![Σημαντικά διαφοροποιημένη η εμφάνιση του νέου A1](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/12/18/photon27480f72712.jpg?itok=B0ayBbLo)
Η Audi παρουσίασε στην Ελλάδα τη δεύτερη γενιά του A1 Sportback το οποίο έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με τον προκάτοχό του τόσο σε επίπεδο εμφάνισης όσο και χαρακτήρα.
Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε ότι το νέο γερμανικό μικρό θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα, ακολουθώντας με αυτόν τον τρόπο τη γενικότερη τάση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια η οποία θέλει τα τρίθυρα αμαξώματα να εξαφανίζονται.
Περνώντας στη σχεδίαση πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι σημαντικά διαφορετική από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Το νέο A1 βγάζει προς τα έξω μία πιο επιθετική εικόνα με στοιχεία όπως ο “φουσκωμένος” οριζόντιος αεραγωγός στο επάνω μέρος της μάσκας που θυμίζει εκείνον του εμβληματικού Quattro, του μοντέλου που τη δεκαετία του ’80 σάρωνε τις νίκες στα ράλι.
Ακόμα, στη σπορτίφ εικόνα συμβάλλουν οι περισσότερες ακμές του αμαξώματος, η εξάγωνη μάσκα μεγαλύτερων διαστάσεων, οι ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα, η διακριτική αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και τα πίσω φωτιστικά σώματα με την ιδιαίτερη σχεδίαση που μοιάζει να είναι 3D.
Όσον αφορά τις διαστάσεις στο A1 το μήκος έχει αυξηθεί κατά 56 χλστ. (4.029 χλστ.), αλλαγή η οποία εξασφαλίζει σαφώς καλύτερους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Μάλιστα, τα επιπλέον εκατοστά σε συνδυασμό με τη χρήση της πλατφόρμας MQB A0 του ομίλου αύξησαν το μεταξόνιο κατά 94 χλστ. (2.563 χλστ.) στοιχείο που αντικατοπτρίζει πλήρως την αύξηση των χώρων που βιώνουν οι επιβάτες, ειδικά στα πίσω καθίσματα. Το πλάτος παρέμεινε σταθερό στα 1.740 χλστ. ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 11 χλστ. (1.409 χλστ.) Επίσης, έχει μεγαλώσει και το πορτ-παγκάζ το οποίο πλέον φτάνει τα 335 λίτρα, 65 περισσότερα λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο.
Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό το οποίο “αγκαλιάζει” περισσότερο τον οδηγό με την κεντρική κονσόλα να έχει μια σαφή κλίση προς αυτόν.
Η εικόνα που αποπνέει είναι πιο σύγχρονη με την οθόνη 8.8 ιντσών του infotainment να είναι πλέον ενσωματωμένη στο ταμπλό. Λίγο πιο αριστερά βρίσκεται μία ακόμα οθόνη η οποία είναι 10.25 ιντσών και αντικαθιστά τον αναλογικό πίνακα οργάνων. Η Audi διαθέτει δύο τύπους ψηφιακού πίνακα οργάνων, τον Digital Cockpit και Virtual Cockpit με τον πρώτο να αποτελεί μέρος της βασικής έκδοσης.
Το νέο A1 Sportback είναι σημαντικά διαφοροποιημένο και σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο αφού ακόμα και με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου με τους 116 ίππους σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις μπορεί να ικανοποιεί με αξιώσεις τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες αλλά και να γίνει αρκετά “παιχνιδιάρικο” αν το θελήσει ο οδηγός. Σε αυτό βοηθάει και το προαιρετικό σύστημα drive select από το οποίο ο οδηγός μπορεί να αλλάξει στοιχεία του αυτοκινήτου όπως την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου, ακόμα και το πώς ακούγεται το μοτέρ με τον ήχο που φτάνει στα αυτιά των επιβατών να ενισχύεται από τα ηχεία.
Ο κινητήρας του 1.0 λίτρου εκτός από 116 ίππους θα είναι διαθέσιμος και με 95 στην έκδοση 25 TFSI (έτσι πλέον η Audi θα χαρακτηρίζει τα μοντέλα της και φυσικά θα μας μπερδεύει) όμως εκεί θα συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ανεβαίνοντας σε ισχύ συναντάμε την έκδοση 35 TFSI με το σύνολο των 1.5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους και μπορεί να συνοδεύεται τόσο από χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων όσο και από αυτόματο 7 σχέσεων. Το τελευταίο είναι η μοναδική επιλογή για τη μετάδοση της ισχύος στην έκδοση 40 TFSI που είναι η κορυφαία με μοτέρ 2.0 λίτρων η οποία αποδίδει 200 ίππους.
Το νέο A1 Sportback χαρακτηρίζεται από πάρα πολύ καλή κύλιση η οποία θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας καθώς απομονώνει πλήρως τους εξωτερικούς θορύβους κάνοντας, έτσι, τη διαβίωση στο εσωτερικό του ακόμα πιο άνετη. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω την οποία οι μηχανικοί της γερμανικής μάρκας έχουν ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο ώστε να απορροφά τις κακοτεχνίες και ταυτόχρονα να αποτρέπει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Μάλιστα, η απόσβεση ήταν πολύ αποτελεσματική παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν τροχούς 18 ιντσών. Από αυτό μπορούμε να υποθέσουμε ότι το αυτοκίνητο θα είναι ακόμα πιο άνετο στην καθημερινή χρήση τόσο με τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών της βασικής έκδοσης όσο και με εκείνες των 17 ιντσών.
Στα θετικά σημειώνουμε και τα καθίσματα τα οποία είναι άνετα, δεν κουράζουν ακόμα και μετά από αρκετή ώρα ενώ προσφέρουν ικανοποιητική στήριξη στα πλαϊνά. Πολύ ωραία αίσθηση αφήνει και το τιμόνι το οποίο είναι ακριβές και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο του οχήματος (ίσως το δεύτερο καλύτερο τιμόνι της Audi μετά το Q2), που δεν έχει καμία σχέση με τα «ελαφριά» τιμόνια που μας έχει συνηθίσει.
Η δεύτερη γενιά του πιο μικρού μοντέλου στην γκάμα της Audi θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του τρέχοντος μήνα αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης με την τιμή της βασικής έκδοσης να ξεκινάει από τις 19.950 ευρώ.
Στις εικόνες φαίνεται η ειδική έκδοση Edition 1 που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό και δε θα εισαχθεί στη χώρα μας.