Είστε εδώ

Test Drive

Ford Ka+ Active 1.5 TDCi : Πέρα από την πόλη…

του Σωτήριου Χάλλα

Η μόδα των crossovers έχει επεκταθεί και στις πιο μικρές κατηγορίες της αγοράς, καθώς η πιο “άγρια” αισθητική με τον εντονότερο χαρακτήρα, τραβάει περισσότερο τους αγοραστές.  

Σε αυτό το πλαίσιο η Ford δημιούργησε μία πιο περιπετειώδη έκδοση για το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της, το Ka+, με την ονομασία Ka+ Active.

Η πρόταση της εταιρίας διατηρεί στο ακέραιο τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου και προσθέτει σε αυτόν κάποιες ικανότητες για εξορμήσεις σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές. Βασικό στοιχείο που συνδράμει στην πιο περιπετειώδη φύση του Ka+ Active είναι η αυξημένη κατά 23 χλστ. απόσταση από το έδαφος. Επιπλέον, το ρόλο τους παίζουν τα μαύρα προστατευτικά που συναντάμε σε όλες τις πλευρές του αμαξώματος.

Εκτός από το χρηστικό ρόλο τους, τα μαύρα προστατευτικά ενισχύουν και το αισθητικό αποτέλεσμα αφού κάνουν αυτή την έκδοση να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από τις απλές. Σε αυτό συμβάλουν οι χρωμιωμένες ράγες οροφής, η διαφορετική σχεδίαση των προφυλακτήρων αλλά και οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Εκτός από τα παραπάνω το Ka+ Active διαφέρει από το λιγότερο περιπετειώδες αδερφάκι του και στον τομέα των διαστάσεων οι οποίες είναι αυξημένες προς κάθε κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, το μήκος πλέον φτάνει τα 3.955 χλστ. (+14 χλστ.), το πλάτος τα 1.743 χλστ. (+39 χλστ.) και το ύψος τα 1.551 χλστ. (+27 χλστ.), με τη χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ να φτάνει τα 270 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση και τα 849 λίτρα αναδιπλωμένα.

Στο εσωτερικό συναντάς στοιχεία που είναι γνώριμα από άλλα μοντέλα της μάρκας όπως το infotainment SYNC 3 το οποίο ελέγχεται μέσω οθόνης 6.5 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο κέντρο ενώ υπάρχει η δυνατότητα κάποιες λειτουργίες να εκτελούνται και φωνητικά. Επιπλέον, το τιμόνι φέρει πληθώρα πλήκτρων τα οποία ελέγχουν τόσο τη μουσική όσο και συστήματα όπως το cruise control.

Στοιχεία που καταγράφονται στα θετικά είναι οι δύο θύρες USB από τις οποίες μπορεί να γίνει η φόρτιση αντίστοιχου αριθμού κινητών τηλεφώνων αλλά και η σύνδεσή τους με το infotainment αφού το τελευταίο υποστηρίζει Android Auto αλλά και Apple CarPlay.

Όσον αφορά την οδήγηση, ο κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λίτρων με τους 95 ίππους και τα 215 Nm ροπής που εκπέμπει 108 γρ. CO2/χλμ. (τα τέλη κυκλοφορίας είναι 106 ευρώ), δείχνει πρόθυμος να τραβήξει με αρκετή άνεση το μικρό της Ford, ενώ σημαντική βοήθεια αποτελεί η πολύ σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η απουσία έκτης σχέσης δε γίνεται εμφανής σε καθημερινές διαδρομές παρά μόνο στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, ενώ ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου καταφέρνει να κρατάει την κατανάλωση χαμηλά ακόμα και όταν ο οδηγός αποφασίσει να ρίξει περισσότερο βάρος στο πεντάλ του γκαζιού. Συγκεκριμένα, η τιμή που καταγράψαμε ήταν 5.9 λίτρα./100 χλμ. χωρίς να είμαστε πολύ φειδωλοί με το δεξί πεντάλ.

Σχετικά με την αίσθηση που σου αφήνει, η αύξηση του ύψους και οι μαλακές σχετικά αναρτήσεις, δεν προβληματίζουν οδηγό και επιβάτες στους γεμάτους κακοτεχνίες ελληνικούς δρόμους. 

Μέσα στην πόλη το Ka+ Active ελίσσεται πολύ εύκολα χάρη στις μικρές εξωτερικές του διαστάσεις ενώ το αυξημένο ύψος βοηθάει την ορατότητα σε διασταυρώσεις.

Μπορεί ο βασικός προσανατολισμός του να είναι η πόλη όμως το μικρότερο μοντέλο της Ford δε «φοβάται» να βγει και εκτός δρόμου, σε ήπιες διαδρομές όπως προλογίσαμε, καθώς απουσιάζει κυρίως η τετρακίνηση, ενώ τα ελαστικά είναι ασφάλτινων προδιαγραφών. 

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 179 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος που απαιτείται είναι 11.4 δευτερόλεπτα.  

Συνοψίζοντας, το Ford Ka+ Active θα καλύψει με άνεση και σβελτάδα τις καθημερινές μετακινήσεις στο περιβάλλον μιας πόλης προσφέροντας, παράλληλα, τη δυνατότητα εξόρμησης σε βατά μονοπάτια ακόμα και πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Τιμές από 15.751 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.