start/Stop επιτυγχάνουν σύμφωνα με τη Ford μέση κατανάλωση που περιορίζεται στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 από 174 γρ./χλμ., με αποτέλεσμα το ενεργειακό του αποτύπωμα να έχει μειωθεί κατά 13%. Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι υπάρχει δοχείο 21 λίτρων που μπορεί να γεμίσει με το υγρό AdBlue, για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου NOx.

Η εξέλιξη των Transit με τον EcoBlue πετρελαιοκινητήρα περιλάμβανε 5.500.000 χιλιόμετρα δοκιμών, ώστε να διασφαλιστεί η αντοχή και η αξιοπιστία του, ενώ τα 400.000 χλμ. πραγματοποιήθηκαν από τους αυστηρότερους κριτές, δηλαδή από τους ίδιους τους οδηγούς του Transit. Ενδεικτικό του αποτελέσματος που πέτυχαν οι μηχανικοί της Ford αποτελεί το γεγονός ότι το διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στα προγραμματισμένα service είναι κάθε 2 χρόνια η κάθε 60.000 χλμ.

Η ενημέρωση που έχουμε είναι ότι ο πετρελαιοκινητήρας EcoBlue θα τοποθετηθεί και σε επιβατικά μοντέλα της Ford. Παράλληλα μάθαμε ότι στο τέλος της χρονιάς ο EcoBlue θα μπορεί να συνδυαστεί με ένα νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ τα νέα για το Transit Custom Kombi αφορούν τη νέα προαιρετική αερανάρτηση.

Τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που συναντάμε στα Mondeo και S-MAX, τοποθετούνται πλέον στα Transit και Transit Custom. Η λίστα περιλαμβάνει το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης “Pre-Collision Assist” με εντοπισμό πεζών, το “Adaptive Cruise Control” το οποίο μέσω ενός εμπρός ραντάρ βοηθάει τον οδηγό να διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το “Traffic Sign Recognition” που αναγνωρίζει τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τα προβάλει στον πίνακα οργάνων. To αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) συνοδεύεται από το σύστημα “Side Wind Stabilisation” που επεμβαίνει στα φρένα για να περιορίσει τις συνέπειες από ξαφνικές πλευρικές ριπές ανέμων, το “Curve Control” που προσφέρει σταθερότητα κατά την είσοδο σε στροφές με μεγάλη ταχύτητα και το “Roll Stability Control”  που προλαμβάνει τον κίνδυνο ανατροπής. 

Στους δρόμους πέριξ του Μονάχου διαπιστώσαμε το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας EcoBlue, ο οποίος δε διαταράσσει την ησυχία στην ευρύχωρη καμπίνα. Τηρώντας τα αυστηρά όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους και χωρίς να μεταφέρουμε φορτίο καταγράψαμε μέση κατανάλωση 8,9 λίτρα/100 χλμ στην έκδοση των 170 ίππων. Διαπιστώσαμε ακόμα τη δουλεία που έχει γίνει στο σύστημα διεύθυνσης ώστε να προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση, μιλώντας πάντα με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, έχει μακριά κλιμάκωση κυρίως για τις δυο τελευταίες σχέσεις, ο λεβιές βρίσκεται ψηλά τοποθετημένος, ενώ τα κουμπώματα πραγματοποιούνταν πολύ εύκολα. Παράλληλα το επίπεδο της άνεσης ανέβηκε αρκετά χάρη στα νέα πίσω αμορτισέρ. Ο οδηγός και οι δυο εμπρός συνεπιβάτες του κάθονται ψηλά, έχοντας πολύ καλή ορατότητα από το μεγάλο παρμπρίζ, ενώ αυτό μας έκανε εντύπωση είναι ο τρόπος που κρύβει το Transit τον όγκο του όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του.

Στη χώρα μας τα Transit και Transit Custom είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία, ενώ οι πρώτες αφίξεις αναμένονται τον Αύγουστο, με τις τιμές να ανακοινώνονται τις επόμενες μέρες.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.