Είστε εδώ

Test Drive

Ford EcoSport-πότε έρχεται; : Οδηγήσαμε την καινούργια έκδοση στη Λισσαβώνα

του Γιώργου Ψαρρά

Σε μια τόσο απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία, όπως είναι αυτή των κόμπακτ crossover, το Ford EcoSport (μήκος 4.017 χλστ.), δε θα μπορούσε να μείνει στάσιμο.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι από το 2014 που λανσαρίστηκε μέχρι σήμερα, το EcoSport έχει σημειώσει 166.000 πωλήσεις στην Ευρώπη. Έτσι λοιπόν η ανανέωση αποτέλεσε μονόδρομο για το EcoSport σε αυτή τη φάση της ζωής του. Ταξιδέψαμε μέχρι τη Λισσαβώνα για να γνωρίσουμε από κοντά όλες τις αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση, στον εξοπλισμό και στη γκάμα κινητήρων του.

Ας ξεκινήσουμε τη γνωριμία μας με το ανανεωμένο EcoSport επιφανειακά, δηλαδή από τη μεταλλική του σιλουέτα και κατά πόσο αυτή έχει αλλάξει μορφή. Η μπλε οβάλ εταιρία προχώρησε σε επεμβάσεις στους προφυλακτήρες, στους προβολείς ομίχλης, στο καπό που απέκτησε ένα κεντρικό «νεύρο», στη μεγαλύτερη γρίλια της τραπεζοειδούς μάσκας, στους εμπρός προβολείς δυο επιπέδων και στα LED φώτα ημέρας. Γενικότερα η ανάπλαση της εξωτερική του εικόνας είχε ως πρότυπα τα μεγαλύτερα Kuga και Edge.

Στην παλέτα των χρωμάτων για το αμάξωμα του υπάρχουν πλέον 12 διαφορετικές αποχρώσεις. Το ανανεωμένο EcoSport πατάει σε νέους τροχούς 17 ή 18 ιντσών, οι οποίοι διατίθενται με ποικίλα φινιρίσματα. Παράλληλα παιχνίδια διχρωμίας (πρώτη φορά διχρωμία σε Ecosport) και εξατομίκευσης μπορούν να δημιουργηθούν με την οροφή, την αεροτομή, το επάνω πλαίσιο των θυρών και τους πλευρικούς καθρέπτες, καθώς μπορούν να βαφτούν σε διαφορετική απόχρωση από το υπόλοιπο αμάξωμα. Σημειώστε ακόμα ότι η ρεζέρβα αν το επιθυμεί ο αγοραστής μπορεί να τοποθετηθεί στην πόρτα του χώρου αποσκευών, όπως ίσχυε στο απερχόμενο μοντέλο.

Για πρώτη φορά το EcoSport θα έχει και σπορ αμφίεση στη «γκαρνταρόμπα» του, χάρη στην έκδοση ST-Line. Τι περιλαμβάνει αυτή; Διαφορετικούς προφυλακτήρες, πλευρικά μαρσπιέ, μαύρη οροφή και πλευρικούς καθρέπτες, 17αρες μαύρες ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι με επίπεδη βάση, δερμάτινα καθίσματα λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο, κόκκινες ραφές και αλουμινένια πεντάλ.

Η μεγαλύτερη ανατροπή έγινε στο εσωτερικό του ανανεωμένου EcoSport. Το όλο σκηνικό θυμίζει αρκετά το νέο Fiesta, ενώ η σημαντικότερη προσθήκη είναι αυτή της οθόνης αφής 8 ιντσών (ανάλογα την έκδοση 4,2 ιντσών όχι αφής και 6,5 ιντσών αφής) σε μορφή tablet ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό, η οποία έλλειπε και πλέον περιορίζει σημαντικά τον αριθμό των διακοπτών στην επίσης διαφορετική κεντρική κονσόλα.

Αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα των υλικών, καθώς τα σκληρά πλαστικά έχουν δώσει τη θέση τους σε μαλακότερα κυρίως στο επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν σκληρά, αλλά με καλή συναρμογή.

Πιο άνετα είναι τόσο τα εμπρός καθίσματα, οι πίσω επιβάτες έχουν κάπως περιορισμένο χώρο για τα πόδια τους, αλλά αρκετό αέρα ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή, υπάρχει κρυφός εσωτερικός φωτισμός επτά διαφορετικών αποχρώσεων, θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων SYNC 3 συμβατό με Apple CarPlay και το Android Auto, για πρώτη φορά Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιορισμό ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας και ηχοσύστημα της B&O PLAY.

Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 334 λίτρων διαθέτει διπλό πάτο, ενώ χάρη στο ενισχυμένο δάπεδο του μπορεί να αντέξει φορτία βάρους άνω των 300 κιλών. Η πόρτα του χώρου αποσκευών εξακολουθεί να ανοίγει από δεξιά προς την αριστερή έξω πλευρά, κάτι που είναι ιδιαίτερα πρακτικό για τις φίλες μας τις σοφερίνες.

Για πρώτη φορά το EcoSport θα μπορεί να κινηθεί πιο άνετα εκτός δρόμου, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης “Intelligent All Wheel Drive”, το οποίο θα συνδυάζεται με το νέο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 EcoBlue (από τα μέσα του 2018 στη χώρα μας) απόδοσης 125 ίππων και 300 Nm ροπής που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το σύστημα της έξυπνης τετρακίνησης μπορεί να κατανείμει τη ροπή ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς σε ποσοστό 50/50, σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

H απόσταση από το έδαφος στις βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι 190 χλστ. και στις πετρελαιοκίνητες 160 χλστ.

Σημειώστε ακόμα ότι ο 1.5 EcoBlue θα συνδυάζεται και με προσθιοκίνητη έκδοση, όπως και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 TDCi των 100 ίππων. Από πλευράς βενζινοκινητήρων ο EcoBoost του ενός λίτρου θα παράγει 100 (στα μέσα του 2018), 125 και 140 ίππους.

Πώς μας φάνηκε το ανανεωμένο EcoSport στους δρόμους της πορτογαλικής πρωτεύουσας και στις τριγύρω επαρχίες; Αρχικά να πούμε ότι έχει πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα κάτι που το κάνει να εναρμονίζεται περισσότερο με τη φιλοσοφία που ενστερνίζονται τα περισσότερα μοντέλα της Ford.

Επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην ανάρτηση, ενώ έχοντας την έκδοση ST-Line στη διάθεση μας διαπιστώσαμε ότι είναι λίγο πιο «σφιχτή» και έτσι οι κλίσεις στις στροφές ήταν αρκετά συγκρατημένες, ενώ η άνεση πάνω από λακκούβες δε διαταράσσεται σημαντικά.

Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο σαφές και πιο μεστό σε πληροφόρηση. Συνολικά η ποιότητα κύλισης του EcoSport είναι αυτή που του δίνει θα λέγαμε ένα προβάδισα στον ανταγωνισμό.

Η παραγωγή του ανανεωμένου EcoSport θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Ford που βρίσκεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Στη χώρα μας αναμένεται στα μέσα Ιανουαρίου στις εκδόσεις Business, Titanium, ST-Line αρχικά με τον 1.0 EcoBoost των 125 και 140 ίππων και τον 1.5 TDCi των 100 ίππων, ενώ οι τιμές του δεν έχουν καθοριστεί ακόμα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.