Είστε εδώ

Test Drive

BMW 530e iPerformance: Υβριδική πολυτέλεια

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Οι ενδείξεις “eDrive” στις πίσω κολώνες, το 530e στο καπό των αποσκευών, το καπάκι στο εμπρός αριστερό φτερό, το logo “i” χαμηλά στα μπροστινά φτερά και σε συνδυασμό  με τις ιδιαίτερα διακριτικές ζάντες με τις μπλε λεπτομέρειες, όλα αυτά είναι αρκετά για να σε βάλουν σε σκέψεις.

Όχι άδικα καθώς κάτω από το καινούργιο αμάξωμα της νέας σειράς «5» βρίσκεται η υβριδική έκδοση του μοντέλου. Και υβριδικό σημαίνει δύο πηγές ενέργειας.

Δύο πηγές ενέργειας έχει και η μπλε 530e που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Φέρει 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα twinturbo απόδοσης 184 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 83 KW (113 ίπποι). Συνδυαστικά η απόδοση αγγίζει τους 252 ίππους με 420 Nm ροπής με την ισχύ να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. 

Να σημειωθεί ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου 9,2 KW βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα.

H μπαταρία για να φορτιστεί με οικιακό ρεύμα χρειάζεται 5 ώρες και όταν είναι γεμάτη προσφέρει αυτονομία 50 περίπου χλμ. με τη BMW να ανακοινώνει μια μικτή κατανάλωση 1,9 λίτρων/100 χλμ.

Πάντως στα χέρια μας η μικτή κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα και μάλιστα στο οδηγικό πρόγραμμα EcoPro.

Πέρα όμως από καταναλώσεις και υβριδικά συστήματα η 530e είναι πολύ ευχάριστη στην οδήγηση.

Κινείται με αρχοντιά, που έχει να κάνει με την όλη κατασκευή.

Πλαίσιο, αναρτήσεις, τιμόνι, φρένα (αποτελεσματικά παρά το εξτρά βάρος λόγω των μπαταριών) προσφέρουν μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απολαυστικής διαδρομής που για τους εκλεκτούς επιβάτες συμπληρώνεται και από την προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού με τα βλέμματα να μαγνητίζει η μεγάλη οθόνη (κάτι παραπάνω από 10 ίντσες) αφής, που όμως λαμβάνει εντολές και από την κίνηση των χεριών.

Το σύστημα διεύθυνσης σε κερδίζει με την αμεσότητα,  ενώ η παχιά στεφάνη είναι σε σωστό μέγεθος.

Η θέση του οδηγού σε κερδίζει αμέσως καλύπτοντας κάθε τύπου οδηγού από σωματικής διάπλασης.

Παρά το μήκος του αυτοκινήτου οι χώροι για τους δύο πίσω επιβάτες θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι ενώ ο χώρος των αποσκευών από τα 530 λίτρα των «απλών» εκδόσεων έχει μειωθεί στα 410 λόγω των μπαταριών.

Ρεζέρβα δεν υπάρχει και το λόγο έχει το κιτ επισκευής σε ένα καλαίσθητο πλαστικό κουτάκι.   

Για τους φίλους των επιδόσεων η 530e ταξιδεύει με τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 6,2 δευτ., με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 44 γρμ./χλμ.

Η τιμή της υβριδικής 530e ξεκινάει από τα 67.080 ευρώ.

Πρόκειται λοιπόν για μια διαφορετική BMW της σειράς «5». Πιο κοντά σε οικολογικές παραμέτρους λόγω του ηλεκτροκινητήρα, που όμως δεν θα αρνηθεί στην περίπτωση που θελήσεις να πατήσεις πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού.

Παρά το μήκος του και την «κλασική» γραμμή sedan, το σχήμα είναι κομψό, πολύ υψηλού επιπέδου το εσωτερικό και η ζωή συνεχίζεται…

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.