Είστε εδώ

Test Drive

BMW M2, M4 και Μ5 : Mε τα θηρία στην πίστα των Σερρών

του Γιώργου Ψαρρά

Για να δαμάσεις, ή τουλάχιστον να προσπαθήσεις, τις θηριώδεις BMW M2, M4 και Μ5 χρειάζεσαι και τον κατάλληλο χώρο, ο οποίος στη χώρα μας βρίσκεται αποκλειστικά στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών.

Έτσι λοιπόν ταξιδέψαμε 587 χλμ. από την πρωτεύουσα, ώστε να φτάσουμε στη μοναδική πραγματική πίστα που υπάρχει στη χώρα μας.

Για να είμαστε ειλικρινείς περισσότερη έλξη νιώσαμε για τη Μ2, καθώς ταίριαξε καλύτερα στο δικό μας οδηγικό στυλ. Κάποιος άλλος ίσως να προτιμούσε τη M4 ή την Μ5. Οι ιθύνοντες της BMW άλλωστε μας είχαν προετοιμάσει ότι θα διχαστούμε.

Η «απλή» M2 τροφοδοτείται από εξακύλινδρο, τεχνολογίας M TwinPower Turbo, κινητήρα 3.0 λίτρων απόδοσης 370 ίππων και 465 Nm ροπής που μπορεί να φτάσει τα 500 Nm στιγμιαία, χάρη στη λειτουργία overboost. Με το προαιρετικό, 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M Double και το Launch Control επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,3 δευτ. και τερματίζει στα 250 χλμ./ώρα. Ο ίδιος κινητήρας για την M2 Competition παράγει 410 ίππους και 550 Nm ροπής.

Από την παρέα των βαυαρικών κορυφαίων μοντέλων δε θα μπορούσε να απουσιάζει η Μ4, ανεβάζοντας περισσότερο την καλοκαιρινή θερμοκρασία με τον τεχνολογίας M TwinPower Turbo κινητήρα των 3.0 λίτρων, ο οποίος παράγει 431 ίππους και 550 Nm ροπής. Όταν συντροφεύεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Πιο «γυμνασμένη» πάντως είναι η Μ4 CS, καθώς ο  M TwinPower Turbo των 3.0 λίτρων, αποδίδει για λογαριασμό της 460 ίππους και 600 Nm ροπής, ενώ με την αρωγή αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτ. και φτάνει τα 280 χλμ./ώρα.

Με τις M2 και Μ4 υποβληθήκαμε σε οδηγικές ασκήσεις που περιλάμβαναν επιτάχυνση, φρενάρισμα και αποφυγή εμποδίων με κορίνες, ενώ το χρονόμετρο «έγραφε». Πώς νιώσαμε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας; Το πόσο άμεσα έχεις στα χέρια σου μεγάλη δύναμη που την ελέγχεις απόλυτα, αλλά και την ακαριαία διακοπή της.

Το βαρύ πυροβολικό ήταν αναμφισβήτητα η εκρηκτική Μ5, η οποία κυριολεκτικά βρυχάται κάθε φορά που καλείς σε δράση, πατώντας το δεξί πεντάλ, τον ισχυρότατο V8 bi-turbo κινητήρα των 4.4 λίτρων, τεχνολογίας M TwinPower Turbo.

Προσοχή τώρα, γιατί οι αριθμοί της M5 και μόνο στην ανάγνωση τους ζαλίζουν. Ισχύς 600 ίππων (5.600-6.700 σ.α.λ.), ροπή 750 Nm (1.800-5.600 σ.α.λ.), επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3,4 δευτ. και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα που αυξάνεται όμως στα 305 χλμ./ώρα με το προαιρετικό M Driver’s Package.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων M Steptronic με Drivelogic, το οποίο ακόμα και στην αυτόματη λειτουργία, όταν δε θες να παίζεις με τα paddles  πίσω από το τιμόνι, εκτελεί αστραπιαία τις αλλαγές.

Πόσο θα «δαγκώνει» η M5 στην άσφαλτο το επιλέγει ο οδηγός της μέσα από το σύστημα έλεγχου ευστάθειας, το οποίο μπορεί να παραμείνει ενεργό, να επιλεγεί το ενδιάμεσο στάδιο και να απενεργοποιηθεί πλήρως, κάτι που δε μας επετράπη για λόγους ασφαλείας. 

Για πρώτη φορά στη φαρέτρα της Μ5 υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης M xDrive, το οποίο προσφέρει τα προγράμματα 4WD, 4WD Sport και 2WD. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση επηρεάζονται από τα προγράμματα Comfort, Sport και Sport Plus.

Πώς μεταφράζονται όμως όλα τα παραπάνω μέσα στην πίστα; Σε οδηγική ηδονή η οποία πηγάζει από τη στιγμή που θα κολλήσει η πλάτη σου στο κάθισμα πατώντας το γκάζι, από τον μπάσο ήχο του κινητήρα, από τα αποτελεσματικά φρένα που σφίγγουν σαν μέγγενη, από το υπάκουο τιμόνι που ακόμα και μέσα στην καμπή της στροφής δέχεται εντολές. Επειδή είναι κλισέ να πούμε ότι κινείται σαν τρένο, θα  χαρακτηρίσουμε τη M5 σαν υπερταχεία που δε χρειάζεται ράγες.

Δυστυχώς ξαναμπήκαμε στην καθημερινή μας τροχιά, όπου συνήθως οδηγούμε πιο συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ οι τιμές των M2, M4 και Μ5 που ακολουθούν παρακάτω μας υπενθυμίζουν ότι προορίζονται για λίγους…

BMW Μ2 78.480 ευρώ

BMW Μ4 125.810 ευρώ

BMW M4 CS 187.000 ευρώ

BMW M4 Cabrio 146.400 ευρώ

ΒΜW M5 174.900 ευρώ

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.