Είστε εδώ

Test Drive

Audi Q3: Προορισμός, το ταξίδι

του Σωτήριου Χάλλα

Ταυτόχρονα με το Α1, η Audi παρουσίασε τη νέα, δεύτερη γενιά του Q3 το οποίο πλέον είναι πολύ πιο σύγχρονο και πιο πολυτελές σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Αρχικά, σε επίπεδο σχεδίασης αποπνέει μια πιο “φρέσκια” εικόνα όμως παραμένει σοβαρό ως γνήσιο Audi. Στοιχεία που τραβάνε το βλέμμα στο εμπρός μέρος είναι η οχτάγωνη μάσκα που περιλαμβάνει το σήμα της εταιρείας και την πινακίδα, οι ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα δεξιά και αριστερά και τα LED φώτα. Στα πλαϊνά κυριαρχεί το έντονο νεύρο στο κάτω μέρος και οι “φουσκωμένοι” θόλοι τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς ενώ παρατηρώντας το αυτοκίνητο από πίσω το μάτι στέκεται στα, επίσης, LED φωτιστικά σώματα και στην αεροτομή που αποτελεί συνέχεια της οροφής.

Το νέο Q3 σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο έχει 97 χλστ. μεγαλύτερο μήκος (4.485 χλστ.), 25 χλστ. μεγαλύτερο πλάτος (1.856 χλστ.) και 5 χλστ. μικρότερο ύψος (1.585 χλστ.). Η αύξηση του συνολικού μήκους μεταφέρθηκε σχεδόν στο σύνολό της στο πιο μεγάλο μεταξόνιο το οποίο μεγάλωσε κατά 77 χλστ. (2.680 χλστ.). Αυτό μεταφράζεται σε βελτιωμένος χώρους για τους επιβάτες, ειδικά όσους βρεθούν στο πίσω κάθισμα.

Οι βελτιωμένοι χώροι δεν έχουν περιοριστεί στους επιβάτες αλλά επεκτείνονται και στο χώρο αποσκευών ο οποίος από τα 460 λίτρα της προηγούμενης γενιάς έχει «περάσει» στα 530 λίτρα. Μάλιστα, τα καθίσματα είναι συρόμενα με εύρος 15 εκατοστών με αποτέλεσμα η χωρητικότητα να μπορεί να αυξηθεί στα 675 λίτρα ενώ με την αναδίπλωσή τους φτάνει μέχρι και τα 1.525 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα, κάτι το οποίο δεν ταιριάζει ούτε στην ποιότητα των δρόμων μας ούτε στον προσανατολισμό του μοντέλου.

Εισχωρώντας στο εσωτερικό του Q3 σε κερδίζουν οι ευθείες γραμμές αλλά και η απτή ποιότητα που γίνεται έκδηλη με τα προσεγμένα υλικά τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί. Εκτός από τα πλαστικά που είναι μαλακά σχεδόν στο σύνολό τους εντύπωση προκαλεί η τοποθέτηση αλκαντάρα σε σημεία που δεν έχουμε συνηθίσει όπως στο πορτοκαλί κομμάτι που χωρίζει το ταμπλό σε δύο τμήματα.

Στοιχείο που συγκαταλέγεται στα θετικά είναι ότι πλέον η οθόνη των 8.8 ιντσών ενσωματώθηκε στο ταμπλό και ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στο βασικό εξοπλισμό. Όσον αφορά το τελευταίο υπάρχουν δύο κατηγορίες το Digital Cockpit που συναντάμε στη βασική έκδοση και το Virtual Cockpit που είναι η αναβαθμισμένη εκδοχή σε 10.25 ίντσες.

Ως “φάουλ” θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η επιλογή της Audi να εξοπλίσει τη βασική έκδοση με μηχανικό air-condition και όχι κλιματισμό αφού σε αυτήν την κατηγορία είναι λογικό να υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις από το επίπεδο εξοπλισμού.

Στο κομμάτι της οδήγησης ήδη από τα πρώτα μέτρα είναι κατανοητό ότι πρώτη προτεραιότητα των μηχανικών που το εξέλισσαν ήταν η παροχή όσο το δυνατόν μεγαλύτερης άνεσης και η απομόνωση από το περιβάλλον. Με τη χρήση του όρου “απομόνωση” εννοούμε πως όταν βρίσκεσαι μέσα στο Q3 το κυρίαρχο στοιχείο είναι η ηρεμία αφού στην καμπίνα περνάει ελάχιστος ήχος από το περιβάλλον ενώ και οι περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος εξαφανίζονται.

Γενικότερα το αυτοκίνητο σε προκαλεί να κάνεις μεγάλα ταξίδια στα οποία όσο μακριά και αν είναι ο προορισμός θα φτάσεις εύκολα και ξεκούραστα. Ωστόσο, αν από το προαιρετικό σύστημα drive select επιλέξεις το Sport mode και του ζητήσεις να κινηθείς γρήγορα δε θα σου πει όχι αφού θα στρίψει χωρίς να δημιουργήσει φόβο όμως καταλαβαίνεις ότι δεν είναι αυτός ο πρωταρχικός στόχος. Στη διττή προσωπικότητα του αυτοκινήτου βοηθάει η επιλογή λύσης πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση που συνδυάζει ιδανικά την άνεση με τη σωστή οδική συμπεριφορά.

Το Q3 είναι τόσο καλά ρυθμισμένο να μην απασχολεί τους επιβάτες του με όσα συμβαίνουν έξω από αυτό που ακόμα και οι ζάντες 19 ιντσών δεν μπόρεσαν να χαλάσουν την καλή εικόνα. Σίγουρα με τις μικρότερες διαστάσεις των 17 και 18 ιντσών τα πράγματα θα είναι ακόμα καλύτερα όμως ερωτηματικό αποτελεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου με τις προαιρετικές ζάντες των 20 ιντσών.

Η βασική έκδοση είναι η 35 TFSI που αποδίδει 150 ίππους από σύνολο 1.5 λίτρων και είναι η μοναδική στην οποία χρησιμοποιείται χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων το οποίο είναι στάνταρντ σε όλες τις άλλες εκδόσεις. Αυτές είναι οι 35 TDI, 40 TDI και 45 TFSI (οι δύο τελευταίες εκδόσεις φέρουν τετρακίνηση με τη λέξη Quattro να μας μεταφέρει σε άλλε εποχές). Οι δύο πρώτες έχουν κινητήρα πετρελαίου 2.0 λίτρων που αποδίδει 150 και 190 ίππους, αντίστοιχα, ενώ η τελευταία είναι η κορυφαία της γκάμας και αποδίδει 230 ίππους από κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων. Η 45 TFSI είναι αυτή με την οποία ήρθαμε σε επαφή στην παρουσίαση και μας εντυπωσίασε με τη δύναμη που προσφέρει στο αυτοκίνητο.

Το νέο Q3 θα είναι διαθέσιμο από τον Ιανουάριο του 2019 με τιμή που ξεκινάει από τις 32.900 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.